aansluiten line mixers op mail mixer

Rollie

Stamgast
Lid sinds
21 mei 2005
Berichten
452
Heeft iemand ervaring met het volgende:

Op het moment heb ik 4 linemixers (samen 40 kanalen) waarop ik al mijn gear heb aangesloten. Uit elk van deze 4 linemixers komt een stereo L/R signaal. Deze 4 Stereosignalen gaan naar 8 inputs van mijn main mixer. Mijn main mixer is 32 kanaals, echter ik gebruik kanaal 17 t/m 32 voor mijn harddisc recorder returns. Dus er blijven 16 kanalen over waarvan er 8 bezet zijn door de linemixers.
Nu had ik het volgende bedacht:
Stel je sluit de stereo output van een synth aan als volgt: L(inks) op linemixer 1 en R(echts) op linemixer 2. Dit doe je met al je gear, dus L op mixer 1 en R op mixer 2. Vervolgens "pan" je alle L kanalen op mixer 1 hard naar L en hetzelfde maar dan voor R op mixer 2. Klopt het dan dat je het volledige synth signaal (in stereo) hebt als ik alleen de L out van mixer 1 en de R out van mixer 2 naar mijn main mixer stuur?

Ik wil dit gaan proberen, maar ik ben op het moment op een vakantieadresje en ik beschik niet over mijn gear. Vandaar mijn vraag of iemand al ervaring heeft met het aansluiten op deze manier.
 
Indien de mixers 100% pan -wat ik mag hopen- toestaan, volgens mij wel. Op gelijkaardige manier maar dan zonder gebruik te maken van panknoppen kan je zo met 2 monomixers een L en R signaal aan je main mixer geven.
 
Grappig bedacht, maar je hoeft de linemixers toch helemaal niet te pannen? Zoals jij het zegt, heb je op line-mixer 1 alleen maar linkssignalen en op line-mixer 2 alleen maar rechtssignalen. Ik ga er van uit dat de linemixers 10 monokanalen per stuk heeft (want als het stereo is schiet je er volgens mij niets mee op, dan halveer je alleen maar je 40 aansluitmogelijkheden naar 20) Het maakt niet uit hoe je die monokanalen pant. Het signaal gaat sowieso wel door de beide outputs, dus het maakt dan toch niet eens uit welke output je neemt als je alle kanalen in het midden gepand hebt.

Maar volgens mij werkt het sowieso (tenzij je dus stereokanalen op je linemixers hebt).

PS.

Hoeveel apparatuur heb je als je zo idioot veel kanalen nodig hebt?
 
Back
Top