Kippenvel - de Novachord

clara rockmore kwam idd. een heel eind, maar evengoed af en toe zo vals als een kraai..


en idd. ze hebben in principe beide dezelfde klankopwekking, dus de klank komt behoorlijk overeen.
behalve dan dat de ondes wat filters heeft om het spectrum uit te breiden...

:koffie:
 
met een ribbon controller heb je niet de ijkpunten ( de kuiltjes waar je vinger in verdwijnt bij de ondes)

Ah, op die manier. Ik dacht altijd dat die kuiltjes slijtage was! :D

Ik heb die Formant trouwens niet gekocht, ik heb wel even voldoende modulair spul en geen geld.
 
Tja, het ding kostte ook maar 4000€ nieuw natuurlijk... :erm:

En nu weet ik meteen ook waarom jij (dacht ik) een tijd geleden op zoek was naar minitoetsen.
 
yeps,.....

blijft erg lastig, een beetje een fatsoenlijk mini toetsenbordje...

alleen de dx100, en in mindere mate de cz101 komen in aanmerking...


en 4000,- piek?
tjeuzes, voor 13.000 heb je een echt nieuwe ( die ene die niet zo goed klinkt)
:mega:
 
Als je iets voor Radiohead ontwerpt, mag je blijkbaar flink doorvragen. Ik vind het ook wel waanzinnig veel geld voor een veredelde monofone controller. Zeker in verhouding tot de echte Ondes inderdaad een beetje moeilijk te rechtvaardigen.
 
bij radiohead gebruikte ze toch de originele oude?

( wat een afgrijselijke plaat is dat trouwens...:D)

een oude gaat trouwens tegenwoordig voor 15.000 zag ik.

maar het is echt wel een hele berg werk om er eentje te bouwen.
die van mij worden nou ook niet bepaald goedkoop...:okdan:

:mega:
 
Volgens mij gebruikte ze op plaat een echte Ondes Martenot maar gebruikten ze voor hun liveshows de Analog Systems French Connection controller samen met een Eurorack systeem. Ik meende ooit gehoord te hebben dat Analog Systems de French Connection op verzoek van Radiohead heeft ontworpen maar dit was geloof ik meer 'wandelgangen gerucht'.

KJ
 
Volgens mij gebruikte ze op plaat een echte Ondes Martenot maar gebruikten ze voor hun liveshows de Analog Systems French Connection controller samen met een Eurorack systeem. Ik meende ooit gehoord te hebben dat Analog Systems de French Connection op verzoek van Radiohead heeft ontworpen maar dit was geloof ik meer 'wandelgangen gerucht'.

KJ

Ik denk dat Analogue Systems zelf zei dat de keyboardspeler van Radiohead om het maken van deze controller vroeg, maar ik ben niet zeker of ik dat op hun eigen site gelezen had.
 
Back
Top