Rubber mod TD-3 Behringer

Paardenstaart

Stamgast
Lid sinds
11 juni 2017
Berichten
354
Hi

Ik wil graag een langere decay op m’n Behringer TD-3. Als je hem aanstuurt via MIDI, zijn de noten echt wel kort..

Ik vond de volgende beschrijving op’t net, maar weet niet goed hoe je die condensator er tussen zet. Heeft iemand hier ervaring mee? Hartelijk dank.

The mod itself is easy: wire a 1uf electrolytic capacitor between the botttom of D22 (the positive leg of your cap goes there) and the nearest ground connection (in the case of the pics below, this is the lower leg of C51).

 

Attachments

  • IMG_0669.jpeg
    IMG_0669.jpeg
    208,9 KB · Bekeken: 141
Het is de decay die te snel zakt. Sustain blijft lang genoeg aanhouden voor slides. Maar het klinkt dus wat zwakjes doordat de decay te snel zakt :) Als je hem sequencet intern met de sequencer, zakt de decay om de een of andere reden iets later en niet zo diep. Maar ik sequence hem met een andere sequencer.

PS: een release heeft die niet. Net zoals de TB-303.
 
Laatst gewijzigd:
Ik weet niet goed hoe dit duidelijker uitgelegd kan worden. Een condensator heeft twee pootjes één van de twee moet op het ene vakje gesoldeerd, en de andere op de andere. (Word al snel een stuk onduidelijker zo IMO)


kies een condensator die niet gepolariseerd is. Anders heb je meer info nodig dan deze afbeelding of moet je het misschien twee keer doen.
 
Ik weet niet goed hoe dit duidelijker uitgelegd kan worden. Een condensator heeft twee pootjes één van de twee moet op het ene vakje gesoldeerd, en de andere op de andere. (Word al snel een stuk onduidelijker zo IMO)


kies een condensator die niet gepolariseerd is. Anders heb je meer info nodig dan deze afbeelding of moet je het misschien twee keer doen
Dat begrijp ik, hoor :) Maar is het dan de bedoeling dat je die beentjes verbindt met twee wires? Of moet je die beentjes daar in prikken?

Excuses, ik ben hier echt niet in thuis.

Op deze manier:
 

Attachments

  • IMG_0669.jpeg
    IMG_0669.jpeg
    160,8 KB · Bekeken: 88
Ik zou ze direct op de pads “plakken”.

Ik haal eerst het oude soldeer weg met een stukje litze, dan doe ik een beetje vers soldeer op één van de pads. Nu kan je makkelijk dat nieuwe soldeer weer verwarmen en tegelijkertijd één van de pootjes van de condensator ertegenaan houden. Dan buig je het andere pootje tegen de andere pad en soldeer je hem.
 
Zoals ik m lees soldeer je 1 pootje van een condensator op het soldeerpunt aangeduid met bottom D22 en degene die je overhoud aan een aarde punt.
 
Zoals ik m lees soldeer je 1 pootje van een condensator op het soldeerpunt aangeduid met bottom D22 en degene die je overhoud aan een aarde punt.
Zo lees ik het ook, daarom dat het verwarrend is dat ze top d22 ook aanduiden op de tekening, die heb je niet nodig! Bovenstaande schets is dus fout?
 
Ik denk dat ze top en bottom aanduiden zodat je er per ongeluk niet ondersteboven naar kijkt. Ik had het eerst ook niet door :-) is idd wat verwarrend allemaal
 
Ze wijzen idd top en bottom aan omdat de extra condensator aan de anode (bottom soldeerpunt) kant van de D22 (diode) moet. Het andere pootje aan aarde. Voor aarde zou je ieder aardepunt kunnen pakken. Een “veilige” keuze is die C51 (condensator) plek, want dat components zit er blijkbaar niet op, alleen de ontwerp aansluitingen op de print. Kan je veilig bakken en braden met je soldeerbout op die plek.
 
Back
Top