Varierende Hardstyle Bassdrum

Ik kan op het moment alleen luisteren op mijn headset, maar daar klinkt 'ie verdomd nice. Vooral als je hoog pitched, klinkt 'ie echt erg goed. Houd je punch op deze hoogte en pitch alleen het sub en midgedeelte :)
Whaha het leuke is dat ik faseproblemen heb tussen de kick en de punch:D Zelfde bronbestand, maar de envelopes van de samplers die ik gebruik zijn zo kut dat je steeds overlapping hebt en de fases elkaar in de weg zitten
 
http://www.speedyshare.com/419393533.html

Kan het zelf niet horen, want mijn oren zitten verstopt als de motherfucker;{

Ik zou ze verstopt laten zitten, dit is de beste die ik van je heb gehoord tot nu toe. :okdan:

EDIT:

Hier nog 1 van mezelf, ik heb hem gemaakt met mijn koptelefoon op, en zachtjes geluisterd op mijn monitors, want iedereen ligt hier al te slapen.
Maar goed, volgens mij is hij redelijk gelukt :)

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.
 

Attachments

  • Nieuwe Bass.mp3
    802,5 KB · Bekeken: 46
Laatst gewijzigd:
Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Volgens mij staat er nog een enveloppe of lfo op je bass/kraak.
Of je wisselt zelf telkens van pitch?

En mss iets meer decay , dat em wat langer doorgaat. ;)
 
Je hebt wel een mooie punch vind ik, maar de bass sluit niet echt aan, of wil je juist alles apart laten horen?

Die subbass was iets te fel denk ik. Heb even een nieuwe gemaakt met een kazig melodietje voor de sier :D punch ook wat anders en de "kraak" anders (misschien iets te hardcore ;))
 

Attachments

  • HardStilo_test03.mp3
    857,5 KB · Bekeken: 49
Volgens mij staat er nog een enveloppe of lfo op je bass/kraak.
Of je wisselt zelf telkens van pitch?

En mss iets meer decay , dat em wat langer doorgaat. ;)

Ja, ik hoor ook dat hij een beetje vervormd elke keer.
Doe ik niet zelf :)

Ik zal eens een aanpassing maken, en dan post ik hem opnieuw.
 
ik heb ook weer eens wat geprobeerd
tis wel aardig gelukt denk ik:P
wat vinden jullie?
 

Attachments

  • kick new.mp3
    396 KB · Bekeken: 45
Niel:
vind vooral het begin goed klinken, vind de punch met de sub en gated reverb (denk ik) erg mooi! de kraak iets minder.

Yellow Rocket:
mis een beetje punch, misschien een extra punch sample erbij gooien? de kraak is wel ok maar niet meer zo mooi als je hem pitched.

hier is mijn probeersel:
kraak uit sylenth met camelphat en ohmicide
en sub uit sylenth1
1 punch uit de Virus TI
1 sample punch met quadrafuzz

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
 

Attachments

  • kicktest1.mp3
    305,5 KB · Bekeken: 49
Ik zou ze verstopt laten zitten, dit is de beste die ik van je heb gehoord tot nu toe. :okdan:

EDIT:

Hier nog 1 van mezelf, ik heb hem gemaakt met mijn koptelefoon op, en zachtjes geluisterd op mijn monitors, want iedereen ligt hier al te slapen.
Maar goed, volgens mij is hij redelijk gelukt :)

Ik hoor wel wat jullie ervan vinden.

Hmm, ik ben beter van je gewend, sorry. De bass overheerst. Het klinkt niet echt als een hardstyle kick, maar de vorm vind ik persoonlijk wel mooi klinken. Nu nog even zorgen dat de sub niet zo hard staat :P

Die subbass was iets te fel denk ik. Heb even een nieuwe gemaakt met een kazig melodietje voor de sier :D punch ook wat anders en de "kraak" anders (misschien iets te hardcore ;))

Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. De kick onder de melo klinkt wel redelijk, de kraak vind ik wel mooi, is alleen nog niet zo mooi passend en je pitched iets te laag waardoor de kraak het niet zo leuk gaat vinden :P

ik heb ook weer eens wat geprobeerd
tis wel aardig gelukt denk ik:P
wat vinden jullie?

Is inderdaad goed gelukt, mooie kraak, de kick zelf vind ik ook mooi. Zou misschien wat meer punch kunnen gebruiken. Maar voor een kick onder de melo is dit een prima kick hoor. (luister bijv. eens naar hhz, wildstylez, project 1, onder de melo krijgt de kick altijd meer bass en gaat de punch
zachter).

Niel:
vind vooral het begin goed klinken, vind de punch met de sub en gated reverb (denk ik) erg mooi! de kraak iets minder.

Yellow Rocket:
mis een beetje punch, misschien een extra punch sample erbij gooien? de kraak is wel ok maar niet meer zo mooi als je hem pitched.

hier is mijn probeersel:
kraak uit sylenth met camelphat en ohmicide
en sub uit sylenth1
1 punch uit de Virus TI
1 sample punch met quadrafuzz

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!

De kraak klinkt te constant, het is meer een distorted synth dan een onderdeel van de kick. Zorg dat de kraak afloopt of iets dergelijks. De punch vind ik wel erg goed en hard :okdan:
Als je het eerste fixt, zal je kick een stuk beter klinken, goed op weg in ieder geval. Misschien wat minder distortion trouwens?
 
Ik weet niet precies wat ik er van moet vinden. De kick onder de melo klinkt wel redelijk, de kraak vind ik wel mooi, is alleen nog niet zo mooi passend en je pitched iets te laag waardoor de kraak het niet zo leuk gaat vinden :P

Ja, die lage zijn wel heeel erg laag idd :D maar een octaaf omhoog ben ik weer geen fan van, das net zoiets als een rokerige man van 40 met de stem van een 10 jarige, mimimimimimimi.

Ik ga er vandaag aan verder, ditmaal met een spectrum analyzer erbij omde crossover frequenties van de verschillende onderdelen precies passend te maken. Dan klinkt het vanzelf strakker.
 
Niel:
vind vooral het begin goed klinken, vind de punch met de sub en gated reverb (denk ik) erg mooi! de kraak iets minder.

Yellow Rocket:
mis een beetje punch, misschien een extra punch sample erbij gooien? de kraak is wel ok maar niet meer zo mooi als je hem pitched.

hier is mijn probeersel:
kraak uit sylenth met camelphat en ohmicide
en sub uit sylenth1
1 punch uit de Virus TI
1 sample punch met quadrafuzz

ben benieuwd wat jullie ervan vinden!
Punch Klinkt goed! ,,,:okdan:

Maarja de kraak is iets minder :)
 
Die subbass was iets te fel denk ik. Heb even een nieuwe gemaakt met een kazig melodietje voor de sier :D punch ook wat anders en de "kraak" anders (misschien iets te hardcore ;))

je kick is mooi :)

De melody zelf past niet samen met de kick ..

Goed werk je doet het goed :D:okdan:
 
Try Out... :D

Wat een pokke irritant melodietje haha. Normaal heb je wel goede melodietjes.

Kick klinkt wel lekker, het lijkt alleen vrij traag te gaan, terwijl hij wel op 150 bpm draait. Je kraak nog iets aanpassen en je hebt een goede kick.
Het laag zit wel lekker, vol en hard, maar niet overheersend. :okdan:
 
Wat een pokke irritant melodietje haha. Normaal heb je wel goede melodietjes.

Kick klinkt wel lekker, het lijkt alleen vrij traag te gaan, terwijl hij wel op 150 bpm draait. Je kraak nog iets aanpassen en je hebt een goede kick.
Het laag zit wel lekker, vol en hard, maar niet overheersend. :okdan:


Lol :P
Ja iritant ik zal volgende keer wel een normaal Melodietje in gooien :S

wat een zin haha. :okdan:
 
je kick is mooi :)

De melody zelf past niet samen met de kick ..

Goed werk je doet het goed :D:okdan:

Thnxs, tot gistermiddag heb ik mij nog nooit verdiept in hardstyle kicks. Dus over een week is me album af :D
Ik vind wel dat je veel beperkter bent in de mogelijkheden als het mee moet kunnen met releasebaar/draaibaar spul als het gaat om vrijheid in het creeeren van de bassdrum.
Terwijl ik aan het tweaken was en ik weer eens een keer uitschoot met de scream modules ontstonden er wel waanzinnige hardcorekicks die ik nog nooit gehoord heb. Beetje jammer om alles dan weer netjes terug te moeten draaien om binnen het hokje te passen, maar dat zal vooral met mijn eigen persoonlijke smaak te maken hebben. Wel respect voor alle producers die dit strak kunnen produceren, ik ga dit trucje ook onder de knie krijgen :D
 
Laatst gewijzigd:
Thnxs, tot gistermiddag heb ik mij nog nooit verdiept in hardstyle kicks. Dus over een week is me album af :D
Ik vind wel dat je veel beperkter bent in de mogelijkheden als het mee moet kunnen met releasebaar/draaibaar spul als het gaat om vrijheid in het creeeren van de bassdrum.
Terwijl ik aan het tweaken was en ik weer eens een keer uitschoot met de scream modules ontstonden er wel waanzinnige hardcorekicks die ik nog nooit gehoord heb. Beetje jammer om alles dan weer netjes terug te moeten draaien om binnen het hokje te passen, maar dat zal vooral met mijn eigen persoonlijke smaak te maken hebben. Wel respect voor alle producers die dit strak kunnen produceren, ik ga dit trucje ook onder de knie krijgen :D

Hehe, dat komt vooral doordat de distortion knop zo verleidelijk is om je kick harder te laten klappen, wat leidt tot een hardcore achtig iets :P
 
Back
Top