Varierende Hardstyle Bassdrum

Headhunterz woont bij mij om de hoek, heb het ooit eens gevraagd:
Voor de kick een paar samples uit een oude house-plaat halen en voor de bass gebruikt hij een Access Virus Ti.

Waarom vraag je niet aan hem of hij je kan helpen? 8~

Niks verkeerds hoor maar nieuwschierig?
 
Noisecontrollers werken met logic had ik op youtube gezien.
Headhunters weet ik niet.
Ikzelf werk met Cubase.
Uiteindelijk zijn het de pluginz en oren die het hem doen.
Jou kop van de kick is echt perfect ik denk een staart met microtonic eraan en het is gepiept.
 
alles hardware en ook synthese.
zo snel je kicks in 16en of 8en veranderen .. dat is nogal lastig. ik breek mijn hoofd over hoe het TOCH kan:.

(misschien toch eens een pc erbij en dan maar knippen plakken)
 
bedoel je dan het ritme waar de kicks in spelen.
De meesten hebben last met de sound op zich.
 
behalve wat ik een stukje verderop hierboven noemde, dat als je met de pitch gaat klooien de kick de punch verliest, heb ik niet zoveel moeite met het tot stand brengen van de sound op zich.
pitch vs punch blijft waarschijnlijk toch een eeuwig bestaande samenhang die je moet vinden bij het maken van de geluiden.

ik bedoel juist het ritme. de snelle variaties op korte termijn krijg ik niet voor elkaar. dat is weer het gevolg van het ontbreken van automatisering. en dat vind ik dus erg lastig
 
Punch verlies ik nooit. Ik zit zelfs harder dan de meeste hardstyle kicks kwa druk(lage energie). Het probleem bij mijn kick ligt in het feit dat ze te donker zijn en ik krijg er geen harmoische boven klanken op.

De punch haal je uit een korte punchy kick. Daarbovenop zit een gebroken slam, deksel,klap. Dan krijg je dat dak dak dak geluid met punch. Achteraan zet ik dan een microtonic met een brom kick met een hele rare attack die een soort van pieuww in een hoog frequentie begint en uitloopt in de diepe. pieuwwdoem ongeveer in een woord :D krijgt je dan. die pieuw zorgt voor een extra hoge tik. dat zet ik dan allemaal te samen.

Zolang dat het varieeren zich beperkt is het ok, maar ga je dieper dan wordt die pieuwdoem een pieuwdrr. klink minder tof omdat de speakers die diepte niet aan kunnen. Maar de punch blijft.

Dus ja nu aan het zoeken voor een guldenmidden weg zekers :)
 
Punch verlies ik nooit. Ik zit zelfs harder dan de meeste hardstyle kicks kwa druk(lage energie). Het probleem bij mijn kick ligt in het feit dat ze te donker zijn en ik krijg er geen harmoische boven klanken op.

Dat wil dus zeggen dat jij voor de hardstijl (of hardcore?) scene teveel bass gebruikt en te weinig hoog/mid? even een gokje hoor.. :okdan:

(edit: kan eventueel ook te weinig distortion hebben natuurlich)
 
inderdaad te weinig distortion. Het probleem is dan de juiste distortion te vinden die dan nog een warme klank blijft behouden. De meesten halen gewoon teveel warmte weg zodanig dat er maar slechts het hoog mid overblijft. soort radio geluid krijg je dan.
 
inderdaad te weinig distortion. Het probleem is dan de juiste distortion te vinden die dan nog een warme klank blijft behouden. De meesten halen gewoon teveel warmte weg zodanig dat er maar slechts het hoog mid overblijft. soort radio geluid krijg je dan.

En daar hebben ze layers voor uitgevonden. Kun je toch gewoon een layer maken die minder of andere distortion heeft en warmer klinkt? Heb je een met sterk hoog en een met sterk mid = win in beide?

Just a guess.. :eureka:
 
mja lijkt me niet makkelijk omdat ze dan mekaar gaan tegen werken.

Dan moet je wat harder proberen.. gaat zekers lukken!
 
heb hier een nieuw stukje, de kick heb ik gemaakt met Hydra. Ik denk dat het probleem was dat mijn kick het lage niet had. Dit heb i kdan gecompenseerd door de hele kick een octaaf lager te zetten. Nu geeft ook mijn EQ aan dat er flink wat lage tonen in zitten.

Het stukje wat ik heb gemaakt is wat meer ´´elektronische´´ hardstyle ;)

Er moet nog een hoop aan gedaan worden maar het gaat om de kick, daar moet ook nog het een en het ander aan gesleuteld worden maar toch ;)
 

Attachments

  • Woaaap hardstyle.mp3
    2,1 MB · Bekeken: 112
Back
Top