Varierende Hardstyle Bassdrum

Klinkt zeer goed Deniax!!! :okdan::okdan::okdan:

lekkere soundjes!

die kick(s),
zijn dat samples of komen die uit een synth ???
n.a.v. deze draad ben ik ook aant klooien gegaan met zulke kicks,
maar krijg ze ook niet lekker "klinkend" ("pompend")

heb je dit ook middels sidechain gedaan ???

nogmaals; geweldig stukkie; als ik zover ben , zal ik ook iets posten :mega:
lol

ty!



Sidechain zou ik niet gebruiken, de truuk is om de juiste Kicks hiervoor te gebruiken..

Idd die 808-boooooom! Doet 't 'm :dj:
 
De bass heb ik alleen die kick/clap/snare die eronder hangt krijg ik niet voor elkaar.

Kan iemand mij helpen met de kick ?
 
Zie bijlage ;)

thanx alvast voor je reactie
 

Attachments

  • test_george_jp8080.mp3
    1,1 MB · Bekeken: 95
Probeer eens een bassgeluid op de bass te zetten en daar me te gaan spelen qua toonhoogte. En daarna met de envelope te gaan experimenteren en cutof. Pak een synth met diverse golfvormen om zo te kijken welke sfeer je het beste vind.
 
Ik heb erg veel geleerd van deze thread! Ik merk dat je met Hydra ook ver komt. De preset Dirt Kick is goed te gebruiken als het gedeelte dat je pitched. Daarboven nog een kick met clap en ik heb een goede bassdrum. Ik zal 'em eens posten.
 
Ik maak mijn kick door wat punches te layeren, hiermee bedoel ik dus een paar ''tik''-kicks en een paar distorted kicks met een wat overstuurde staart. Deze gooi ik op een kanaal en haal de lage tonen weg met een filter.

Dan zet ik op dezelfde pattern microtonic met een flinke bassdrum en laat de attack een beetje minder hard gaan. Je hebt zo een flinke staart met lage tonen en een harde punch.

Je kunt er nu voor kiezen om het geheel op te slaan als een sample of je gaat gewoon door met de punch en laat alleen de lage tonen varieren.
Persoonlijk vind ik dit laatste het beste klinken omdat de punch soms wat vals gaat klinken als je die mee laat lopen (als sample) met de toonhoogte.

Ik zal als ik thuis ben even een stukje uploaden.
 
pas op dat je de lage tonen niet te hard zet, ik ben nogal geneigd (omdat mijn koptelefoon niet de ultra lage frequentie tonen niet uitzend) om de lage bas te hard te zetten, dit heeft als gevolg dat heel je nummer in deugen valt.

De punch kort en krachtig en je nasleep zwaar maar ook niet te hard, kijk of je het geluid over goede boxxen met veel bass kan spelen, dit laat je goed horen of je het juiste volume in de bass hebt zitten. Succes:okdan:
 
Klinkt gaaf man. Stukje percussie moet alleen beter vind ik. Misschien een delay op die clap? Bij mij lijkt het geheel ook aan laag te missen, maar misschien ligt dat aan mij.

Edit: Mij is het ook gelukt in een aantal nummers nu. Ik heb een filmpje op Youtube gezet. Sorry voor de ietwat slechte geluidskwaliteit! Een groot gedeelte van het filmpje bestaat uit andere fragmenten. Vanaf 3:00 ongeveer hoor je een paar hardstyle kicks.

http://www.youtube.com/watch?v=oyzqqQhsypY
 
Ik heb ook een stukje gemaakt, luister maar naar het verschil. Bij de eerste climax hoor je een bass die ik heb gemaakt en daarna opgeslagen als sample.

Bij de tweede climax heb ik een bas gemaakt waarbij ik de punch door laat lopen en alleen de lage tonen laat varieren.

Hoor je het verschil?

(Let niet op de snare, heb er weinig aandacht aan besteed om hem mee te laten doen:P)


(synth = zt3a+)

Link:
http://media.putfile.com/sample-23-50
 
Laatst gewijzigd:
Klinkt vrij behoorlijk Siebzehn alleen mis ik echt laag in die kickdrum. Zelfs over mijn cheap ass headset die het laag te veel boost hoor ik nauwlijks laag. Ondanks dat hardstyle niet echt mijn ding is ben ik wel van meening dat een hardsyle kick lekker moet dreunen.
 
Ik kom er niet echt uit.. Zou iemand mij kunnen helpen? (msn misschien?)
Ik weet niet precies wat voor samples ik moet gebruiken en hoe ik de bass passend bij de kick kan krijgen...
 
Dit heb ik al gezegd maar lees het nog maar eens goed, ik zal een sample bijvoegen. Experimenteer maar. Als lage bass een sine of een sample opslaan uit microtonic. Wel even kopen:)
-----------

Ik maak mijn kick door wat punches te layeren, hiermee bedoel ik dus een paar ''tik''-kicks en een paar distorted kicks met een wat overstuurde staart. Deze gooi ik op een kanaal en haal de lage tonen weg met een filter.

Dan zet ik op dezelfde pattern microtonic met een flinke bassdrum en laat de attack een beetje minder hard gaan. Je hebt zo een flinke staart met lage tonen en een harde punch.

Je kunt er nu voor kiezen om het geheel op te slaan als een sample of je gaat gewoon door met de punch en laat alleen de lage tonen varieren.
Persoonlijk vind ik dit laatste het beste klinken omdat de punch soms wat vals gaat klinken als je die mee laat lopen (als sample) met de toonhoogte.

----------

Sample is een goede punch, succes.
 

Attachments

  • Siebzehn 1.wav
    67,8 KB · Bekeken: 89
Back
Top