Waldorf Blofeld

Heb je al bij Clavia gevraagd om de betaversie van G2 Editor v1.41? Die draai ik nu al een paar maanden op Vista en deze werkt perfect. Deze versie zou ook verbeterde Mac compatibiliteit hebben. Je kan toegang tot de betaversie aanvragen bij feedback[at]clavia[dot]se .

serrieus??? dat ga ik (tee vergeefs waarschineliojk) proberen of kan jinj hem aan me geven (zal wel niet ivm rechten e.d.)

pb me maar :D mijn naam is haas.
 
Bedoelen jullie met multimode multitimbral ?

Kan je bv niet in een live situatie .. bass op 1 pad op 2 etc ?
En kan je dan als je wat wil gaan " tweaken" de preset selecteren die je gaat "tweaken" of is het als je bv je filter opendraait alle presets daar op reageren ?

En hoe strak is de lfo sync/arp sync aan externe midiclock ivm live ?
Ik dacht dat de pulse er weleens naast liep .. weet ik niet zeker meer .

En kan je ook per part een aantal stemmen toewijzen ?




Nee dat kan (nog) niet. Op het moment is alles fixed. 16 parts met een midikanaal oplopend van 1 t/m 16. Ik verwacht in versie 2 van de software dat dit uitgebreid gaat worden.

Boele
 
serrieus??? dat ga ik (tee vergeefs waarschineliojk) proberen of kan jinj hem aan me geven (zal wel niet ivm rechten e.d.)

pb me maar :D mijn naam is haas.

Ik mag inderdaad niet zomaar de toegangscode of software doorgeven, maar bij mij gaven ze zonder morren een toegangscode voor de betasite, dus waarom voor jou niet? Gewoon even mailtje sturen.
 
Deze patch is ff snel in elkaar gedraait. niet heel bijzonder. 2 oscs, beetje mod op de pitch en een delaytje.
PS. die tikken komen van de amp attack van 0 (dus altijd minimaal op 1 dames en heren)

klinkt wel ok, idd. zou je ook de attack van het filter op 0 kunnen zetten?
of geen env modulatie erop?

kijken of ie ook leuke bassjes maakt ;)
Wel prima brassje iig en klinkt echt niet als een Q
 
Zag op de Waldorf site dat hij 16 part multi timbral is .
Alleen snap ik dat verhaal niet dat dat nog niet werkt .
Gaat dat nou over Multimode of Multitimbral ?
 
@ dextah :Multitimbral is een beetje karig en mag ook niet multitimbral genoemd worden.
Het enige wat mogelijk is is het toewijzen van midi channels (16) aan patches.
Hierbij kun je ook geen multi's opslaan.

@ alex :ff een baslijntje. Zelfde patch. geen filter enveloppe, geen effecten.

waardes zijn 0...127
loop1 : Cutoff=45 Res=0
loop 2 : Cutoff=45 Res=50
loop 3: Cutoff=65 Res=0
loop 4 : Cutoff=65 Res=50

NB. geen winamp (5.x) gebruiken. Die laat namelijk een smerige hoge frequentie achter
 

Attachments

  • BF_basdemo.wav
    2,4 MB · Bekeken: 65
Laatst gewijzigd:
Zag op de Waldorf site dat hij 16 part multi timbral is .
Alleen snap ik dat verhaal niet dat dat nog niet werkt .
Gaat dat nou over Multimode of Multitimbral ?

Het werkt zeker wel, alleen is het nog niet erg uitgebreid.

In multimode kun je 16 verschillende sounds over even zovele midikanalen aansturen.
De beperkingen zitten op dit moment in:
toewijzen midichannels. Dit is nu nog fixed, m.a.w. de multi heeft 16 parts (geluiden) die een vast midikanaal hebben. Part 1 = midi kanaal 1, part 2 = midi kanaal 2 etc.
Je kunt ook geen multi's saven op de Blofeld. Er is dus maar 1 multi voorhanden en dat is degene die je krijgt als je in multimode gaat.

Maar je kunt zeker wel de geluiden per part veranderen, dus het veranderen van filtercutoff voor part 1, veranderd niet de filtercutoff voor de andere parts etc.

Ook is er nog een beperking in het gebruik van de FX sectie. Alleen de eerste 4 parts kunnen verschillende intstellingen hebben. Part 5 tot en met 16 kan (nog) geen gebruik maken van de FX sectie.

Multimode wordt in een volgend OS ongetwijfeld uitgebreider.

Gr, Boele
 
@ dextah :Multitimbral is een beetje karig en mag ook niet multitimbral genoemd worden.
Het enige wat mogelijk is is het toewijzen van midi channels (16) aan patches.
Hierbij kun je ook geen multi's opslaan.

@ alex :ff een baslijntje. Zelfde patch. geen filter enveloppe, geen effecten.

waardes zijn 0...127
loop1 : Cutoff=45 Res=0
loop 2 : Cutoff=45 Res=50
loop 3: Cutoff=65 Res=0
loop 4 : Cutoff=65 Res=50

NB. geen winamp (5.x) gebruiken. Die laat namelijk een smerige hoge frequentie achter

bass heeft dat ding wel!
 
Aha ! Duidelijk .
Bedankt voor je uitleg .

Een vraagje nog :) Is het wel mogelijk om per part programchanges te sturen ?
Dan is hij op die manier toch bruikbaar in een livesituatie .


Het werkt zeker wel, alleen is het nog niet erg uitgebreid.

In multimode kun je 16 verschillende sounds over even zovele midikanalen aansturen.
De beperkingen zitten op dit moment in:
toewijzen midichannels. Dit is nu nog fixed, m.a.w. de multi heeft 16 parts (geluiden) die een vast midikanaal hebben. Part 1 = midi kanaal 1, part 2 = midi kanaal 2 etc.
Je kunt ook geen multi's saven op de Blofeld. Er is dus maar 1 multi voorhanden en dat is degene die je krijgt als je in multimode gaat.

Maar je kunt zeker wel de geluiden per part veranderen, dus het veranderen van filtercutoff voor part 1, veranderd niet de filtercutoff voor de andere parts etc.

Ook is er nog een beperking in het gebruik van de FX sectie. Alleen de eerste 4 parts kunnen verschillende intstellingen hebben. Part 5 tot en met 16 kan (nog) geen gebruik maken van de FX sectie.

Multimode wordt in een volgend OS ongetwijfeld uitgebreider.

Gr, Boele
 
Aha ! Duidelijk .
Bedankt voor je uitleg .

Een vraagje nog :) Is het wel mogelijk om per part programchanges te sturen ?
Dan is hij op die manier toch bruikbaar in een livesituatie .

Goeie vraag. Dat moet ik even proberen thuis dit weekend. Ik gok van wel.
 
man man

man man

hij is dus ook binnengekomen in de studio na een lange wachttijd (thomann) van 6 maand lol :)
effe getest en eerste indruk goed maar niet super van klank ! we hebben oudere waldorf machines in de studio staan en naast de q is hij echt dun(en de q klinkt al niet echt dik) en de pulse blaast het ding gewoon weg . ik heb het gevoel dat ik echt met een vst plugje te doen heb. echt een teleurstelling zou ik zo zeggen ! ik denk dat hij snel richting 2 de hands markt zal gaan .:doei:
geef me maar een sherman en een oude analoog of oude digitaal die klinken stukken beter dan dit computertje
 
Het ding met een analoge Pulse vergelijken is natuurlijk appels met peren vergelijken. En zeggen dat ie dun klinkt t.o.v. de Q? Ik zou het apparaat maar s even iets meer tijd geven als ik jou was... :eureka:
 
mja dat voorbeeldje van Koekebakker klinkt in mijn oren een stuk warmer dan een Q.

[edit] ik besef net dat een supersaw op een Q lastig te proggen was, en altijd een beetje kil/scherp bljift klinken, zeker niet zo makkelijk als bij een virus.
misschien kan koekebakker er ook 1 laten horen. eens kijken of ie een stuk warmer is dan de Q, ik heb geloof ik ooit nog eens een supersaw gemaakt met de Q
voor de supersawdraad en ik weet zeker dat Roel er 1 gemaakt had die bestwel goed was. daar zouden we de klank goed mee kunne vergelijken [/edit]
 
hij is dus ook binnengekomen in de studio na een lange wachttijd (thomann) van 6 maand lol :)
effe getest en eerste indruk goed maar niet super van klank ! we hebben oudere waldorf machines in de studio staan en naast de q is hij echt dun(en de q klinkt al niet echt dik) en de pulse blaast het ding gewoon weg . ik heb het gevoel dat ik echt met een vst plugje te doen heb. echt een teleurstelling zou ik zo zeggen ! ik denk dat hij snel richting 2 de hands markt zal gaan .:doei:
geef me maar een sherman en een oude analoog of oude digitaal die klinken stukken beter dan dit computertje

"Effe getest" zegt al genoeg.

Ik zeg alleen maar: programmeer zelf eens wat patches i.p.v. de toch niet echt boeiende presets. De blofeld kan makkelijk een stuk dikker dan de Q en tja.....ga je nu een DCO synth met een VA vergelijken?

De pulse staat alom bekend om zijn pressie in het geluid en ik ken geen VA die 'm dat nadoet.

Out of the box was ik ook erg sceptisch toen ik hem tegen mijn Microwave XT aanhield. Zeker omdat de patches uit de XT uit een heel andere tijd komen dan de patches in de Blofeld. Je moet dan ook door deze patches heen kijken en dan is het opeens een verbazend krachtige bakje.
 
hij lijkt inderdaad goed op de q maar er zit gelijk iets te kort in voor mij ;{. pas op hij kan wel goed gebruikt worden (ik heb hem in samen met een oberheim matrix6 en een dave smith evolver getest en daar kan hij een laagje extra geven)
ik heb iets teveel verwacht denk ik . we gaan het zeer zeker het machien ns diep bekijken
mn favo zal het vrees ik niet worden. maar als andere mensen hem ok vinden is dit met veel plezier voor hun
 
hij lijkt inderdaad goed op de q maar er zit gelijk iets te kort in voor mij ;{. pas op hij kan wel goed gebruikt worden (ik heb hem in samen met een oberheim matrix6 en een dave smith evolver getest en daar kan hij een laagje extra geven)
ik heb iets teveel verwacht denk ik . we gaan het zeer zeker het machien ns diep bekijken
mn favo zal het vrees ik niet worden. maar als andere mensen hem ok vinden is dit met veel plezier voor hun

Je bent echt de eerste die ik hoor die er teleurgesteld in is. Ik denk dat je je nog zult verbazen als je er wat tijd in stopt in plaats van door de presets te browsen.

De presets zijn namelijk veelal wat kil en hebben gek genoeg vrij weinig laag. Dat is wat mij in het eerste opzicht ook opviel. Zeker tenopzichte van de Microwave XT waarbij bijna elke preset vol zit met laag.
 
Idd, ik kan ook beamen dat de presets vrij teleurstellend zijn.
Standaard hissssjes en pling-ploing-piiiing arpjes wil ook niemand
meer horen anno 2008.

Supersaw komt er zo aan. Een subtiele en een lompe (maar eerst
ff een boterhammetje eten)
 
@ vinnieq

@ vinnieq

mja dat voorbeeldje van Koekebakker klinkt in mijn oren een stuk warmer dan een Q.

[edit] ik besef net dat een supersaw op een Q lastig te proggen was, en altijd een beetje kil/scherp bljift klinken, zeker niet zo makkelijk als bij een virus.
misschien kan koekebakker er ook 1 laten horen. eens kijken of ie een stuk warmer is dan de Q, ik heb geloof ik ooit nog eens een supersaw gemaakt met de Q
voor de supersawdraad en ik weet zeker dat Roel er 1 gemaakt had die bestwel goed was. daar zouden we de klank goed mee kunne vergelijken [/edit]


het is voor de vergelijking. kil en scherp metalig is de Q.
met veel modulatie wel warm te krijgen en dat hoor je goed in een supersaw.
Maar nu worden idd nog volop supersaws gebruikt luister die tracks van timbaland maar
 
Back
Top