Favoriete synth uit je setup

De Supernova II en Polymorph (perfect voor klaus schulze en ambient alsook zieke speedy j geluiden)
 
OSCar en MemoryMoog lintronics! Waarom is moeilijk uit te leggen, ze hebben gewoon hun eigen specifieke vette sound!

Peace...
 
Op dit moment de Monopoly. Slaag er altijd in weer een bizar vet geluid eruit te toveren.

Op de 2e plaats m'n ms20. En op de 3e m'n oude vertrouwde cs1x omdat ik hem als masterkeyboard gebruik
 
Mijn meest gebruikte is niet mijn beste, maar zoals gezegd het meest gebruikt.
Het is de Akai AX80, een heel goede userinterface en bovenal haal ik in praktisch ieder nummer dat ik maak zeker 1 of twee geluiden (2e is dan sample van zakmaarzeggen) uit dat ding, op de een of andere manier heeft íe het gewoon.

Vooral bassen en Prophet achtige sounds doet íe erg netjes, behalve strings, daar bakt íe niks van.

Hij heeft een beetje giftige filters, maar als je weet wanneer je hem moet afkappen klinkt hij erg schoon en dynamisch.
Het is ook een beetje mijn sound denk ik, ik heb hem al 10 jaar, ooit in Harlingen gekocht voor f775,-

Raar he! :confused:

Okee, Jupiter8 is nu ook wel erg favoriet geworden, maar die AX80 loopt nog steeds mee.

Karel :maffia:
 
Origineel geplaatst door synthmann
mijn allereerste en meest dierbare synth, die mij nog iedere keer weet te verbazen qua klank.

Deeeeeeeeeee Junooooooooooo zestiiiiiiiiiiiiiiiigggggggggggggggg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Maar als ik moest kiezen dan koos ik altijd voor de Juno 60 op numero uno!!!!! Zeker ook omdat ie in combinatie met midi hele gave en snelle gated strings ed kan spelen die echt megavet zijn! Ik hou maar op, over de juno60 kan ik nog wel even doorgaan.

Helemaal mee eens, het is een synth met een SYNTHESIZERSOUND, een soort referentiesynth bijna.

De Juno 106 is daarentegen een stuk killer en vlakker qua sound vind ik.

Karel
 
Nog even terugkomend op de ax80, het gerucht gaat dat hij bebouwd is op basis van de prophet-5. Hij klinkt inderdaad zeer goed en........al die groene ledjes zijn fantastisch om te zien.
 
Origineel geplaatst door cybermax

Het is ook een beetje mijn sound denk ik, ik heb hem al 10 jaar, ooit in Harlingen gekocht voor f775,-

Raar he! :confused:

ja wie koopt er nou iets in harlingen:)
 
Voor zover iemand dit nog leest na tig pagina's walhalla:
Doe mij maar weer een Ensoniq TS-12, ja, oude geluiden en ouderwets. Maar hij kan zo belachelijk veel dat je niet snapt dat ze dat allemaal in een doosje hebben kunnen stoppen (27 kg of zo).

Tweede plek voor de Yamaha CS2x, maar de Juno 106 mag er ook zijn, nog steeds erg lekker vies geluid. Haal die eens door een gitaarversterker en hops, je speelt MegaDrive.
 
Mun Yamaha TG-77, net gekocht en hij klinkt echt super.
Werkelijk alles kan je eruit halen.
Enige minpuntje = dat het ontiegelijk lastig om hem te programeren
maar daar helpen progje's als soundiver wel mee (dan = het nog wel erg lastig
maar je hoeft niet te switchen tussen bergen menu's)
Naar mijn mening de vetste digitale synth uit begin jaren 90.
 
Origineel geplaatst door Construkt
Mun Yamaha TG-77, net gekocht en hij klinkt echt super.
Werkelijk alles kan je eruit halen.
Enige minpuntje = dat het ontiegelijk lastig om hem te programeren
maar daar helpen progje's als soundiver wel mee (dan = het nog wel erg lastig
maar je hoeft niet te switchen tussen bergen menu's)
Naar mijn mening de vetste digitale synth uit begin jaren 90.

Is dat een SY77 maar dan rack? Heb ik wel 's gehoord en klonk errug lekkur. Heb er ook over gedacht ooit aan te schaffen maar toen had ik de centen niet.
 
Hallo.

Origineel geplaatst door dekzster
Nog even terugkomend op de ax80, het gerucht gaat dat hij bebouwd is op basis van de prophet-5. Hij klinkt inderdaad zeer goed en........al die groene ledjes zijn fantastisch om te zien.


Dat gerucht ken ik maar durf ik niet te bevestigen, overigens heeft hij geen groene ledjes maar FL displays.
Het is een synth die qua klank vooral onderin tussen Prophet en Arp sound zit.
MIDI implementatie is basic, geen controllers of sysex. Timing is erg snel, een goede arpeggio reutelaar.

Karel:doei:
 
Origineel geplaatst door Construkt
Mun Yamaha TG-77, net gekocht en hij klinkt echt super.
Werkelijk alles kan je eruit halen.
Enige minpuntje = dat het ontiegelijk lastig om hem te programeren
maar daar helpen progje's als soundiver wel mee (dan = het nog wel erg lastig
maar je hoeft niet te switchen tussen bergen menu's)
Naar mijn mening de vetste digitale synth uit begin jaren 90.

De TG77, een mooie bak om te zien... maar da's ook wel alles vind ik persoonlijk.
Mijn grote afknapper was dat hij bij lange na niet de volheid en dikheid van de DX7 sounds kan doen.
Ik had zo'n programma waarmee je DX sounds in de TX kon laden.
Ik was in begin jaren 90 erg gesteld op de DX sounds, en dacht toen ik hem kocht dat íe mijn DX7 kon vervangen.

Helaas helaas, de piano's zijn slecht, de drumsounds zijn net niks en de effectprocessor is helemaal erg!
Yamaha suggereerde dat er een SPX1000 in zou zitten, nou dat was echt niet het geval.
Mijn TG77 kocht ik bijna nieuw voor een godsvermogen, en ik was blij dat ik hem weer kwijt was, zelfs met verlies.

Ik heb er wel geluidjes van gebruikt maar dat waren meer die sample-based string en koor sounds en een beetje FM voor de belletjes.

Nou moet ik niet overdrijven natuurlijk, als je nu zoiets voor 400Euro op de kop tikt is het een mooie investering, maar ik blijf erbij, de DX serie kan íe absoluut niet vervangen.8)
 
Ik helemaal geen Synth. Zelfs geen MuziekSoftware. Niks! Het enige wat ik heb is een Walkman van den Aldi van 25 euro.

Maar binnenkort heb ik mijnen MC 909 en ja hoor dat is dan mijne lievelings Synth. Is niet moeilijk wat het is mijne enige

;)
 
Mijn Triton LE met sampleboard. Echt een enorm zuivere klank, zeer bruikbaar en makkelijk te mixen. Waldorf Micro Q is qua klank toch ook wel echt vet.
 
Back
Top