Gear verzameling groeit, nu een knappe studio mixer...

btw, met de Behringer x-touch controllers kan je hem ook met fysieke faders bedienen, maar alles bij elkaar kan je dan misschien beter voor een unit gaan waar al faders op zitten. Staan ook leuke tascam DM's op marktplaats als je daar de ruimte voor hebt :)
 
Nee je moet gewoon een mixer met meer kanalen kopen, twee keer mono is een keer stereo. Als je voor een digitale gaat kan je vaak twee kanalen linken als stereo, die worden dan helemaal links en helemaal rechts gepand. Ik ben erg tevreden met een bergingen x32 rack mixer. Lekker compact, aardig te bedienen op het ding zelf en 32 i/o via usb :)

Dan ga ik maar eens checken hoeveel ik er nou daad werkelijk nodig ben :mega:
 
Onbeperkt! haha. Als ik voor mezelf spreek: het is lastig om in 1 keer de perfecte oplossing te vinden. Pas als je alles aansluit en een tijdje werkt kom je erachter dat je toch iets mist. Of juist iets te veel hebt. Sowieso dus handig om mooi op een rijtje te hebben wat je wilt, maar het lastige is dan wel weer dat het kan zijn dat je dat nog niet weet... Daarom vind ik die x32 rack een mooie, modulaire oplossing. Met het rack alleen heb je 16 analoge ins, + nog 6 auxen die je ook als inputs kunt instellen. Daarnaast ook een hoop outputs voor het een of ander. Er zit processing, zoals eq en dynamics per kanaal, maar dat neemt niet enorm veel ruimte in. Ook een hoop insert of aux effects. Handig dus als je het ff wilt gebruiken (tijdens jammen voor mij), maar niet in de weg als je het meeste toch in de computer doet (tracks uitwerken voor mij). Met een SD8 of SD16 sluit je er makkelijk nog eens extra analog in/outs op aan wanneer nodig. Ik moet er wel bij zeggen: het instellen kan wel ff tijd kosten voor je door hebt hoe en wat waar zit en eerlijk is eerlijk, ik mis de faders van mijn presonus die ik hiervoor had wel. Als ik de ruimte zou hebben (of zou willen maken) zou ik denk ik voor een digitale mixer met 24/32 gemotoriseerde faders gaan, waarop je ook makkelijk tussen daw en mixer mode kan switchen. Ach, zo is er altijd iets beters :)
 
Oja shit, daar heb ik niet aan gedacht, dat probleem heb je met een digitale mixer niet...
 
Een 808 gebruik je in principe niet via de main out maar via de individuele outs.

Verder zou ik overwegen bij je mixer een patchbay kopen.

Kan ik beamen, ik heb zelf een goedkope Samson S-Patch plus. Het fijne aan dat ding is dat ie Normal, Half-Normal en Trough heeft (dat hebben de meesten wel denk ik), maar dat ie de mode switch op de ...

.. trom trom trom .. aan de voorkant heeft. Niet op de bovenplaat [kijkt fronsend naar een Behringer] of ....
erachter (dat is zoiets als een mok met de greep aan de binnenkant:dubbel:).
 
Oja shit, daar heb ik niet aan gedacht, dat probleem heb je met een digitale mixer niet...

hahaha.. Sja ik heb nooit een analoge gehad, wel eens er mee gewerkt.
 
Back
Top