Midi controller en logic

jochemmol

Ingeburgerd
Lid sinds
7 Maart 2007
Berichten
35
Ik ben een beginner met het gebruik van logic express.

Ik wil het volgende:
Ik wil mijn sounds op mijn labtop (logic) gebruiken om live te spelen. Ik gebruik hiervoor software instrumenten. en de plugins die logic heeft.

Ik heb bijvoorbeeld 2 software instrumenten (tracks) bv strings, piano. Als ik dan strings selecteer hoor ik netjes strings en als ik piano selecteer hoor ik piano.

Nu wil ik eigenlijk gemakkelijk tijdens het spelen switchen van mijn sounds. Zoals ik dat nu heb opgeboews betekend dat switchen van track.

Doe ik dat eigenlijk wel goed?

Zo nee, Hoe kan ik dat dan het beste doen.

Ik dacht met een M-AUDIO midicontroller kan ik logic 'besturen'.nu heb ik de hele logic handleiding doorgelezen en daar staat alleen dat het kan. Heeft iemand een goed boek/handleiding over hoe het mogelijk te maken dat een extern midi device de controle van logic kan overnemen?

Is de manier van logic on stage gebruiken ook handig? Of wordt het normal anders gedaan?

Ik heb nu de sounds van garageband en wat logic plugins. Ik kan met de studio manager van Yamaha de sounds uit mijn keyboard krijgen. Het het mogelijk om dit soort sounds ook in logic te krijgen? (ik ga de handleiding van mijn keyboard nog naslaan maar ideeen zijn welkom.)

Ik hoop dat mijn vragen een beetje duidelijk omschreven zijn en iemand mij een zetje in de goede richting kan helpen
 
Back
Top