Roland D-70 probleem

Frankie_pankie

Nieuwkomer
Lid sinds
21 juni 2005
Berichten
12
Hallo, Mijn roland d-70 werkt niet meer zoals hij zou moeten werken.
Soms begint hij na het aanraken van een toets, of uit het niets geluid te maken. Een soort hoog gekrijs.

Een ander probleem is dat er niets meer op de display verschijnt, de backlight werkt wel nog maar voor de rest is er niets op te zien.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? Een vriend van me wil er wel eens naar kijken, maar daarvoor heeft hij een stroomschema nodig. Misschien weet iemand waar ik deze kan vinden.
 
heb je de battterij al eens doorgemeten? dit soort storingen wil nog wel eens optreden als het patch geheugen gecorrumpeerd is. als gevolg van een lege of zwakke batterij
 
ik sluit ff in deze draad aan, ik heb namelijk ook een D70 hier staat die de zelfde problemen heeft, eerst begon het display zwakt te worden en een tijdje daarna heeft hij het helemaal begeven. battarij heb ik vervangen alleen denk ik dat de spannings regelaars niet meer goed zijn, wat een nadeel is dat je nergens bij komt met de D70 en alles los moet trekken van binnen om 1 klein onderdeeltje te kunnen vervangen (mits het de goede is)
 
Allemaal erg voor de tips! We gaan de batterij eens doormeten, en waarschijnlijk vervangen.

Nog even een ander technisch probleempje. Enkele toetsen reageren niet meer zo goed op de aanslag. Met name de toetsen van de hogere tonen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?
 
Origineel geplaatst door Frankie_pankie
Allemaal erg voor de tips! We gaan de batterij eens doormeten, en waarschijnlijk vervangen.

Nog even een ander technisch probleempje. Enkele toetsen reageren niet meer zo goed op de aanslag. Met name de toetsen van de hogere tonen. Kan iemand me vertellen hoe ik dit probleem kan oplossen?


D-70 met toetsaanslag probleem=oeps!
Dit kan wel eens behoorlijk lastig worden.
Hier zijn een aantal threads over,zou je even moeten zoeken.

Schijnt niet zo makkelijk op te lossen zijn.
Succes...zul je waarschijnlijk hard nodig hebben.
 
Het beginnen te krijssen van het gevaarte komt, zoals mij eens is verteld, door de wisselende netspanning waar de machine erg gevoelig voor is. Ik heb dit ook gehad. Het verplaatsen naar een andere groep werkte bij mij al.
Ook via midi aansturen in plaats zelf te spelen hielp bij mij ook.:confused:

Het toetsenprobleem komt door de folie of rubbers (wat was het ook alweer) onder het klavier, is een bekend probleem van de D70. Ik bespeel hem alleen nog via midi :eureka:
 
Back
Top