Favoriete synth uit je setup

Even opmerkende dat ik het jammer vind dat de toon waarop sommige synths afgekraakt worden. Het kan ook anders. Wat mij betreft is het voldoende als je zegt 'da's nix voor mij'.

Bijvoorbeeld weet ik zeker dat er mensen zullen zijn die een Korg EX-8000 helemaal niks vinden. Toch begin ik aan het beeste gehecht te raken. Hij is lelijk en behoorlijk 80ies, maar je kunt er een heel warm en fijn geluid uit halen. Je moet alleen wel zo'n ding weten te programmeren. (wat op zich all rottige genoeg is met die paar knoppies die het half doen)
 
ik zou zeggen mijn nordrackII, maar toch is mijn tx81z (yamaha) op dit moment mijn favoriet(zeker nu ik met de computer kan editen), en natuurlijk de drumX (pearl) om zijn simpele maar diepe bassen en de ruis, mmmm

cheers,
social
:gaap:
 
AN1x , dat ding blijft me verbazen. Staat altijd garant voor eindeloos gefreak:okdan:
 
bij mijn zijn het er eigenlijk twee die schouder aan schouder en met veel ellebogenwerk steeds weer de macht overnemen. het zijn er ook twee die eigenlijk een ander gebied bestrijken. maar het zijn allebei synth's

virus C en de Machinedrum :{ :{

:o:
 
Hardware favorieten

1- An1x= zie onder
2- Virus Rack= vet vet vet
3- Cs1x= bread & butter

Software

1- Wasp synth uit het pakket orion= snel en doeltreffend
2- junglist= vette bassen
3- Reason

An1x:

Deze synth lijkt op het eerste gezicht simpel qua specs 2 osc, sync, rm, fm maar de Free 4 track
envelope generators zijn goud waard. Zie het als 4 vrije lfo's ( je kan de golfvorm zelf intekenen in de
software editor of gewoon aan de knoppen draaien en dat wordt dan in het geluid opgenomen)
Met de gewone lfo's eigenlijk dus 6 lfo's per stem en in dual mode dus 4 osc eigenlijk!

Dus genoeg mogelijkheden en een gillende (soms pijnelijke :duivels: ) resonantie. Het Virus filter is dan wel
mooier maar klinkt niet zo evil.
 
hoewel ik m nog maar net heb staat de doepfer a100 bij mij op een, boven microwave xt en microq van waldorf.

qua softsynths vind ik absynth errug leuk (vooral door de effecten) en wil ik binnenkort de fm7 eens uitproberen.

rack attack voor drums !

:)
 
mijn relatie met mijn ms10 & ms20(ja sorry ben polygaam) wordt steeds sterker. ze weten het nog niet maar ik heb twee mooie verlovings-patchcords gekocht. volgende week ga ik het vragen...
 
Ik had 2 favoriete synths, maar er ik heb er nu 1 die er met kop en schouders bovenuit steekt.

De Waldorf Q+

Wat een verschrikkelijk vet monster is dat.
De een zal hem geweldig vinden terwijl de ander hem totaal niet zien zitten.
Maar het draadje was " Je favoriete synth uit je setup"
 
Juno-60, maar volgens mij had ik dat ooit al eens in dit topic vermeld. Maar ja, sommige topics bestaan ook zo lang, dat je het op een gegeven moment niet meer zeker weet.
 
normaal gesproken een moeilijke vraag (wat wil je met zo'n setup) maar sinds gisteren niet meer...

MiniMoog Voyager !

hele goeie tweede: Andromeda
op 3 met stip: Doepfer modulair
 
Back
Top