Varierende Hardstyle Bassdrum

Nou, ik kom toch aardig in de buurt nu eindelijk! Ik heb een stukje (met melodie) geupload:

http://www.speedyshare.com/144534523.html

Edit: Het transponerende gedeelte distorte ik eerst teveel. Ik heb een goede balans proberen te vinden tussen de ruimte voor andere geluiden en een harde kick, zodat de melodie bijvoorbeeld nog goed naar voren komt. Hydra gebruikte ik voor de 'staart', een snare met kick en highpass er boven, én een kick met punch. Alleen Hydra transponeert.
 
Nou, ik kom toch aardig in de buurt nu eindelijk! Ik heb een stukje (met melodie) geupload:

http://www.speedyshare.com/144534523.html

Edit: Het transponerende gedeelte distorte ik eerst teveel. Ik heb een goede balans proberen te vinden tussen de ruimte voor andere geluiden en een harde kick, zodat de melodie bijvoorbeeld nog goed naar voren komt. Hydra gebruikte ik voor de 'staart', een snare met kick en highpass er boven, én een kick met punch. Alleen Hydra transponeert.
Nice man! Hoe heb je Hydra ingesteld? :okdan:
 
Hier maar even een sample, dit is het beste wat ik er uit weet te krijgen. Wat doe ik nu fout? Ik gebruik hierin de demo van Hydra voor de bass, maar die klinkt bij mij echt afschuwelijk, en het klinkt ook alsof de bass los staat van de kick, en dat moet niet (toch?).

Wat doe ik nou fout...
 

Attachments

  • argh.mp3
    131,3 KB · Bekeken: 80
Laatst gewijzigd:
Ik krijg nu wel de kop goed... Door kicks te layeren, maar de staart klinkt gewoon niet. Ik heb het gevoel dat ik iets heel simpels mis... Kan iemand mij de goede kant op sturen?
 
Dit is het niet helemaal, maar dat is ook niet erg omdat het je hobby is mag ik hopen. Trail & Error maken muziekmaken ook leuk. Gewoon veel proberen er is genoeg advies gegeven.

ps. Siebzehn check je pm
 
het begint er al op te lijken, post eens een demo'tje met een varierende bassdruk; daar gaat het uiteindelijk om.

Zorg er ook voor dat je de lage tonen van de sample wegfiltert, anders heb je 2 lage tonen door elkaar en dat klinkt niet.

Wat gebruik je nu voor je lage tonen? want ze overlappen elkaar. Zorg er ook voor dat er geen reverb op de bass zit, op de punch daarentegen mag wel een klein beetje reverb.

Laat de snare nog even weg en post nog eens een stukje.

Heb je pm gelezen
 
hier 2 verschillende bassen

Je kan er natuurlijk voor kiezen om de lage tonen harder te zetten alleen ik heb ze nu wat zachter gezet om je even de punch te laten horen, die is heeel kort
 

Attachments

  • Melo 2_2.mp3
    539,3 KB · Bekeken: 102
Nou ... Ik ga in elk geval vooruit. Nu is de basskick eindelijk om aan te horen, maar eerlijk gezegd wil ik dat hij wat prominenter aanwezig is, zodat hij een extra drive kan meegeven.
Misschien kan iemand ook nog iets zinnigs zeggen mbt mixen? Soms drukt de kick de andere kicks weg, of de melodie, of de bass. Is dat kwestie van goed gebruik maken van EQ en filters?

@Siebzehn: Hoe heb je dat screetch geluid in Melo 2_2.mp3‎ gemaakt eigenlijk? Dat klinkt echt vet! Toevallig met portamento uit het andere thread? ;)

[EDIT]
Is het uberhaupt wel handig om MP3's te uploaden, omdat dat lossy is? Is OGG misschien beter? WAV wordt weer zo groot...
 

Attachments

  • hmm.mp3
    256,5 KB · Bekeken: 88
Laatst gewijzigd:
jep met portamento, bedankt nog;). Heb zegewoon late zwepen met een square synth en flink wat reverb;)

Om de bass wat kracht te geven kun je (als het een sample is) de lage tonen wat zachter zetten en een hele lichte distortion erop. Zo worden de midtonen wat meer gepunched en kun je hem wat harder zetten.

the power of the mind - headhunterz, die bass kun je dan creëeren.

Als de kick de rest wegdrukt staat hij simpelweg te hard, aan de andere kant kan het wel zo zijn voordelen hebben. Het geeft echt de indruk dat het een harde kick is, een dreunende kick die echt aanwezig is.


Ik heb verder geen hydra dus daar kan ik niets over zeggen, waar heb je hem gekocht?

een mp3 bestandje is goed voor mij, mits het niet te groot is;) je kan immers 4 mb uploaden.

Het stukje dat je hebt gepost klinkt niet onaardig, wel is het digiwave gedeelte erg cliché:P maar het ging om de kick. Ik hoor alleen niet de lage tonen, probeer eens wat ik hierboven heb beschreven.
 
Om de bass wat kracht te geven kun je (als het een sample is) de lage tonen wat zachter zetten en een hele lichte distortion erop. Zo worden de midtonen wat meer gepunched en kun je hem wat harder zetten.

the power of the mind - headhunterz, die bass kun je dan creëeren.

thanks, ga ik straks eens proberen.

Als de kick de rest wegdrukt staat hij simpelweg te hard, aan de andere kant kan het wel zo zijn voordelen hebben. Het geeft echt de indruk dat het een harde kick is, een dreunende kick die echt aanwezig is.

Ja dat dacht ik al. Heb ik nog een beetje moeite mee, maar dat is denk ik meer kwestie van tijd en ervaring.

Ik heb verder geen hydra dus daar kan ik niets over zeggen, waar heb je hem gekocht?

Via marktplaats, 2e hands. Wel origineel, heb het doosje. Hele aparte synth, kan je leuke vreemde geluiden mee maken.

Het stukje dat je hebt gepost klinkt niet onaardig, wel is het digiwave gedeelte erg cliché:P maar het ging om de kick. Ik hoor alleen niet de lage tonen, probeer eens wat ik hierboven heb beschreven.
Ik moest toch ff wat opvulling toevoegen voor de kick he :P Headhunterz - Digiwave kwam ik tegen in mijn midi-database, dan weet ik ook gelijk welke preset ik moest hebben ;)

Ik heb de bass iets te hoog staan op mn monitors, op andere boxen hoor ik hem ook veel minder, zal hem is aanpassen. De kick mist geloof ik ook nog een klein beetje in het hoog.
 
Wat vinden jullie hiervan? Wel geinig geloof ik. En wat vinden jullie van de 'afmixing'?

Wederom weer melodie van Headhunterz - Digiwave
 

Attachments

  • boomboom.mp3
    257,9 KB · Bekeken: 97
hey travelan dat begint al te komen!, over de afmixing kan ik niets zeggen aangezien het maar een erg kort stukje is. Het kick gedeelte is de punch vet, hoe heb je die gemaakt? Ik mis het lage; ik merk dat de bass erg zwaar is alleen ik hoor hem niet goed, snap je wat ik bedoel?
Probeer hem nog wat harder te zetten met hydra en post nog eens een stukje.

Je bent vergeleken met je 1e post wel zeker vooruit gegaan (Y)

(Ik zeg alleen maar wat ik denk, het kan zijn dat je zelf helemaal tevreden bent; zo laten dan!)
 
Laatst gewijzigd:
Siebzehn dat klinkt in ieder geval wel ok.
De kop van de kick is perfect maar er ontbreekt iets aan de bass sound.
Er zit geen warmte in.

Niet dat ik het beter kan hoor.
Ben namelijk ook al een tijdje aan het puzzelen
 
volgens mij is het een kwestie van het juiste knippen en plakken, maarja dan nog. ga je met de pitch lopen spelen dan verandert ook de punch gratis mee.
 
hey, bedankt voor je compliment:) en ja je hebt gelijk, ik krijg het ''zware'' niet in de bass,. Ik kan er natuurlijk voor kiezen om de melodie en alles een paar noten omlaag te zetten zodat de bass extra laag is alleen dan dreunt het niet meer lekker.. Ik ben hier al lang mee aan het puzzelen, ik heb nu hydra aangeschaft. Kjiken of ik hier wat mee kan maar dit resulteert ook nie techt in een zware bassdrum.

Ik ben nog op zoek en als ik mijn eureka moment heb gehad dan post ik het;)

Met welke software/hardware werken de noisecontrollers/headhunterz voor hun kicks eigenlijk?
 
Back
Top