een betaalbare veldopname oplossing.

Origineel geplaatst door man-T
ik heb geweldige resultaten bereikt met en minidisc recorder en een goede hoofdtelefoon, als ik de headset zo ophang dat trillingen goed gedempt worden, krijg ik ( vind ik) geweldige opnames, in het bos bijvoorbeeld gewoon de recorder met headset op de grond gelegd en even een stukje gelopen, alles , maar dan ook alles stond er ruisloos op... en het is nog stereo ook :)... maar wel een GOEDE kopteloon dan he....
MD levert voor dat geld prima kwaliteit, ik heb in het verleden ook vele uren van de band opgenomen op stapels schijfjes. Nieuwe recorders met SD / Flash geheugen hebben het voordeel dat er geen bewegende delen meer in zitten waardoor ze nog stiller zijn (geen motorgeluid), je kunt ze sneller uitlezen met de computer en een nieuwere generatie converters geeft over het algemeen een betere klank.

Wanneer je voor 'echt hoge kwaliteit' gaat dan schieten ze tekort, er zullen maar weinig mensen zijn die het verschil merken. Ik kijk voornamelijk naar wat voldoet en handig en snel is in het gebruik. De surround sound feature op de Zoom H2 is wat dat betreft een ware revolutie die me zeer kan bekoren.
 
Origineel geplaatst door FrankH
Daar sluit ik mij graag bij aan. De H2 lijkt me heel erg interessant, staat nu boven aan mijn lijstje, nog even vier weken wachten tot er weer geld is en dan maar eentje bestellen.


Rutger, je praat over 'hoge' kwaliteit, waarom dan MiniDisk, al dan niet HD? MD is naar mijn idee een gepasseerd station. Op een gegeven moment heb je het over het gebruik van dynamische microfoons, ik hoop dat je daar condensators had willen schrijven. Beluister eerst eens de voorbeelden op de Oreilly site, ik ben benieuwd wat je er van vind, het heeft op mij namelijk een enorme indruk gemaakt.

- Hi-MD. "Hi-MD equipment can record audio to Hi-MD media in uncompressed PCM (16bits/44.1khz, i.e. CD format). Ongecomprimeerd, *ping!*

- Het liefste zou ik natuurlijk condensator gebruiken. Maar als het niet anders kan. Bij een H2 kan dat bijvoorbeeld niet......
 
Opnemen met 16@44k1 is leuk, maar 24@96k is leuker. :)

Wanneer je gebruik maakt van een condensator microfoon met eigen voeding of wanneer je een losse voeding gebruikt dan ben je niet beperkt tot dynamics.

Een 9 volt batterij, twee weerstanden en twee condensatoren. Bouw het in een doosje met schakelaar en je bent klaar. Hier een interessante link voor de doe-het-zelvers onder ons. http://webpages.charter.net/tidmarsh/binmic/
 
Back
Top