Roland digitale 19" mixer: M-1000

rolandM-1000-front-small.jpg


De Roland M-1000 is een 10 kannaals digitale linemixer.
Ontworpen om digitale signalen van verschillende sample rates te mixen, aldus Roland.

Deze 1u hoge 'mixer' heeft
4 stereo S/PDIF digital inputs.(allen with 24-bit/96kHz)
Wordclock

Je kunt meerder M-1000's aan elkaar koppelen, en je kunt via USB zelfs audio mixen.

Specs:
10-channel digital line mixer in space-saving 1U chassis
4 stereo digital inputs (coaxial/optical) and stereo analog input (1/4” phone)
USB port for mixing digital audio from a PC
Superb 24-bit/96kHz sound quality and 56-bit processing throughout
Professional Word Clock I/O and automatic sample rate conversion
Coaxial and optical digital outputs, plus analog Master outputs (XLR) and Monitor output (1/4” phone)

Meer info: http://www.rolandus.com/products/details.asp?catid=12&subcatid=49&prodid=M-1000
 
Beetje vreemde eend in de bijt van de mixers.
Het lijkt wel een uit de kluiten gewassen soundcard die ook standalone werkt.

Jammer dat er geen R-Bus op zit want zoiets heb ik nou net nodig. :)
Of een VM3100-Pro
 
Steeds meer synths, samplers, effecten, digitale mixers, geluidskaarten, hd recorders etc etc. worden uitgerust met een SP/dif output. Wat fabrikanten alleen vergeten is een Word Clock synchronisatie en dan wordt het erg moeilijk om het te mixen als je verschillende digitale signalen hebt.
Een apparaat als deze kan handig zijn als je een mix maakt op een analoge tafel en je hebt een aantal effecten met een digitale output die je zonder kwaliteits verlies wilt opnemen in je pc oid.

Het is niet een goed produkt, het is een oplossing voor de problemen die de stommiteiten van alle fabrikanten met zich mee brengen.
 
In dat geval weet ik nog wel meer stommiteiten.

Bijv een aantal digitale inputs naar ADat omzetten (en terug)
Of ze kunnen patchen.
R-Bus naar Adat voor een redelijke prijs (dus geen 350€)
Geluidskaarten met meerdere spdif in/out

Dan vind ik de Prosonus Firestation ook in het rijtje vreemde 19" dingen thuis passen. :)
 
Back
Top