Deepmind audio In mod...

flyweight

Spice up your life with FM and Feedback
Lid sinds
10 november 2010
Berichten
11.146
Locatie
HybriDe L!Fe
Hier word de audio in mod op de deepmind 12 beschreven.



Nu overweeg ik een Deepmin 6 te kopen.
Maar wil er ook een pre - ad converter out op te maken.

In het filmpje word beschreven dat de FX in pre- ad stereo is maar het signaal daarvoor mono.
Dat laaste lijkt me sterk.
Weet iemand of de Deepmind panning vca's heeft?
Ik bedoel waarom zou je 2 dac's en die dan voeden met een dubbel mono signaal van hetzelfde.
Zelf ben ik niet zo slim maar de Behringer engineers zijn dat wel.
Lijkt me heel sterk ;)

Dus stereo FX input en ook stereo synth output. Of mono als er geen panning (stereo) vca's in zitten lijkt me wel erg leuk.
Ok gewoon om te horen hoe de Deepmind puur analoog klinkt.
 
Altijd zo gaaf om die mods te zien.. ben handig maar niet met een soldeerbout. Zo balen..
 
Ik bedoel waarom zou je 2 dac's en die dan voeden met een dubbel mono signaal van hetzelfde.
Zelf ben ik niet zo slim maar de Behringer engineers zijn dat wel.
Lijkt me heel sterk ;)

Even los van deze specifieke vraag, fabrikanten kunnen soms wat rare beslissingen nemen. Ik moet onmiddellijk denken aan de PSS-A50, het keyboardje van Yamaha. Jij hebt er ook eentje uit deze serie, dacht ik? De PSS-A50 doet mono, maar het blijkt dat onder de motorkap de geluiden stereo aan boord zijn, met een mod is het naar buiten te brengen. Dan vraag je je af waarom de fabrikant dat zelf niet gewoon doet. Ja, zal wel een centenkwestie zijn om de maakkosten te drukken, maar zoveel scheelt het vast ook niet.
 
Ik heb een DM 6 staan, sinds ik de 12D heb gebruik ik 'm niet meer dus als je overweegt eentje te kopen dan kan je me een berichtje sturen, hij is in nieuwstaat.
 
Groove synthesis 3th wave heeft ongebalanceerde uitgangen voor een synth 6k+ :stupid
 
Begrijp de aantrekkingskracht van een external in best, Deepmind zit bomvol TC en Klarkspul (die wmb veel te veel wordt gebruikt in de presets). Maar met mijn linkerhanden zal ik me er niet aan wagen. Je kunt de VCA's pannen, maar weet niet of je dat bedoelt.
 
@Harry S. snap wat je bedoeld.
Heb in de begin jaren heel wat spullen gesloopt met het idee om ze te maken of te leren begrijpen.
:)

Ja ik bedoel Behringer gaat natuurlijk geen 2 dac's en daar dan 2x hetzelfde signaal in sturen.
Daarom vermoede ik stereo VCA's en dat workd hier bevestigt.
Elke voice heeft een stereo VCA voor panning en daarom zitten er 2 dacs in.

1701847426990.png
 
Grappig, Ik zag toevallig dezelfde mod deze week passeren.

1. Het filmpje laat nog open waar de jacks mooi uitgebouwd kunnen worden. Had je daar al ideeën over?

2. Wat mij interessant leek was om een fx send en return, pre dsp fx, te plaatsen om zo een analoge chorus te kunnen gebruiken met de deepmind.
Wat ik alleen nog niet weet is wat de impedantie, buffering benodigdheden zijn voor dit signaal naar buiten en binnen.
 
Nee geen idee nog geen Deepmind van binnen gezien.

Wel een goed idee.

Op het diagram kun je wel zien dat de FX True Bypass heeft en als je Send gebruikt dat je ook droge signaal van de analoge voices mee krijgt.

Dus de vraag is dan of een 'dry - pre FX out' wel zin heeft.

Bufferen lijkt me wel belangrijk.
Maar hoe of wat zou ik moeten onderzoeken.
Ben ook niet zo een expert in electronic.

De vraag is ook waar de output te doen "post hpf", "post boost", direct na de vca

Als we weten welke VCA het is kunnen we de datasheet vinden. Kan best zijn dat die al gebuffered is.
 
@Harry S. snap wat je bedoeld.
Heb in de begin jaren heel wat spullen gesloopt met het idee om ze te maken of te leren begrijpen.
:)
In spul uit de beginjaren (in mijn geval de 80's) wil ik best grasduinen, knutselen en evt aanpassen. Genoeg eprommetjes en tauntecs gezet, dingen verbonden die je niet mag verbninden of extra uitgangen geknutseld. Ik zie daar ook de lol wel van. Maar het huidige spul is me allemaal te priegelig en te fragiel geworden, waar de gast uit deze mod ook voor waarschuwt. Zeker nu de Deepminds in prijs zijn gestegen en een TC-chorus rond de 50 euro kost lijkt het mij, het risico niet waard.
 
Ik heb deze mod bij mijn Deepmind 12 gedaan met 2 jacks in de linker houten paneel.
Ik heb wel de 0V van de kabeltjes aan een wat groter aardpunt gesoldeerd dan direct aan die weerstandjes zoals de beste man van de video had gedaan. En het werkt uitstekend!
 
Back
Top