Varierende Hardstyle Bassdrum

standaard 909 kick met lange dacay en dan een gain plug-in vol open. tadaaa
 
stukje waar ik atm mee bezig ben :kimono:
 

Attachments

  • dnx_low15.mp3
    757,2 KB · Bekeken: 78
tnx 8o)
Met onderstaande *D vleugje van dit en vleugjes van dat
 
gna gna

mg overstuurt ook wel fijn he?
bassdrum is niet eens zo verkracht kunt trouwens goed horen hoe ie in elkaar zit. :)
 
Gahasssttt... :P Ben hier nieuw en shit maar zag deze thread dus vanmiddag pas :P Dat laatste stukje dat je hebt gepost klinkt al heel lekker! :D Ga vandaag ook maar ff lopen proberen met de tips die hier staan :)
 
Heb in Hydra nu wel een kick met variƫrende ondertoon, maar weet niet goed hoe ik de verschillende lagen moet "koppelen" (lees op elkaar laten aansluiten). Het klinkt namelijk toch niet als een geheel. Heeft iemand niet de verschillende lagen als bestand voor Hydra of Microtonic?
 
Heb in Hydra nu wel een kick met variƫrende ondertoon, maar weet niet goed hoe ik de verschillende lagen moet "koppelen" (lees op elkaar laten aansluiten). Het klinkt namelijk toch niet als een geheel. Heeft iemand niet de verschillende lagen als bestand voor Hydra of Microtonic?

Ik denk dat de meeste hier jou wel kunnen voorzien van kicks en patches voor kicks, de vraag is; is dat echt wat jij wilt?

Ik bedoel, klooien en nog meer klooien.. Tot je erbij neer valt (met hulp van hier natuurlijk LOL)

Maar dan ineens, heb je 'm en dan SNAP je ook wat je doet (produceren)
:mega:
 
Ik denk dat de meeste hier jou wel kunnen voorzien van kicks en patches voor kicks, de vraag is; is dat echt wat jij wilt?

Ik bedoel, klooien en nog meer klooien.. Tot je erbij neer valt (met hulp van hier natuurlijk LOL)

Maar dan ineens, heb je 'm en dan SNAP je ook wat je doet (produceren)
:mega:
Daar heb je ook wel gelijk in, maar soms wil je gewoon flink knallen ipv. wel leuke ideeƫn hebben maar er met de kick niet uitkomen. (uiteraards kan saples gebruiken ook, maar dat wil ik juist niet.)
 
Ik hoor vaak mensen die zeggen: ''laat een sample in microtonic of hydra'' maar hoe doe je dat dan:P en is dit uberhaubt mogelijk? Dat zou wel een uitkomst zijn en daarmee bespaar je een hoop gefrot met patterns:)
 
Ik hoor vaak mensen die zeggen: ''laat een sample in microtonic of hydra'' maar hoe doe je dat dan:P en is dit uberhaubt mogelijk? Dat zou wel een uitkomst zijn en daarmee bespaar je een hoop gefrot met patterns:)
Tuurlijk, je kan toch bv. in Microtonic een drumprogram (patch) laden.
 
Met die NE DB Elec lo patch (microtonic) kan het wel......attack op 24.05 ms ongeveer. Als je daar dan een een kickie op zet met korte decay moet je al een heel eind zijn....:okdan:
 
Ik worstel nog steeds... Ik krijg het zware gedeelte niet in mijn kick. Bovendien hoor ik vaak kicks die geheel als sample worden opgeslagen en gebruikt, het kan natuurlijk ook zijn dat hardware hierbij komt kijken.

Neem nou Venom - noisecontrollers. Als je goed luisterd naar de kick varieerd de punch ook. Ik vraag me af, zouden ze de punch er apart op hebben gezet en opgeslagen of zouden ze dit gemaakt hebben met de punch er al bij inbegrepen, stel dat je met microtonic alleen een kick maakt (incl. punch).

over het begin, het zware in mijn kicks is wel aanwezig maar klinkt neit echt lekker. Ik heb hydra en microtonic verder kan ik genoeg punches maken alleen het lijkt wel of mijn lage tonen gaan stotteren als ze erg laag gaan (logisch) maar ik hoor veel andere kicks die dit niet doen, en erg zwaar zijn!

Iemand suggesties om flink wat laag in je kicks te frotten zonder ze te verkrachten.
 
inderdaad, hoe lager je gaat, hoe meer je kick aan punch verliest en hoe meer hij 'stottert' , tot nu toe nu heb ik dus kicks een beetje zoals deniax in die snippet hierboven; wel aardig, maar niet echt een zware kick. Neem nou de kick in noisecontrollers - shreek: mooie zware diepe kick, die erg laag gaat maar toch punchy. Nu weet ik wel dat iedereen hier gaat zeggen: dan moet je layeren, maar ik doe al maanden niets anders :P zo simpel is het blijkbaar niet. Wil iemand het tegendeel bewijzen post dan maar een zelf gemaakte kick :)

sowieso zijn kicks van noisecontrollers en headhunterz ongeevenaard wat dit betreft
ik heb trouwens het sterke vermoeden dat ze de punch er apart opzetten siebzehn
 
wil je dan even zo een noisecontroller en een headhunter kick uploaden. Dan kan ik hem toch eens vergelijken. Wat is laag?
Waar zit je vast bij het layeren?
Gebruik je een goede EQ?
 
Dit is een kwestie van "gewoon" goed luisteren en juist omspringen met compressie en vooral EQ.
 
heb ff zitten puzzelen en begin in de buurt te komen, de punch is idd apart na goed luisteren. Je merkt dat alleen de lage tonen varieeren en de punch hetzelfde blijft.

De trick die ze gebruiken is om een punch te gebruiken die al een distortion nasleep heeft. Verder is de lage bass ook echt gewoon laag. Ik heb een kick in hydra gemaakt met de G op de c4 octaaf, dit is lekker laag en niet rommelig, het zijn echte sub geluiden.

Ik zal ze snel posten, verder richt ik me nu vooral op de punch; deze is toch echt belangrijk voor het geheel van je kick. De lage tonen lukt me nu:)

cheers, idd noisecontrollers - shreek heeft een dergelijke kick maar die kick wordt in meer nummers van ze gebruikt (gods & symbols remix, shreek, macabre) Alleen in het nummer SMD - just like you gebruiken ze een sample (denk ik) ik vind de kick daar ook niet zo vet..

Om het lage gekraak te maken in de punch ben ik erachter gekomen om de een punch te ''time stretchen'' en dan de pitch omlaag, je hebt nu een lekker rauwe punch alleen de kracht is ervanaf. Om dat te compenseren zet ik er nog een punch overheen die ik heel erg compress, attack op 10 en bam; krachtige rauwe lage zuivere punch + lage tonen(hydra/microtonic).
 
Back
Top