LFO, Virus B vraagje

PlE

Stamgast
Lid sinds
19 juli 2005
Berichten
282
Locatie
Rotterdam
Hallo.

Ik gebruik een LFO op de virus b.. maar loopt de clock van de LFO altijd door. Hoe laat ik de LFO bij het aanslaan van een toests beginnen? En hoe laat ik de LFO beginnen aan het begin van een pattern of zodra ik mijn loop start?

dank u!

PIE
 
In het menu LFO EDIT menu , lfo trigger instellen, (OFF/0-127) hier kun je de waarde instellen van wanneer de lfo begint na de toetsaanslag, of op OFF, spreekt voor zich.

Dit is trouwens bij de virus c, maar ik gok dat de b hetzelfde werkt.
 
ok dat klopt, maar nu gebruik ik verschillende aanslagen in my sequencer en nu wil ik dat mijn LFO altijd het zelfde loopt. als ik nu elke keer op play druk loopt mijn LFO elke keer anders. dus ik wil het begin van de LFO laten starten als mijn sequencer begint te lopen.. dat krijg ik niet voor elkaar
 
Origineel geplaatst door PlE
ok dat klopt, maar nu gebruik ik verschillende aanslagen in my sequencer en nu wil ik dat mijn LFO altijd het zelfde loopt. als ik nu elke keer op play druk loopt mijn LFO elke keer anders. dus ik wil het begin van de LFO laten starten als mijn sequencer begint te lopen.. dat krijg ik niet voor elkaar

In dat zelfde menu TrigPhase op 1 zetten.
 
dus ik wil het begin van de LFO laten starten als mijn sequencer begint te lopen

je sequence 'beginnen' met een 'onhoorbare' aanslag (aka volume = 0)?
 
nee dat is het niet..

als ik de TrigPhase op 1 zet dan start de LFO bij elke aanslag opnieuw. en ik wil niet dat de LFO bij elke aanslag opnieuw begint. ik wil dat de LFO loopt, maar dat de LFO wel altijd op de eerste aanslag op dezelfde positie begint.
 
Origineel geplaatst door PlE
nee dat is het niet..

als ik de TrigPhase op 1 zet dan start de LFO bij elke aanslag opnieuw. en ik wil niet dat de LFO bij elke aanslag opnieuw begint. ik wil dat de LFO loopt, maar dat de LFO wel altijd op de eerste aanslag op dezelfde positie begint.

Zover ik weet is hier geen functie voor. Het enige wat ik kan bedenken is net voordat je nummer begint een program change sturen. Dan begint de lfo meteen te lopen.
 
TrigPhase op 1 , eerste aanslag, gevolgd door TrigPhase op 0......
(maar ik ben bang dat dit waarschijnlijk niet werkt en een tick geeft)
 
Origineel geplaatst door PlE
[..] en ik wil niet dat de LFO bij elke aanslag opnieuw begint. [..] maar dat de LFO wel altijd op de eerste aanslag op dezelfde positie begint.

maar je synth weet toch nooit wat de eerste aanslag is :confused:
 
ok anders gezegt:

ik wil dat mijn LFO pas begint met lopen zodra ik op play druk van mijn sequencer. en dan wil ik dat de LFO altijd op de zelfde manier begint. nu begint de LFO gewoon willekeurig in zijn loop. dus hij moet niet bij elke aanslag opnieuw beginnen maar alleen bij het starten van de loop
 
Origineel geplaatst door teluur
TrigPhase op 1 , eerste aanslag, gevolgd door TrigPhase op 0......

De wijziging naar 0 als event opnemen zou lijkt mij moeten gaan.
 
Back
Top