Is de Akai MPD-24 een sampler?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

RandyvanEssen

Ingeburgerd
Lid sinds
27 augustus 2007
Berichten
25
Hallo,

Ik wou even weten of de Akai MPD-24 een sampler is, Sommige mensen zeggen dat dit een controller is, Maar wat is daar precies het verschil van? En kan ik op de MPD-24 ook geluiden van me computer daar naartoe kopieren? Zodat als ik op een knopje klik dat ik dan het geluid hoor wat ik heb kopierd van me computer naar de MPD-24?
Hoop dat ik geholpen word.

Zie ook synthwiki
 
Last edited by a moderator:
Het is dus een controller, stuurt alleen MIDI signalen door naar je computer of sampler, die dan de samples afspelen.
Als je pads met een sampler ingebouwd wil, dan moet je eens kijken naar AKAI's MPC reeks.
 
de AKAI MPD 24 is enkel een MIDI-Controller waarmee je een DAW kunt aansturen. Je speelt er mee af wat er op je computer staat, het is niet mogelijk om geluiden naar de MPD 24 te kopieren, het is dus geen sampler zoals de MPC's dat wel zijn.
 
Origineel geplaatst door slin
de AKAI MPD 24 is enkel een MIDI-Controller waarmee je een DAW kunt aansturen. Je speelt er mee af wat er op je computer staat, het is niet mogelijk om geluiden naar de MPD 24 te kopieren, het is dus geen sampler zoals de MPC's dat wel zijn.

Oke, Maar weet u misschien hoe duur de "MPC1000" hier in nederland zijn? Ik wil er NIET meer dan 400 euro aan uitgeven! Ik wil gewoon een samplertje hebben die het perfect doet en voor weinig.
 
volgens mij kan je beter nog wat meer onderzoeken wat een mpc is voor dat je ereen koopt :)

je hebt bv ook nog een 2000xl, die schijnt wat vetter te klinken dan de nieuwere 1000
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
volgens mij kan je beter nog wat meer onderzoeken wat een mpc is voor dat je ereen koopt :)

je hebt bv ook nog een 2000xl, die schijnt wat vetter te klinken dan de nieuwere 1000

Eerlijk gezegd, Heb ik echt geen verstand van samplers. Maar ik ben al aan het sparen voor wat mooie DJ installatie. Maar ik wil zeg maar een soort Hiphop DJ worden, En als ik dan bijv. een nummer draai op een draaitafel en ik klik op een knopje van een sampler dat de muziek van de draaitafel dan vanzelf stopt en dat je dan ineens een geluid van de sampler krijgt te horen. Maar zoals ik al heb gezegd, Ik wil niet al te veel geld voor een samplertje uitgeven. Ik wil gewoon een beetje coole gunshot of explosie geluiden in een sampler laden en dan gewoon door de muziek heen kunnen mixen. Welke is dan precies een aanrader voor mij?
 
Nog even tussendoor, Zal de "Akai MPC 500" Niks voor mij zijn? Kan ik daar wel geluidseffecten van mijn pc daar naartoe overzetten? En bestaat er een nederlandse handleiding voor de Akai MPC 500?
 

Attachments

  • akai_mpc500_3dup.jpg
    akai_mpc500_3dup.jpg
    20,2 KB · Bekeken: 88
De MPC500 kan wat je wilt, maar ook zoveel meer dat ik denk dat die ook "overkill" is voor je, zeker ook qua prijs (ca. 600 euro nieuw).

Bij mijn weten is er van de MPC500 geen Nederlandse handleiding. Wel van de MPC1000, z'n grote broer. Dan kun je in ieder geval een indruk krijgen van wat voor soort apparaat het is:
http://www.akaipro.nl/bestanden/AKAI-MPC1000-nl.PDF

Maar voor wat jij wilt moet je het denk ik niet in de MPC-reeks zoeken, zeker niet qua prijs. Ik kan je echter geen ander advies geven...
 
Boss (sp-x0x) en Roland hebben ook van die phrase samplers die misschien wel kunnen wat je wilt qua sampling. Volgens mij niet meer nieuw te krijgen.
 
Origineel geplaatst door RandyvanEssen
Oke, Maar weet u misschien hoe duur de "MPC1000" hier in nederland zijn? Ik wil er NIET meer dan 400 euro aan uitgeven! Ik wil gewoon een samplertje hebben die het perfect doet en voor weinig.


Tja, dat willen we allemaal wel...

Je wilt niet meer dan E400,- uitgeven. En dan ga je vragen stellen over de MPC500,
MPC500 is duurder dan E400,- iig, dus dan houdt het al op.
 
Origineel geplaatst door mikemix
Tja, dat willen we allemaal wel...

Je wilt niet meer dan E400,- uitgeven. En dan ga je vragen stellen over de MPC500,
MPC500 is duurder dan E400,- iig, dus dan houdt het al op.

Tja, Dan moet ik maar wat langer door sparen he.. Maar werkt te MPC500 een beetje eenvoudig? En is die goed te gebruiken voor een beginner zoals ik? Want de MPC500 ziet er perfect uit vind ik! Niet zo grote bak tenminste. Kan ik de MPC500 ook voor iets minder dan 600 euro kopen?
 
Je zou je ook eens kunnen kijken naar de SP-404 van Roland. Is nieuw zo rond de 350 euro wel te koop, misschien zelfs nog wel iets goedkoper als je een beetje zoekt.

Meer info: klik
 
Origineel geplaatst door Flying Panther
Je zou je ook eens kunnen kijken naar de SP-404 van Roland. Is nieuw zo rond de 350 euro wel te koop, misschien zelfs nog wel iets goedkoper als je een beetje zoekt.

Meer info: klik

Inderdaad, Ik heb hem voor 350 euro bij Feedback zien staan. Kijk maar http://www.feedback.nl/?id=55&b=SP404&a=&treeID=
Is deze wel geschikt voor mij met wat ik precies wil gaan doen? Dus een beetje pistool geluiden van mijn computer af (zoals MP3 of WAV) geluiden daarop laden, En dan zeg maar door mijn muziek heen mixen. En dat ik ook kan instellen in die sampler van Roland dat als ik op een knopje klik dat ik dan een pistool hoor en dat de muziek dan stopt. Zal dat ook lukken of niet?
 
denk inderdaad dat zo'n roland / boss Sp wel wat voor je is. je hebt er duidelijk nog totaal geen verstand van maar die SP is zo simpel dat je in no - time je hele zooi gesampled hebt :)
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
denk inderdaad dat zo'n roland / boss Sp wel wat voor je is. je hebt er duidelijk nog totaal geen verstand van maar die SP is zo simpel dat je in no - time je hele zooi gesampled hebt :)

Oke, Mooi. Maar kan ik met die Roland sampler echt alles doen met wat er op mijn lijstje staat? Want ik wil wel alles weten voordat ik hem koop snapje ;)
Voor de zekerheid zou ik nog ff vertellen wat ik echt precies wil:

* Geluiden met een MP3 of WAV bestand op die Roland sampler kopieren zeg maar. Zodat ik op een knopje kan klikken dat ik dan het juiste geluid hoor wat ik van mijn computer naar de sampler heb toegebracht.

* Pistool / Explosie geluiden op de sampler laden

* Makkelijk in kunnen stellen dat als ik bijvoorbeeld een CD draai op mijn CD speler of Draaitafel, Dat als ik wil dat ik op de sampler op een knop druk dat de muziek stopt en dat ik dan een explosie bijvoorbeeld krijg te horen.

Zal mij dit gaan lukken met die Roland sampler? Ja of Nee?
 
Dat stoppen van de muziek zal met geen enkele sampler gaan, daarvoor moet je toch echt even de mute op je mixer indrukken (of de schuif naar beneden trekken).
 
Origineel geplaatst door etaoin
Dat stoppen van de muziek zal met geen enkele sampler gaan, daarvoor moet je toch echt even de mute op je mixer indrukken (of de schuif naar beneden trekken).

O, Da's wel jammer, Maar kunt u of iemand anders nog even beandwoorden met derest van mijn lijstje met wat ik wil doen? Of dat allemaal kan ja of nee?
 
Origineel geplaatst door RandyvanEssen
O, Da's wel jammer, Maar kunt u of iemand anders nog even beandwoorden met derest van mijn lijstje met wat ik wil doen? Of dat allemaal kan ja of nee?

Ja, en je kunt trouwens zoveel geweerschoten tegelijkertijd onder de knoppen zetten dat je er in Irak niet mee uit de toon zou vallen...
 
Laatst gewijzigd:
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top