PC start niet, na schijf wissel 2e pc ook "kapot" ?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Creative

Stamgast
Lid sinds
1 september 2004
Berichten
223
Locatie
Nederland
Hey hallo, Ik heb een gigantisch probleem.. Ik heb een medion computer en werk al 2 jaar aan mijn muziek. Grotendeels staan de geexporteerde files op een externe schijf maar alle FL studio files / samples / etc. etc. staan op C. Ik was van plan mijn muziek te releasen maar kan nu nergens meer bij, deels moest ik nummers nog aanpassen of af maken.

Mijn pc start sinds 2 weken niet meer op.. Het scherm blijft op standby staan en alleen de ventilatoren draaien. Ik ben er van overtuigd dat de hard disc gewoon goed is.

Ik heb hetvolgende gedaan:

1. Ik kocht exact dezelfde medion computer op marktplaats in de hoop daar mijn harde schijven in te kunnen hangen. Er gebeurde niets, ik haalde mijn schijf er weer uit en stopte de orginele hd terug. Ik zet de pc aan en tot mijn verbazing vertoont deze computer nu precies dezelfde kenmerken als de "kapotte pc" Ook hier draaien alleen de ventilatoren terwijl een uur geleden de pc perfect werkte.

Hierdoor lijkt het mij erg stug dat de harde schijven kapot zouden zijn. Ook de voedingen zijn prima. als het moederbord kapot zou zijn zou de pc ervoor ook niet zo goed werken en opstarten. Ik weet praktisch niets van computers vandaar dat ik hoop dat iemand hier ziet wat het probleem zou kunnen zijn.

Het moet ergens anders zitten. de net gekochet 2e hands pc werkte uitstekend en vertoont nu dezelfde sympthomen. Komt er min of meer op neer dat ik gewoon iets fout doe.. de vraag is "wat" Ik heb de cpu koeler en het geheugen er uit gehaald en er weer in gezet zodat ik goed bij de hard disk kon.

daar kun je toch bijna geen fouten mee maken ? Ik deed dit toch echt voorzichtig en niet met een hamer ofzo :P

ik sta echt voor een groot raadsel want dat nu ook deze pc kapot zou zijn lijkt me erg onwaarschijnlijk.

Kun je fouten maken met het aansluiten van de voeding ? (lijkt me niet maar ik vraag het toch maar).

Dit is echt een nachtmerrie ik hoop dat hier een aantal mensen rondlopen die weten wat ik moet doen.

gr. matthijs
 
Ik ben bang dat deze topic zeer snel gesloten word.
Dit is namelijk totaal niet synth gerelateerd.

Als je slim bent copieer je even je tekst en plaats dat op een Computer-forum.


suc6 iig
 
Denk dat je 'n virus te pakken hebt die in je BIOS gut zitten.
Breng je schijf maar weg naar een of andere computer nerd die da kan.

Ben blij dat m'n 808 geen harde schijf heeft......
 
Hardware
Vragen over computerhardware, :)

en al is het niet direct sytnh gerelateerd.. het is mijn muziek pc en geen ander als jullie moet toch weten hoe het is om gegevens te verliezen of er niet bij te kunnen als je met je muziek bezig bent.


wat is het nou voor ramp om iemand even te helpen :) Dit is de grootste nachtmerrie van iedereen die muziek maakt.

als dit gesloten wordt vind ik het wel erg triest.. net alsof SF er door ontregelt raakt.
 
We doen ons best... maar dus wat ik zeg dat ik denk dat er iets van je schijf in je BIOS zit.
Je moet ook niet je muziek maak PC aan het internet hangen... das bout!
Gut alleen met 'n MAC.
Heb een PC thuis met 2000PROF erop en WaveLab. Puur voor het opnemen. Das alles.
Alles wat ik maak en "af" is gaat een copie van naar de MAC en naar m'n game PC en ook nog op 'n CDtje.
Samples staan ook op 3 plaatsen. Op MAC, PC en op 'n diskette voor de Ensoniq....
En de sequences staan ook op meerdere plaatsen! Zo heb je niet zo snel last van die onzin.
 
je bent de eerste die dat zegt.. dat zou ook verklaren dat de andere pc ook niet meer start.

Maar je kunt toch alleen in de bios komen als die wel boot en dan moet je op F8 drukken ? hij doet niets meer dan "aan" gaan.. ventilatoren draaien.. alles heeft stroom..
 
Heb even geduld. Muziek gaat nergens heen.
Als er geen systeem meer op staat zou de PC het melden. Dus dat is het ook niet.
Je kunt proberen om je C schijf aan 'n werkende PC te hangen via 'n USB case...
Het liefst 'n ouwe MAC. Heeft het virus geen vat op zeg maar.
 
...uuuuh... is je scherm niet gewoon stuk?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top