Kippenvel - de Novachord

klinkt prima dat ouwe ding.


Origineel geplaatst door minoelec
Als je nou 'n vette softsynth pakt, die 100 keer in Live opent en dezelfde sequence geeft, dan stuk of 4 24 kanaals geluids kaarten rochting 'n Midas stuurt van 100 kanalen, galmpje erop.. klaar! HEEL DIK geluid uit je PC.

Dit klinkt toch niet als gestapelde stemmen? Flauwekul zeg :gaap:
 
Origineel geplaatst door Alex Omega


Dit klinkt toch niet als gestapelde stemmen? Flauwekul zeg :gaap: [/B]


lol
 
Origineel geplaatst door minoelec
Heb zojuist Novachord samples in Roosje afgespeeld. Op pak um beet 103 dBA... klinkt ENG! En dat is dan 'n mp3tje.
Stel je voor dat zo'n ding direct naar je mixer gaat.........

Is wel mooi om te zien.. als je 'n techno plaatje op zet moet je 't hele zaakje flink hard zetten om op die 103 dBA te komen.
Zet je die Novachord op... hoeft 't helemaal niet zo hard voor dezelfde 103 dB. VETTE HEADROOM!!!!!!!
In 't midden van de zaal trillen nog je broekspijpen. Echt ziek!

Maar die samples zijn niet droog.. anders zou het best wel mono klinken.

Ik zou lekker rond de 90 blijven en de oortjes sparen ;)
 
Oortjes spaar ik al vanaf m'n 16e.... heb er hele kast vol mee op sterk water. lol
 
Origineel geplaatst door minoelec
Oortjes spaar ik al vanaf m'n 16e.... heb er hele kast vol mee op sterk water. lol

FRRREEEAAAAKKKKK
 
Heel aparte klank en lijkt op geen enkel ander instrument.
Toch is er een synth die ook een beetje "dat soort klanken" heeft en dat is de PPG Wave 2.
De eerste synth (na o.a. de 360C van PPG) die gesampelde golfvormen had en toch heel anders is als de huidige synths.
Bij zo'n oude PPG kon/kun je de gesampelde golfvormen moduleren met de gesampelde golfvormen en dan krijg je ook koorachtige strings, metaalachtige brass of wat dan ook. Mellotron-koor-sample moduleren met xylofoon en je hebt een xylofoonkoor ofzo. Edgar Froese had op zijn vroege soloplaten (jaren 70) ook van dat soort sounds en die haalde ie uit zijn PPG 360 computers. Froese was een bevriend met Palm en vandaar die schitterende klanken op die oude Tangerine Dream platen.
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
brrrrrrrrrr...

:halleluja

En weet er ook iemand hoeveel zo'n exemplaar kost????

VEEEEEEL! :frons:
 
Origineel geplaatst door orson.wouters
En je moet dan misschien ook nog om de zoveel jaar de buizen vervangen!

=> HEEL VEEL

Heb jij nou al eens een analoogje gescoord?
 
Ik heb die CD binnen die op z'n website TK staat

Staat hier ongeveer de hele dag op.

Echt een aanrader voor maar 23$ !
 
Origineel geplaatst door levka
Echt een aanrader voor maar 23$ !

*H E L E M A A L* mee eens! 8)
 
heel veel van deze schakelingen/registers werden later door ing. Keyzerswaard in het 'magic organ ' van cor steyn (dus NIET het hammondorgel.... gestopt...
 
Wow.... meer ken ik niet zeggen...
 
cd is weer te verkrijgen, net toch maar even besteld :)
 
Wat een ziek project zeg, geweldig :halleluja
 
holy shit dit is ziek! en uit 1938 komt deze bak? Mijn hemel, daar hebben ze menig mens de stuipen mee op het lijf gejaagd of heb ik het mis?

In 1938 waren ze toch nog niet klaar voor deze shit, denk ik dan...

Dus hulde voor de man die deze shit heeft gemaakt!
 
Back
Top