Roland R-70 probleem: weirde geluiden en valt uit

nick nova

Resonator
Lid sinds
24 oktober 2001
Berichten
2.771
Locatie
Mortsel, Antwerpen
Hallo,

ik wilde mijn oude Roland R-70 drumcomputer terug actief gaan inzetten, maar bij het aanzetten bleek ie gedragsproblemen te vertonen.
Voor ik hem naar de hersteller doe, wilde ik graag proberen te achterhalen wat er mogelijks aan de hand zou kunnen zijn.

Alles werkt eigenlijk gewoon prima, behalve als je hem aanzet en je speelt een pattern (of de pads), dan klinkt alles alsof het overstuurt.
Heel grainy zeg maar, wat tof zou kunnen zijn, maar ik heb het liever niet nu. Het vreemde is dat over een paar minuten heen de klank langzaam terug zuiver wordt. Het lijkt alsof ie moet opwarmen, zeg maar. Mocht het enkel dit zijn, dan kon ik er vrede mee nemen, maar wat blijkt. Na pakweg 20min non-stop te spelen, valt ie gewoon helemaal uit. Aan en uit schakelen helpt dan niets. Het lijkt wel of ie dan oververhit is geraakt ofzo. Het vreemde is dat als ik hem 10min uitlaat, dat ie dan wel weer terug gewoon aangaat...

Ik heb er al even over nagedacht, het zou een defecte condensator in de voeding kunnen zijn, maar ben geen expert.
Weet iemand wat er hier aan de hand zou kunnen zijn?
Of iemand ervaring met de r-70 en die die op vrij korte termijn zou kunnen herstellen (niet te ver van Belgie af).

Dank!
 
Ja lijkt mij ook dat voeding raar doet. Je zou evt voor de gein kunnen kijken of er in de voeding wat bol is gaan staan maar het kan van alles zijn natuurlijk. Voltage regulatoren bijv.

Laat wel je voeding goed ontladen voordat je hem open trekt. Althans als je iets wil meten.

Geen idee wat je aan doen bent is idd beter bij reparateur langs gaan.
 
Back
Top