My heart beats for You

Origineel geplaatst door Septic
Ja zeker in jouw verknipte wereld wel hoor....sero-positief dan toch wel zeker


:confused:
 
Origineel geplaatst door BlackEyed
:confused:

Als je wel eens in de chat van SF zou komen, zou je wel begrijpen wat ik bedoel :)
 
Origineel geplaatst door Septic
Als je wel eens in de chat van SF zou komen, zou je wel begrijpen wat ik bedoel :)

misschien gaat het even niet over chat, maar over een muziekstukje. maar goed reageer jij nog maar es septisch. dat ken ik al lang.
 
Haai,
volgens mij zit de sfeer wel snor, maar zoals al meerdere malen aangehaald lijkt me er toch nog enig sleutelwerk aan het ritme van alle partijen nodig.
Als je er nog wat aan sleutelt zodat alles mooi in hetzelfde tempo loopt, past het volgens mij nog wel in een of andere ziekenhuisserie thuis, waar er even een shot wordt gemaakt van hoe erg het wel gestelt is met de patiënt (die natuurlijk hartbewaking heeft) en wat voor een verdriet dit veroorzaakt bij de familie :)
Gegroet en veel succes
 
thx. ja misschien dat die arps beter kunnen. en ik niet voor zoveel human feel moet gaan en toch een minimum aan quantizen moet toepassen.
 
Origineel geplaatst door the tall lad
eind goed al goed :eureka:

behalve dat je toch duidelijk hoort dat het op het einde normaal gesproken gedaan is...? dat zou ik wel zo willen houden eh...
 
dat human feel begrijp ik niet
zwabberfeel is dit
human feel is iets anders :D

ach, drink er nog een en surf op de wolken op zoek naar nieuw bloed
 
BTW dat er veel geklikt wordt op een link wil niet automatisch zeggen dat een track goed is he.

Als je zo'n omstreden figuur bent dan haal je wel veel clicks omdat men wel eens wilt horen wat voor muziek er achter die lulverhalen zit die je altijd verkondigt, gelukkig is het me niet meegevallen anders had ik heel me wereldbeeld moeten bijstellen.

Maar mensen waarom voeden we hem eigenlijk? Ik stop ermee en zeg me abbo op deze diarree-thread op!
 
Re: My heart beats for You

Origineel geplaatst door trancemo6
enjoy if enjoyable.

Zelfkennis is het begin van alle wijsheid.
 
zwak hoor hoe sommigen hier zo jaloers zijn en dan stiekum in de chat ja tis een hele goeie, wat zou ik dat graag kunnen. alsof ik de functie /last XXX niet kan gebruiken...

Flauw hoor. en dat terwijl het een prachtig nummer is. Maar goed ik zie nog meer van dit soort overduidelijke verhalen op het internet verschijnen. Soms als een Nederlander iets slecht WILT vinden dan zal ie zichzelf forceren dat te blijven vinden, ook al is het eigenlijk in zijn smaak geweldig. Vreemd hoor. de liefhebbers van dit nummer hebben alvast goed gelachen om jullie domme opmerkingen.
 
Origineel geplaatst door trancemo6
Flauw hoor. en dat terwijl het een prachtig nummer is.

Het allerbelangrijkste is dat jij het goed vind !
Al de rest is bijzaak.
 
Origineel geplaatst door trancemo6
zwak hoor hoe sommigen hier zo jaloers zijn en dan stiekum in de chat ja tis een hele goeie, wat zou ik dat graag kunnen. alsof ik de functie /last XXX niet kan gebruiken...

Flauw hoor. en dat terwijl het een prachtig nummer is. Maar goed ik zie nog meer van dit soort overduidelijke verhalen op het internet verschijnen. Soms als een Nederlander iets slecht WILT vinden dan zal ie zichzelf forceren dat te blijven vinden, ook al is het eigenlijk in zijn smaak geweldig. Vreemd hoor. de liefhebbers van dit nummer hebben alvast goed gelachen om jullie domme opmerkingen.
Het enige wat flauw is zijn jouw reacties waaruit blijkt dat je de goede opbouwende krietiek (al dan niet tussen de regels door) niet begrijpt (of wil begrijpen). Tja dan krijg je flauwe reacties terug...

En ik wil trouwens wel even weten wie serieus jaloers is op dit kunstwerk :stupid
 
Ik begrijp dat het enorm tof voor je is allerlei reactie op te roepen met wat dan ook..hetzij door deze track, of iemand uit te schelden in de chat. Het raakt je schijnbaar niet dat mensen zich daar aan ergeren. Misschien moet het je ook niet raken, maar verbaas je dan ook niet over de 'domme' reacties die je krijgt. Die zijn vanuit dit oogpunt misschien zelfs heel goed verklaarbaar. Zet 'm op :okdan:


Oh ja...Ik moest ook nog denken aan deze thread eigenlijk.
 
het is nochthans duidelijk. er word veel op geklikt ik krijg veel positieve feedback en een heleboel hulp van een aantal hier.
 
Bericht door een moderator:
Lieve beste medeforummers,
Ik krijg een beetje de indruk dat deze thread nu niet bepaald de goede kant uitgaat. Misschien wil iedereen zich beperken tot reacties op de track en niet op de/een persoon. Indien men toch nog de neiging voelt anderszins iets kwijt te moeten, dan kan dat via een pb aan mijn adres. Hebben we het er dan samen even over. Dank u!
 
Hi, ik zal je een paar tips geven:

Die triangel-achtige piep is eigenlijk zo'n partij waarvan je denkt:

bedoelt ie dat nou ritmisch?
hij komt te vaak voor.op rare momenten.
hij leidt af. hij hindert!

Dat komt ook omdat ie te hard en te dichtbij staat in het geluidsbeeld.

Dus of je maakt een onderzeeboot-piep die heel af en toe voorkomt en ver weg klinkt.

Of je maakt een salsa-triangel-partij dat erg druk en veel noten die doorlopen...snap je 'm?
Anders doseren...in groepjes bv. Maar vrees dat dat hier niet werkt.
Doe dus probeer iets anders met die triangel!!! Of laat 'm weg.

De kunst van het weglaten, kill your darlings!

Want dit leidt de sfeer af en de hoofdpartij in je nummer die fluit!!!!
De eerste keer van luisteren nam dat geluidje me erg in beslag...

WAT IS DE RODE DRAAD? De hoofdmelodie...het vraag en antwoord-spel? de afwisseling hiervan.
Als je dit nog vreemd is, luister dan bijvoorbeeld eens naar Toto. Heel wat anders, maar een prima leerschool voor arrangeren. Of klassieke muziek, daar vallen ook veel dingen in op.

En als je een bassdrum of whatever op een leeg midispoor zet, een click, en je houdt ritme met inspelen, zet je m daarna weer uit...toch? met mixen..afspelen als het lied klaar is?
Vrij inspelen is iets voor het nieuws van doven en slechthorenden...niet lullig bedoeld, maar dat werkt niet, misschien later mastertracken? Je moet proberen eerst een goed raamwerk te hebben, een basis, ritme, met songs m.b.v. midi maken. Zoals de fundering van je huis. De steentjes hoeven niet pietje precies op de tel.....maar wel in de buurt!
Er wordt bijna geen lied op deze wereld zonder click opgenomen, dus dit is een gevalletje: ik ga het zwarte garen uitvinden, kijken hoever ik kom met vrij inspelen, nou was goede poging! Niet meer doen hoor!
Als ik bv met een bassist en een drummer naar een studio ga en we nemen wat op, op dag 1.
Maar er zitten een paar dingetjes niet zo lekker..dag 2 komt Jan Gitaar...die denkt..he? is het nou dat of dat? Maar de jongens van dag 1 zijn naar Corsica....en dan moet Klaas op dag 3, enz. Je maakt het jezelf steeds moeilijker zo....
Vrij inspelen niet verwarren met timing zoals: groovy, funky, met gevoel spelen...De dirigent van het orkest hoor je niet, maar staat wel met het stokje te zwaaien.....moet je eens kijken wat er gebeurt als die dirigent even koffie gaat zetten....het raamwerk is het grid-rooster( of Key-edit-rooster) in je sequencer. Maar jij bent de dirigent, die bepaalt of we sneller of langzamer moeten, met mastertrack...
KEEP SMILING!!
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top