Waldorf Blofeld

dus jullie zijn nog de betatesters dan?

ik snap het niet dat iedereen het maar slikt, als er spullen half gaar uit de frituur op bord wordt geserveerd?????

Waldorf Salade , klaar terwijl u wacht....
 
dus jullie zijn nog de betatesters dan?

ik snap het niet dat iedereen het maar slikt, als er spullen half gaar uit de frituur op bord wordt geserveerd?????

Waldorf Salade , klaar terwijl u wacht....

Nee hoor, het ding is helemaal gaar uit de frituur.
Er worden hooguit wat kleine harde stukjes uitgevist door Waldorf 8~
 
Nee hoor, het ding is helemaal gaar uit de frituur.
Er worden hooguit wat kleine harde stukjes uitgevist door Waldorf 8~

Zou je er ook zo over denken, als ze dat met je auto deden hehe

Meneertje dat 4e wiel komt er over 6mndjes op hehe

Ik ben blij voor je SCD dat je er tevree mee ben, en is niet alleen Waldorf die het doet, maar raar is het wel toch als je het objectief bekijkt, je koopt iets met specs en claims. Dan moet dat gewoon 100% werken zonder storing of bugs. Met ze allen gaan we stukje bij beetjhe naar de klote zo :)
 
Euh, tegenwoordig worden auto's minder goed opgeleverd hoor. Ik heb een collega die regelmatig zijn nieuwe auto moet rebooten omdat het gaspedaal niet meer werkt (gloednieuw, dus allemaal software). Iedere beurt wordt de firmware van de auto ge-update.

Voor de tijd van de flashable firmware werden synths ook met bugs opgeleverd (neem bv de Yamaha EX5). Zelfs met bugs was dit een geweldige synth.
 
Euh, tegenwoordig worden auto's minder goed opgeleverd hoor. Ik heb een collega die regelmatig zijn nieuwe auto moet rebooten omdat het gaspedaal niet meer werkt (gloednieuw, dus allemaal software). Iedere beurt wordt de firmware van de auto ge-update.

Voor de tijd van de flashable firmware werden synths ook met bugs opgeleverd (neem bv de Yamaha EX5). Zelfs met bugs was dit een geweldige synth.

Dat bedoel ik dus, het verspreidt zich, want als fabrikanten het in de gaten hebben dat het toch verkocht wordt, dan is de noodzaak om het in 1 keer goed te doen afwezig.

triest

Er tuurlijk kunnen er onverhoopt enkele bugs inzitten, maar nu wordt m.i. gewoon minder getest, maar snel op de markt gegooid, om het daarna te finetunen.
 
Dit is al zo'n uitgekauwde discussie. In het kort mijn mening:
Je hebt bugs en aangekondigde functionaliteit.

Dat laatste moet goed zijn bij het op de markt zetten van software.

Bugs is een ander verhaal. Software toepassing zijn over het algemeen ZO ingewikkeld (niet alleen in synths, denk ook aan ons geliefde windblows, OSX, in feite iedere software, ook die in auto's) dat het praktisch onmogelijk is dit bugvrij op de markt te zetten.

En dus moet, nee ik zeg het verkeerd, MAG je als potentiƫle koper een keuze maken: koop ik direct: er kunnen/zullen nog bugs optreden die de functionaliteit van het apparaat kunnen belemmeren.
koop ik later: hooguit nog kleine bugs die niemand kent of nauwelijks invloed hebben.
of koop ik helemaal niet. Ik bedoel, schelden op de fabrikant heeft geen zin. Ze doen het allemaal. WE doen het allemaal.

Het is toch vrij simpel hoor.
 
Nou ja het risico is wel dat je blijft zitten met bugs die waarschijnlijk nooit opgelost zullen worden zoals bij de XTk.
 
Schelden op de fabrikanten lucht iig nog wel wat op.
Helemaal als je het recht in gezicht doet.

En als iedereen brakke shit op de markt gooit heb je een unique selling point om juist degelijk shit uit te brengen. Dan mag het ook wat meer kosten.
 
dus jullie zijn nog de betatesters dan?
ik snap het niet dat iedereen het maar slikt, als er spullen half gaar uit de frituur op bord wordt geserveerd?????
Waldorf Salade , klaar terwijl u wacht....

Heb jij geleerd van de spectralis?? :P

ff kijken hoe het met die solaris wordt niet? :D :duivels:
 
Nou ja het risico is wel dat je blijft zitten met bugs die waarschijnlijk nooit opgelost zullen worden zoals bij de XTk.

Yep, dat is waar. Toch kan ik voor wat betreft de Blofeld zeggen dat die nu al, qua bugs, een *stuk* beter is dan de XT(k) ooit is geworden.
Waldorf is in andere handen en dat merk je ook qua bugfix-mentaliteit.
 
Zou je er ook zo over denken, als ze dat met je auto deden hehe

Meneertje dat 4e wiel komt er over 6mndjes op hehe

Ik ben blij voor je SCD dat je er tevree mee ben, en is niet alleen Waldorf die het doet, maar raar is het wel toch als je het objectief bekijkt, je koopt iets met specs en claims. Dan moet dat gewoon 100% werken zonder storing of bugs. Met ze allen gaan we stukje bij beetjhe naar de klote zo :)

Leuke insteek maar weet je wat je dan krijgt? Dat het final product ook is wat je ooit zult krijgen en je nooit toegevoegde functionaliteit zult zien.

Met een auto krijg je dan ook na 4 maanden geen extra cillinder gratis erbij gepatched, of extra goeie remmen.

De metafoor is vaak te gebruiken maar in dit geval niet helemaal van toepassing.
 
Heb jij geleerd van de spectralis?? :P

ff kijken hoe het met die solaris wordt niet? :D :duivels:

mea culpa

Ik ben ook vatbaar voor leuke nieuwe dingen idd, maar dat maakt het nog niet goed hehe.

Maar ik las de dingetjes over die release van de envelopes en kraken van fx etc, dat zijn toch wel serious issues die in een verkocht product eigenlijk al niet meer zou moeten mogen zitten imo. Extra functionaliteit of uitbreidingen van aantal fx of filter etc is additioneel, en ook als bijv bij de spectralis een machine wordt geleverd met een beta OS, vind ik dat je de dingen die er al in zitten, wel gewoon goed moeten werken zonder rare fratsen. Dat is misschien een illusie of utopie, maar zonder dromen en streven, ben je al gauw klaar :)

En onaf product kan, maar wat er dan initieel inzit moet wel gewoon goed werken en getest zijn. Anders kan je het toch niet professioneel, althans met beperkingen, inzetten. Niet dat dat persƩ moet, maar daar wordt het wel voor verkocht....

@Acid, ik zie niet waarom het afleveren van een storingsvrij product, het uitbrengen van uitbreidingen op een OS zou moeten uitsluiten. Ik snap wel dat ze dan liever een nieuwe synth op de markt brengen met die toegevoegde functionaliteit, maar zoveel toevoegingen heb ik niet gezien hoor in synths met updates. De Supernova2 was er een die me binne schiet met een hypersaw osc etc in een nieuw OS, maar die had al geen bugs voor die update...Waren alleen toevoegingen en nieuwe patches.
 
mea culpa

Ik ben ook vatbaar voor leuke nieuwe dingen idd, maar dat maakt het nog niet goed hehe.

Maar ik las de dingetjes over die release van de envelopes en kraken van fx etc, dat zijn toch wel serious issues die in een verkocht product eigenlijk al niet meer zou moeten mogen zitten imo.

Ja, maar wat is onaf? Bij release waren deze bugs nog niet bekend, zelfs niet direct NA de release, en de Blofeld is een lange tijd door een behoorlijke groep van mensen getest. En daar ligt het pijnpunt natuurlijk ook, er is een moment waarop zo'n ding MOET verschijnen, anders wegen de kosten niet meer tegen de baten op.
Met andere woorden, met dit soort relatief ingewikkelde software is het onontkoombaar geworden dat zaken nog na de release het licht zullen zien.
Op zich kan ik daar persoonlijk wel mee leven mits de fabrikant zijn beleid wel dusdanig heeft afgesteld dat aan het licht komende zaken ook binnen redelijke termijn worden gefixed.
En dat doet Waldorf tegenwoordig een stuk beter dan vroeger...:bekdicht:
 
Dan wacht je gewoon een jaar eer je er over na gaat denken zo'n apparaat aan te schaffen. En dan kan het vaak nog 2e hands ook.

Ik verdom het iig om een betatester te zijn bij nieuwe shizzle.
 
:frons:Tja buggie de bug...

Als ik in logic de blofeld aanstuur dan loopt deze vaak vast (brengt een toon voor en loopt vast. als ik hem aanzet met de usb aangesloten dan start deze ook niet op en loopt vast (zonder toon) . . .

Ik mag hopen dat dit wordt opgelost... heel vervelend want is zo ideaal een usb integratie met een daw. lekker knopjes draaien en opnemen. maar ja als deze al vast loopt bij een filtersweep en een envelope automatizering :frons:


andere gebruikers die hier ook last van hebben ?
 
Ik heb echt totaal geen last met zowel logic als ableton.

De bugs die ze bescrhijven bij de 1.03 had ik er wel enkele van.


Maar goed...... we verwachten toch ook niet dat windows bugvrij wordt verkocht? :D
 
:frons:Tja buggie de bug...

Als ik in logic de blofeld aanstuur dan loopt deze vaak vast (brengt een toon voor en loopt vast. als ik hem aanzet met de usb aangesloten dan start deze ook niet op en loopt vast (zonder toon) . . .

andere gebruikers die hier ook last van hebben ?

Sterker nog. dit staat op de news page van Waldorf als een known issue.
Ik neem aan dat ze hier mee bezig zijn, dus dat is wel weer netjes van ze.

Known issues:

* Booting the Blofeld might result in a freeze when USB is connected and a sequencer application (i.e. Logic 7 or newer) is open. Logic, for example, sends certain MIDI messages to a new MIDI Port as soon as it appears.

Verder kan ik me wel aansluiten bij SCD. Er is nu eenmaal tijddruk, en tot
nu toe ben ik zeer blij met de functionaliteit als zowel de hoeveelheid
vervelende bugs die de Blofeld bevat (Ik ben dan ook de TI gewend :D ).
Wel jammer is het design, ze hadden wel even mogen nadenken over de
locatie van de menu/patchdial. Ik zit voordurend met mijn hand voor het
scherm als ik door de optie pages blader. Editen met 2 handen werkt niet
prettig omdat ik ook een hand aan het klavier wil houden.
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind bugs in muziekapparatuur eigenlijk (bijna) onacceptabel, immers een van de reden om voor hardware te gaan ipv software is juist de vermeende stabiliteit en het feit dat je een 'embedded' product koopt (een vaste, onveranderlijke configuratie).

Met de verhoogde integratie met PC editors, USB verbindingen, VST aansturing en weet ik wat zal het wel steeds moeilijker worden om iedere mogelijkheid te testen voor release dus begrijpelijk is het wel.

Het later toevoegen van extra functies is uiteraard een goede zaak, maar ik vind niet dat ze moeten adverteren met functies die nog niet beschikbaar zijn.
 
Back
Top