Welke controller gebruik jij?

@154, en toch moet je daar vanuit je midi&click layer een kabeltje trekken vanuit je midihost object RemoteSL poort 3 naar een midimonitor object, zodat port3 niet uit de sum komt, die naar je SEQ input-object gaat, anders krijg je rare controller messages in je DAW...

Port3 is namelijk een aparte poort die de automap messages handled op de achtergrond, die wil je niet naar je SEQ input hebben....
 
Je zou me wel eens met vertraging een topavond hebben bezorgt met deze tip, schrik niet als er een luidde juich uit een raam schalt in Oost!

TNX!
 
88 keys?

88 keys?

E-mu X-board 49 en ben er zeer tevreden over.

Ik heb ook een E-mu X-board 49 (jan 2008) en heb er al heel wat plezier mee gehad.

http://www.emu.com/products/product.asp?category=532&subcategory=533&product=13558

Bevalt dus prima, al moet je het van de handleiding niet hebben... Wat een onduidelijke start was dat.:confused:
Nu, een paar maanden, dit forum en enkele youtubes/wiki's weet ik al veel meer van de hele midi-materie. Ben eindelijk "los". Sta iedere dag weer versteld wat er allemaal meer mogelijk is dan in de tijd dat ik nog pianoles had.:gaap:

Maar ja....

E-Mu 49 = 4x12+1 toetsen. Da's toch te weining. Ik zit constant op die grijze randen te rammen.

Met andere woorden ben nu al weer op zoek naar een vergelijkbaar (low budget) keyboard met 88 keys.
Toeters en bellen hoeven niet: ik speel 9 van de 10 gevallen toch alleen maar met standaard Piano, Rhodes of Hammond. Iemand een tip?:halleluja

Greetz Han Cock
 
Emu Xboard 49, super klavier, vriendelijk prijsje, maar op het klavier na voelt hij wel een beetje goedkoop. Dat vind ik wat jammer maar ik zou hem nog steeds zeker aanraden.

En nog een Korg padKONTROL, ook super leuk. Dit ding is voor mij echt perfect. Hij staat altijd aan terwijl ik op de Pc zit (werk op niet) zodat ik ergens op kan trommelen.
 
Hoi,
Ik heb een M-Audio 88 pro weighted keys!
Wat er goed aan is zijn de weigthed keys!
Wat er niet goed aan is :
Geen sysex.
Geen aftertouch.
Eigelijks slechte koop, maar vind maar een andere weighted keys.

Ik gebruik de Kenton control freak 16 voor alles met sysex!
Voordelen :
Geen nare USB poort.
Ook geen nare USB software.
Alles kan je instellen in het ding zelf, kost alleen veel tijd.
Kenton beste koop!!!
Die paarse is hetzelfde maar dan met draaiknopjes, scheelt veel poen!
 
Ik heb sinds kort een Novation Remote SL37. Ik gebruik hem voornamelijk voor sound design (tweaken) met mijn softsynths. Ik vind het apparaat erg lekker werken; Automap zorgt ervoor dat al je instellingen voor een plug-in, je control map, automatisch wordt geladen als je van plug-in verandert. Een control map stel je makkelijk samen met een muisklik en een draai aan een knop/schuif, waarbij de bijbehorende tekst, bijv. "FltARes", automatisch in de LCD schermpjes op de Novation verschijnt. Automap heeft een 2-weg communicatie: Waarden die je met de muis in je computer beeldscherm verandert, zie je op de LCD schermpjes van je Novation meeveranderen en als je een knop/schuif op de Novation beweegt, dan zie je die waarden op je computer beeldscherm meeveranderen. Pitchbend en modulatiewiel zijn in een joystick (met 2 standen) verwerkt; het modulatiewiel had van mij wel een wat langere afstand mogen afleggen. Het XY-pad ken ik van mijn Korg Z1 en is wat mij betreft onmisbaar op een synth.

Ik heb wat softsynth sound design betreft niks beters kunnen vinden dan de Remote SL.
 
ESI Keycontrol 49, zeer low budget, maar volstaat.
Behringer BCR2000
Behringer BCD2000, meer een DJ tooltje, maar vaak in gebruik als gel. krt voor Cubase, of als ik ff een schuifje moet hebben ipv een draaiknop !

enigste wat ik nog wel zou willen hebben erbij is een jog-knop, incl transport knopjes, bijv; Tascam FireOne,
dat lijkt me wel makkelijk,

de rest van de controllers geven me genoeg "ruimte" om er mee te doen wat ik wil doen, ik bedoel , toetsen genoeg en draaiknoppen genoeg,

het echte uitwerken doe ik sowieso inside cubase !

grtz

:mega:
 
bitstream 3x. zeer fijne controller, lekker knoppen en gave lfo en arp.
 
Akai MX1000 Midi Master keyboard + Akai MPD-24 Midi pad controllert ding geval.
 
CME uf5, heerlijk keyboard voor (toen introductieprijsje) 150 euro nieuw.

uf5.jpg
 
Ik zou graag mijn virus b als control surface gebruiken, als ik het goed heb moet ik dan de midi out van de virus verbinden met midi in van pc. Hoe krijg ik daarna mijn keyboard er nog achter aangesloten? ik krijg een stenen kop van die midi in out en thru :s
 
Voor pianistische dingen in te spelen gebruik ik m'n ouwe trouwe Motif6, om Minimonsta/ Oddity te temmen heb ik sinds kort een PCR500 erbij gehaald: op een of andere manier speel ik een synthsolo 'lekkerder' met een (Roland) pitch/modulatie stick vergeleken met yamaha wielen zeg maar, en die PCR heeft genoeg sliders en draaiknoppen (altijd handig) en ook nog es 16 pads voor gevoelige drums en onverantwoordelijke samples . In principe hoef ik dan ook alleen m'n MacBook & PCR500 mee te nemen om veel lawaai op het podium te maken.....:okdan:
 
Ik gebruik een Hammond XK-1 en een Roland A-70 die de rest aanstuurt. Prachtige uitvinding dat dat ding 4 MIDI Outs heeft. 1 MIDI Out naar de Hammond als onderklavier, 1 naar het 19" spul, en 1 naar de computer.
 
Back
Top