Favoriete synth uit je setup

[Thaizer] Heb je een Q+? You lucky fucking bastard!!! Nee, die bak vindt ik ook rete-vet!
1 keer op mogen spelen! Vooral die filters! Lijkt wel of er gewoon drie Sherman filterbanks
in dat ding zijn gepropt!!!:{ :{ :{

[Mk2] En hoe bevalt ie? In het kort! Om ontopic te blijven! Whehehe!;)

Peace...
 
Heb je een Q+? You lucky fucking bastard!!!
:D

Wereldbak!!!!
Eerlijk gezegd heeft mijn vrouw hem gekocht voor me.....:luv:
Klinkt heel apart, baggervet complex en kan er niet afblijven.
Alles is controller gestuurd, en vooral die filters zijn heerlijk.
Ram je Modulair erin en de wereld vergaat...........:duivels:
 
[Mk2] En hoe bevalt ie? In het kort!

gewoon heel erg ontzettend enorm fantastisch GOED ! Fenomenaal geluid, intuitieve user interface, fijne grote knoppen, erg mooi en strak afgewerkt, heel veel I/O mogelijkheden (eigenlijk een semi-modulair a la MS-20)... eindelijk een synth die op alle fronten helemaal AF is. Maar het geluid is natuurlij het belangrijkste en dat is werkelijk ongehoord goed. Klinkt IMHO "beter" dan de Mini's die ik gehoord heb en hij is zeker veel veelzijdiger qua sounds. De osciillators zijn verrassend snel stabiel en klinken erg dik en de moduleerbare variabele waveforms klinken erg fijn. Het filter is gewoon het beste Moog filter dat ik ooit gehoord heb met zowel een ongekend sprankelend hoog als modddervet laag. Doet e meer denken aan een Moog modular als een Mini VCF btw.

De envelopes zijn retesnel en snappy en bovendien is de envelope rate (dwz de duur vd gehele cyclus) te moduleren: een erg leuk truukje. De VCA levert een enorme stoot signaal en het geheel is makkelijk te oversturen waardoor ook "smerige" sounds wat simpeler te bereiken zijn dan op een Mini. De lineare FM van VCO1 moet in dat verband ook geroemd worden

volgende keer meer!
 
Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door Bass
Zeggeehh..

Let's talk echte SYNTHS..geen software....=(

Synthesizers zijn toetsenborden met knoppen en een kast waar electronica in zit waarmee je geluiden kan maken...geen software pakketje voor op de PC...

qua context van deze thread heb je gelijk maar met softsynths kun je zeer spectaculaire dingen bewerkstelligen.
je doet jezelf te kort om te zeggen dat je ze niet wilt gebruiken of draaid het alleen om het imago of het feit dat je vies hebt betaald voor een 'hardware synth' en zo mensen die softsynths gebruiken maar lamme gasten vind die op een erg goedkope manier muziek maken... of izzut mischien dat je er niet mee weet om te gaan?
in the 80's was digitaal en computer gestuurd helemaal 'je van het' en nu hebben we dat gemak en willen we weer terug?
ik hoor het al, geen CMI Fairlight voor jouw duzz... :D de softsynth 'Analog box' is bijv. helemaal top (als je weet hoe het werkt ;))

maar goed... aldus 6 trak 8)
 
Fav Synth:
Novation SuperBassStation (hoewel de Korg Prophecy terrein aan het winnen is)

Stelling:
Een VA-synth is een softsynth met een op maat gemaakte interface.
 
1) K2600 S
2)Z1 (Oasys)
3)Reaktor PC

1) Omdat ik van mijn leven niet, ook als ik stop met roken niet:peukie: , 30miljard mogelijkheden kan horen. De kracht van deze machine zit a) in zijn triple modulaire opbouw (maak je beste patch, moduleer hem met een andere patch en doe dat dan nog een keer met weer een andere patch...Harm Wiersma is er niks bij om zoiets te onthouden)
b) KDFX, een fx processor die ze ook los verkopen. Lexicon klinkt als de galm uit een vuilnisbak hierbij, en het is ook nog eens een synthesizer.
c) Kb3: een orgel, jawel, onafhankelijk van je synth
2) De Z1 (Oasys) is de lekkerste machine om realtime je geluiden te bedienen, en Oasys is een geweldige Audiokaart, waar de pulsar bij verbleekt.
3) Reaktor Pc is waanzinnig. Punt :halleluja
 
polysix staat bij mij op nr 1

het is een synth met een mooi geluid en ik kan er vaak de beste sound mee maken die ik wil hebben
jammer dat er geen midi op zit maar eerdaags word die van mij voorzien van een midi kit
deze synth kan mooi laag gaan en je kan er ook mooie pads mee maken of onverwachte sweeps

als 2de is het de sampler (momenteel de s3000xl)

met samplen kan je zoveel dingen doen tot een compleet nr maken, mooiste uitvinding die er is geweest
akai is een makkelijk te bedienen sampler en als je het goed doet kan je hem bijna helemaal van uit je masteer keyboard aansturen en bedienen
ik zou toch nog eens in de toekomst een emu ultra erbij willen hebben (die filters zijn om te smullen laat staan de bediening)

als 3de

de waldorf pulse
met deze module kan je zulke brute sounds mee maken en is ook vaak bruikbaar in je muziek
een aanrader vind ik


voor de rest heb ik best wat interresante synths staan maar dit zijn toch de synths die mij het meest aanspreken

de synths die ik nog graag in mijn set up zou willen hebben zijn

de emu SP1200 (drumsampler)
minimoog
oberheim DMX (drumcomputer)
sequential drumtracks (drumcomputer)
 
Fav.synth?

Fav.synth?

JX-10 8)
JX-10 8o)
JX-10 :biertje:

incl. Pg-800 :okdan:
 
Jah moeilijk!! :confused:
De mooiste dingen haal ik uit me nordlead3 maar daar ben ik weer zo tering lang aan het programeren voordak heb wak wil....(komt door gebrek aan ervaring, maar het gaat steeds beter)
jah en me ms-2000 was gewoon duidleijk liefde op het eerste gezicht... :) goed mee om te gaan en ook stukke sneller me doel berijkt als op de nordlead....!!

en toch kan ik niet kiezen dus ik zet ze beide op de 1ste plaats :peukie:
 
ehm favoriete synth

mijn P90 ,Psr3000, DD 55 en Aw1600

err ohnee da mag nie:yamaha: :luv:
 
Dat zal bij mij dan de Korg EA1MKI(I) zijn, want die heb ik al tig keer gehad.:D
 
Mijn Kurzweil K2600XS. En het leuke is dat ik het idee heb dat ik daar nog niet de helft van heb ontdekt. Vooral op het gebied van synthese heb ik nog een behoorlijke weg te gaan.
 
Ik heb ook al behoorlijk wat synths gehad, maar de enige die altijd gebleven is is de MS2000.
 
Pro12/Prodyssey ASB
 
Back
Top