Siel cruise Midi Mod?

Hoi,

ik heb er ooit een artikeltje over gelezen op internet. Het kan dus wel, maar het was wel door iemand gedaan die de hele midi-implementatie zelf ontworpen had. Om te beginnen moet je weten dat het mono gedeelte van de Siel niet werkt met een control voltage. Een simpele CV converter zal dus niet werken. De beste oplossing die ik kan bedenken om via MIDI contacten van de toetsen aan te sturen. Je zou eens kunnen kijken hoe dat bij electronische orgels gedaan wordt. Iets vergelijkbaars zou moeten werken. Eigenlijk is het toetsenbord van de Siel gewoon een hele rij aan-uit switches.

Misschien dat je met een MIDI-core van www.ucapps.de een soort analoge switches aan kunt sturen ofzo. Check maar eens wat er op die site staat over de midificatie van een orchestrion. Vergt wel wat uitzoekwerk, maar volgens mij moet het kunnen. Ik denk alleen dat het bijna niet te doen is om ook filters en ADSR aan te sturen. Dan moet je overal VCA's voor maken ofzo. Ik denk dat de kosten dan de pan uit rijzen en het is een enorme klus.

Groeten,

Rutger
 
Ja dat ding is niet standaard. Er zit orgel techniek in. Ik moet mijne nog steeds repareren.
Herinner mij goed geluid.
 
Ja ik de schema's staan inmiddels weer bij mij in de kast.
Waneer komen de scans op de site dan?


Ik wil alleen de melodie midi kunnen aansturen.
Dus een midi mod aan de toetsen maken wordt het dan.

Wie kan dat goed, iemand sugesties? :erm:
 
Ik denk dat het alleen loont wanneer je een defecte Siel hebt waarvan toetsenbord bijvoorbeeld kapot is. Dan kun je een Siel Cruise rack maken...maar het kost wel veel geld.

Groeten,

Rutger
 
Origineel geplaatst door the perculator
Ja ik de schema's staan inmiddels weer bij mij in de kast.
Waneer komen de scans op de site dan?

Sorry, had had het even niet door dat jij het was.
Hee trouwens, ik heb je geeneens meer gemaild bedenk ik me nu, slordig, excuses!!
De handleiding komt snel online, de schema's moet ik nog ff gaan bekijken hoe
want daarvan heeft m'n broer op z'n werk een exacte kopie gemaakt,
dus ook A0. Geen scan. Dat was te lastig.
 
Back
Top