hallo allemaal

fas55

Stamgast
Lid sinds
5 augustus 2007
Berichten
321
Locatie
Den Haag
Hallo,

Ik ben Frans, 52 jaar en ik woon in Den Haag.

Na enige tijd te hebben rondgekeken op dit mooie forum en geluisterd te hebben,
hier de herrie die ik produceer.

Ik ben benieuwd naar reacties, wie niet eigenlijk na het posten van een eigen stuk
lawaai.
Ik speel toetsen, heb een blauwe maandag op gitaarles gezeten,( nouja 1 jaar dan.;))

Deze heet "black water", eigen nummer, hier de txt:

when you walking near the sea,
and you wonder about me,
think of what I said and done,
all the doubts then will be gone,

Then you looking in the sand,
and remember how things went,
feeling some strange atmosphere....think again...
It is not there

Tears from your eyes are like black water in the sea,
tears from your eyes makes me wonder about me..

then you're feeling something good
it will powerup your moods,
remember all good things we've done
you can not change the past, it's gone,

Black water is running away,
black water has no way to stay,
Black water finally has gone,
all bad things finally done...

tears......(enz)

opgenomen met D&R700MKII, atari 1040 cubase V2.01, Rode NT1, div modules (U220, D110, E-mu proteus1, alesis en yamaha eff proc, akai DR4d Hd recorder Philips DCC
en nog meer zooi, maar dat komt een volgende keer wel.

veel luisterplezier

http://minorcrisis.net/files/black water mp3.mp3

:D
 
nog eentje

nog eentje

hier een andere track, hoort bij nieuw project.

"water through my hands" heb ik begin dit jaar gemaakt.

Gaat over gebeurtenissen in je leven die achteraf niet meer te veranderen zijn.=( Het verleden loopt als het ware als water door je handen en je kijkt ernaar, er valt niets meer aan te veranderen......de tijd vliegt voorbij en je kijkt vanaf de kant naar de herinneringen die aan je voorbijgaan...maar wel met een open vizier...niets meer aan doen, gewoon laten gaan....hoe zou je leven eruit zien als je dit allemaal weet, je zou geen fouten meer maken...denk je, , nee DIE fouten zeker niet meer,nee je zou een hoop andere fouten gaan maken......Zwaar dat wel, maar misschien geeft het 7/8 stukje uptempo in het tweede gedeelte instrumentaal wel een antwoord op dit soort vragen.....

Waar haal je anders de inspiratie vandaan, er is idd een tijd geweest dat ik totaal geen zin eer had om wat dan ook maar muzikaal te verzinnen, inspiratie was gewoom weg, had ik ook al eens een draad over gevonden op dit prachtige forum, en kon me daarin wel vinden.

*D dus ik ben weer benieuwd naar de reacties op dit eigen werkje....

"I looked at my life with an open vieuw,
to events, they passed ,like they were,
now I can see what I've done before
Like water, running through my hands.....

like water, through my hands.....

I just can imagin' how my life would bee,
when time will be rushing, like before,
now I get back and watch from the shore,
this water, still running through my hands,

this water, through my hands.....

veel luisterplezier

http://minorcrisis.net/files/water through my hands prr.mp3



:)
 
De concepten vind ik best gaaf! Misschien vergt het nog enige afwerking.
Ik vind het allemaal nog 'te netjes' klinken. Dat kan ook een kwestie van smaak zijn.

"Water through my hands" is volgens mij heel erg (met name de eerste helft)
geinspireerd door The Beatles - While My Guitar Gently Weeps. 8o)
De switch die erin zit heb je mooi in elkaar geflansd! :)
Ook dit nummer klinkt voor mij is te netjes.. Met name de
drums. (ik hou wel van lekkere vieze geluiden)

Ik denk dat deze nummers beter klinkende drumpartijen verdienen. Maar omdat je
dit denk ik toch alleen maar als hobby doet is het niet heel erg noodzakelijk..
Je Engels is ook niet optimaal, maar muziekaal zit dit wel prima in elkaar! :okdan:
 
vooral de mixen kunnen beter :) de plaatsing van geluiden in de ruimte en de balans
 
ik vind het mooi!
beter dan de meeste electronische meuk die hier voorbij komt
je kan horen dat het muzikaal goed inelkaar steekt
de sfeer vind ik ook goed

dus

:halleluja

(de afwerking kon ik niet echt beoordelen omdat ik het op het interne speakertje van mijn mac draaide maar daar klonk het goed op)
 
welkom!
dit is inderdaad stukken muzikaler dan het meeste wat je hier hoort :)
het eerste liedje is alweer offline vanwege de hoeveelheid downloads
 
Bedankt voor de reacties....

Bedankt voor de reacties....

:) Hoi, bedankt voor alle reacties tot nu toe :halleluja

@marsman...ik weet het over "te netjes, kan liggen aan het feit dat de "basis" van een track zoals drums, baslijn imo keistrak moet staan omdat ik hier op verder bouw, dus drum en baslijn worden dan gequantiseerd, en de rest van de partijen zoals orgel, strings worden dan op andere sporen in cubase ingespeeld, niet meer gequantiseerd, omdat ik de "feel"erin probeer te houden...en de gitaarpartijen op analoge sporen van de dr4d. En dan dit geheel afwerken, en een tussenmix proberen te maken. Ik had jouw werk ook gehoord en ik waardeer jouw mening, omdat jij hiermee aangeeft dat je echt een eerste indruk weergeeft die me wel raakte, om de vergelijking te trekken met Harrison..de Beatles dus....ik had hier niet eens bij stilgestaan. :D
Was niet de bedoeling om het hierop te laten lijken hoor.

Drums komen uit U220, D110 en Emu proteus1, het is een combinatie van: alle bekkens, hi-hat uit U220 (vind ik het mooiste van mijn set uit deze module), snares links en rechts uit de D110 en Emu proteus drumpatch, basedrums uit de E-muproteus. En maar aan de panning schroeven om het zo "breed" mogelijk neer te zetten. Dit was voor Black Water.
De drums voor "water through my hands" komen uit de U220 drumpatch. Wellicht een andere drummachine of idd een real drummer. (maar dat lijkt me niet echt een optie)

Ik heb best wel achtelijk veel keren dingen zoals zang, gitaar en afmixen overgedaan, geluisterd op verschillende luidsprekers, zoals eigen monitor in studio, en die cambridge set op de PC. het maken van deze tracks kostte bij elkaar vele, vele avonden, en afgelopen zondagmiddag eindelijk die zangpartij voor "Black water" erop kunnen krijgen zonder fouten, jaja het is wat. (en omdat je keihard staat te bleren dit zonder oversturing van je sporen te doen, en de buren vragen of je buikpijn hebt ofzo, want ze horen het totaal nooit, je staat met een hoofdtelefoon op te zingen....)
En dan staat het erop en je bent zo trots als een aap, ken je dat????

me engels is nooit je dat geweest en dat terwijl ik met mijn vrouw overwegend engels praat (ze komt uit Ukraine en russisch spreek ik niet) idd shame. En ook nog een week in Engeland geweest om cursussen digitale transmissie te geven aan techneuten van Btc dubbelshame ja je hebt gelijk ik hoor het zelf ook haha. Is idd een verbetering waard.

@roel ik heb ze opnieuw geuploaded bij minorcrisis, ik stond er niet bij stil dat er zoveel belangstelling voor zou zijn. Ook thx voor je reactie.
:halleluja

@machine, ook bedankt voor je reactie:halleluja

@razor vind ik ook vreemd ja maar dit ligt aan het programma van dit forum ik ga ff een mail schoppen naar de mod.

@fjoesz misschien heb je gelijk, als jij dit zou afmixen zou je het anders laten klinken, en misschien klopt het wel over de plaats en niveau van de verschillende partijen.
misschien door het overzetten naar MP3, imo gaat er toch wat verloren aan de definitie van het geheel, als je wil stuur ik je een CD met de originele .wavfiles op en dan hoor ik graag nog van je...We hebben niet dezelfde gear, studioruimte, smaak en technische mogelijkheden....toch leuk dat je hebt willen luisteren naar mijn tracks.:okdan:

Hier zijn ze weer dan:

http://minorcrisis.net/files/black water[1].mp3

http://minorcrisis.net/files/water through my hands prr[1].mp3

groeten
Frans
 
als je er af en toe een hi - hat of basdrum door heen peunt ben ik :verkoght:

(maar thats my opinion)



P.s oh laat maar.. je hebt t toch gedaan:okdan:
 
Origineel geplaatst door sKeLeTvM
Frans,

Je werk doet me op één of andere manier denken aan The Alan Parsons Project.
Jou wellicht niet onbekend...

http://www.the-alan-parsons-project.com/albums.html

Zeker het sfeertje is er, maar ipv het ergens mee te vergelijken (Tee Set en nog zo wat Haagse bands) wil ik juist zeggen dat ik het erg goed vind. Wel erg eind 60ties, maar goed ik ben de 48 ook al gepasseerd:)
Frans PM me maar eens voor een sessie hier bij Alkmaar, ik denk dat we wel wat in elkaar kunnen draaien:D
 
ha! top track (ik kon de eerste niet downloaden). vooral je solo's zijn lekker, lekker 70s progressief, muziek waar ik ook graag naar luister. ik vind de mixen heel acceptabel, brengen het lied goed over, en ik vind het top dat je alles zelf opneemt en zingt...

paar opmerkingen: pas op met je teksten, je mixt daar vaak de tijden door elkaar...of je gaat voor "will", toekomstperspektief, of "are", tegenwoordige tijd. mag beide, maar in 1 couplet moet dat consistent in elkaar steken. Je tekst wordt dan bijv


when you're walking near the sea,
and you wonder about me,
think of what I said and done,
all the doubts will be gone ("then" paste daar niet lekker)

You're staring at the sand, (looking at is meestal meer voor 'actief' kijken)
and remember how things went,
feeling some strange atmosphere....think again...
It is not there

Tears from your eyes are like black water in the sea,
tears from your eyes makes me wonder about me..

then you'll feel something good
it will power up your moods,
remember all good things we've done
you can not change the past, it's gone,

Black water is running away,
black water has no way to stay,
Black water finally has gone,
all bad things finally done...


het is een lastige tekst omdat je gedeeltelijk beschrijft wat de werkelijkheid is (ze loopt aan het strand) en gedeeltelijk praat over gedachten die jij hebt, voor haar ("the doubts will be gone") . ik heb het ook niet helemaal zuiver gekregen maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel. Het moet ook nog es over de muziek passen :geslaagd:

je hebt een lekker diepe stem!! soms zou ik neigen iets meer "amerikaans" te zingen..."running" zing je heel Engelsig. is kwestie van smaak

in elk geval, top job!!
 
Hoi Frans , welkom op dit forum .

Vind "this water, through my hands" wel een mooi sfeerisch nummer .
Je zou misschien eens wat in het nederlands kunnen zingen (plaat haags ;) ) ben je gelijk van het taal probleem af , al vond ik het niet stoorend , maar dat zal wel weer aan mijn eigen taal probleem liggen .

Groet Bas .
 
Back
Top