Nord Micro Modular start-stop sequencer reset

bbbb

Ingeburgerd
Lid sinds
12 oktober 2012
Berichten
89
Hallo allen,

Ik heb een sequencer in mijn Micro Modular lopen die ik nu kan starten en stoppen met een voetpedaal via mijn midi controller. Dit gaat via Real Time Message Start en Stop.

Bij het (her)starten van de sequence begint hij waar hij gestopt is. Midden in de beat dus. Is er een manier om hem altijd aan het begin van de sequence te laten starten? Liefst zonder extra pedaal.

Bij voorbaat dank.
 
Dat zou volgens mij in principe via de Rst input moeten. Volgens de manual:

This is a yellow input where a high logic signal will reset the sequencer (force it to step 1 again). The
restart isn’t performed until the next the clock pulse is received at the Clk input. This guarantees perfect
timing.
 
Dat zou volgens mij in principe via de Rst input moeten. Volgens de manual:

This is a yellow input where a high logic signal will reset the sequencer (force it to step 1 again). The
restart isn’t performed until the next the clock pulse is received at the Clk input. This guarantees perfect
timing.

Je moet er dan wel voor zorgen dat je pedaaltje bij ieder stop commando, met andere woorden iedere tweede klik op het voetpedaal de sequencer reset. Ik denk even hardop:
je neemt een tweede sequencer met een patroon lengte van 2. Hij wordt niet aangestuurd door een clock input maar bij elke klik op het pedaal gaat die 1 verder. De sync uitgang van deze sequencer laat je de eerste sequencer resetten. Als de 2e sequencer zijn tweede klik inkrijgt (je stop signaal) stuurt hij een reset commando naar de eerste sequencer
 
Heb je een screenshot van je patch?

je zou het stop signaal met een 2e kabeltje naar de RST ingang kunnen sturen, werkt dat?

-C-
 
Dank voor de tips!

Ik kan helaas geen kabeltje vanaf het stop signaal trekken omdat dit een midi message is. Voorzover ik weet kun je alleen CC's als input ergens op zetten, dit is een RT-message.

Onder een knop op mijn midi controller kan ik RT-reset instellen, dat werkt. In de sustainingang heb ik een footswitch (on/off). De sustain staat ingesteld op LowVal RT-Start, HighVal RT-stop. Ideaal zou dus zijn stop en reset tegelijk op HighVal te hebben. Kan helaas niet.

Screenshot:
bovenste 8 sequencers: basdrum (boven) / snare (onder)
2 sequencers daaronder: velocity voor bassdrum en snare
onderste sequencer: probeersel zoals loveyourjunos voorstelde
 

Attachments

  • drumseq.jpg
    drumseq.jpg
    75 KB · Bekeken: 56
Ben even opnieuw begonnen, 1 losse sequencer werkt. Start en stop/reset.

Zodra ik een tweede sequencer module serieel toevoeg gaat het mis. Bij een stop message reset hij de eerste sequencer. Alleen de tweede sequencer blijft op de stap hangen waar hij gebleven was, en gaat op het start signaal daar weer verder.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
 

Attachments

  • drumseq.png
    drumseq.png
    165,1 KB · Bekeken: 60
Laatst gewijzigd:
Misschien kun je vanuit de eerste sequencer de link output eerst naar naar een LogicProc module laten gaan.
En dan met de OR knop een of/of logica gebruiken voor de Rst?
 
Ben even opnieuw begonnen, 1 losse sequencer werkt. Start en stop/reset.

Zodra ik een tweede sequencer module serieel toevoeg gaat het mis. Bij een stop message reset hij de eerste sequencer. Alleen de tweede sequencer blijft op de stap hangen waar hij gebleven was, en gaat op het start signaal daar weer verder.

Iemand een idee hoe dit op te lossen?
Je kunt de reset input van sequencer 1 toch doorlussen naar sequencer 2? Net zoals je met de click input hebt gedaan.
 
Back
Top