Roland JV-80

borkdude

Nieuwkomer
Lid sinds
6 januari 2002
Berichten
2
Locatie
Enschede
He synth lui,
ik heb een vraagje. Ik ben een synth newbie, maar ik zoek nog een synth voor live optredens.
Daarom vraag ik jullie jullie ervaringen te delen met de JV-80, die ik misschien wel eens zou kunnen aanschaffen. Dus, zeg het maar. Wat mag een JV-80 kosten? Er zit een piano-expansie kaart bij.

Gr,
Michiel
 
De JV-80 is een prima live-synth. Wel een beetje oud, maar zeker niet slecht. Het ligt er natuurlijk helemaal aan wat voor stijl muziek je wilt gaan spelen. Voor het standaard werk is hij prima.

Ik denk dat hij rond de €350 mag kosten. Anders kun je beter op zoek gaan naar een tweedehands Yamaha CS2x voor ongeveer €400. Die is wat moderner en veelzijdiger.

Succes ermee
 
Idd een beetje het standaardwerk. Bluesmuziek met orgel (Hammond achtig) en piano. Misschien dat ik nog strings nodig heb. Een echte synthesizer geluiden voor in een andere band (de echte zuivere zaagtanden etc).
 
Die JV-80 is wat betreft strings heel oké, met dat pianoboard erin dus ook voor piano :-) Orgelgeluiden? Ik weet wel hoe ze klinken, maar vind ze persoonlijk niet echt super. Een overtuigende Hammond-sound....?
Voor het echte synth-scheur werk (dance&techno) vind ik hem niet briljant. Het leuke van de JV-80 is dat hij voller klinkt dan zijn veel uitgebreidere opvolgers: XP-50 en JV1080.

Ik weet natuurlijk niet hoeveel €'s je te besteden hebt en wat die JV moet gaan kosten. Voor €350 kun je je er geen buil aan vallen.

Je kunt er later altijd nog iets leuks bij kopen. Een Yamaha AN1x koop je bijvoorbeeld al voor €400. Da's dus wel een hele leuke bak voor het vette synthgebeuren!!! Voor het geld onverslaanbaar ........ maar absoluut ongeschikt voor realistische orgels en piano's!
 
JV Toetsen zijn gewoon lekker

JV Toetsen zijn gewoon lekker

Ik hou wel van die JV toetsen. Voor een toetsenist is dat best te pruimen (al heb ik liever echte houten gewogen toetsen.. maar da's een ander verhaal).

Zowel de XP-80 die ik ooit had, als de U-20 die ik nu nog als masterkeyboardje gebruik spelen echt lekker.

De JV-80 is een beetje een raar model.. en is tweedehands bijvoorbeeld veel goedkoper te krijgen dan een JV-30 (die is overigens wel wat nieuwer.. maar toch).

Beetje onsamenhangend verhaal.. maar ik denk dat je voor maximaal 650 a 700 gulden niet mis kunt kopen aan een JV-80.
 
Back
Top