de beste hardware filter

DJ41

Lid sinds 1834
Lid sinds
20 december 2001
Berichten
1.910
Locatie
Nieuwerkerk a/d IJssel
Wat is volgens jullie de beste hardware filter?

Ik heb mijn oog laten vallen op de Electrix Filterfactory en de Sherman Filterbank.

Beide hebben hun eigen specialiteiten:

Electrix :

* Niet erg duur
* Alle knoppen midi-controlable
* simpel

Sherman :

* extreme filterzzz
* betere kwaliteit (?)
(* jammer genoeg niet midi-controlable)

Jullie gedachten en ervaringen???
 
Pardon..

Pardon..

De Sherman is dus wél midi controllable. Okay.. hij stuurt geen Midi controllers uit (Herman vond dat te ingewikkeld voor de gebruiker.. hehe), maar kan ze wel ontvangen. Hoewel slechts weinig mensen er gebruik van maken (wij ook niet) biedt het heel veel mogelijkheden die je via de knoppen niet direct beschikbaar hebt (zoals een snellere envelope).

De Filterbank 2 is overigens te prefereren boven de versie 1. Hij is wat minder ranzig, ruist niet zoveel.. en heeft een wat duidelijkere 'harmonische' content (via de sync van filter 1 en 2).

Zelf wil ik mijn FB1 nooit kwijt.. maar een FilterBank2 komt er zeker nog een keer bij !! :p
 
Akai heeft sinds kort ook een analoog filter...

Ze promoten hem voor de mpc serie, maar volgens mij kan je hem ook standalone gebruiken...

Wel 3 kanaals, 1x stereo en 1x mono

MFC42large.gif


http://www.akaipro.com/consumersite/productpage.asp?id=141
 
Hij staat erg lomp boven zo'n mpc.

Maar ff terzijde. Maar welke electrix zat je te denken want die heeft verschillende. (je kan m niet vergelijken met een sherman.)
 
ik zie dat je niet specifiek om analoge filters vraagt.....check zeker de nord micromodular eens......superflexibel en goed klinkende filtermodules....zet bv een overdrive voor of na je filter, parametrische EQ, vocoder module, compressor etc.......
en is natuurlijk ook nog leuk als synth en fx bak te gebruiken

Olaf
 
ATC Fiters..

ATC Fiters..

Ik heb ook wel eens wat ge-experimeteerd met de externe audio-input van mijn ATC (en ook met de TeeBee trouwens).. en ja.. dat werkt natuurlijk ook niet verkeerd. Envelopes werken nog, LFO's ook..

Jammer dat ik er de ATC voor moet missen..
 
Back
Top