Favoriete synth uit je setup

mijn langst durende liefde is met mijn dx11...

maar mijn heftigste liefde heb ik momenteel met mijn micromodular... wat een (micro)beest...
 
Re: Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Re: Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door mikeandrews


Maar je Nova en JP8000 zijn toch ook maar stukjes software in een eigen plastic doosje? :D

Ik neem aan dat je het verschil wel weet tussen een PC met software of een hardware synthesizer......=( :Z
 
ja de interface....

voor de rest is het hetzelfde..... het lijkt me sterk dat een MS2000 zoveel beter klinkt dan een goed geprogrammeerde softsynth..tenzij je natuurlijk een soundblaster met groundloop in je PC hebt..... bij DSP gebaseerde synths heb je hetzelfde probleem met aliasing etc. als bij softsynths..... ik ben echter wel een groot gelover in de kracht van de interface.... je kan je engine nog zo geweldig maken, als je interface niet goed is kan je er alleen maar rotzooi uit halen..... ik zie de juno altijd als voorbeeld van een simpele sound-engine met een erg goede interface...daar kan je bijna niets fout mee doen, klinkt gewoon altijd goed.....imho is de laatste jaren teveel gefocussed op specs en mogelijkheden waardoor de interface ondegeschikt is geraakt.... liever een simpele synth met goede interface die goed klinkt dan een supercomplexe synth die niet te bedienen is....

Olaf
 
Re: Re: Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Re: Re: Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door Bass


Ik neem aan dat je het verschil wel weet tussen een PC met software of een hardware synthesizer......=( :Z

Ja, bij de PC hoor je in C++ geprogrammeerde synths via je CPU en op een V.A. hardware synth hoor je in C++ geprogrammeerde synths via een DSP chip ;)

(ps. Hap niet zo joh, je ziet toch dat ik op m'n Pulse na ook alleen nog maar V.A.'s heb staan? ;))
 
Lieve mensen,

Er zijn ook nog DSF'ers die geen hardware synths hebben om diverse redenen. Lijkt me beetje flauw om die niet lekker mee te laten bomen.

Maar eh, niemand waaaazing verlieft op een Korg m1? :D
 
Hmmm..

Ik vind het gewoon niet leuk biediebiediebie..

Al die software muk maar hardware blijft nog steeds net zo duur...
 
die Korg M1 mag je houden, maar met mijn Korg DS-8 ben ik heel gelukkig. een fm-synth met een redelijke interface (die 3 sliders doen het 'em hoe je het ook bekijkt). leuk ding.
 
Nou zoals je al m'n gearlist kan zien is mijn verzameling synths beperkt! :)
Dus mijn favorieten zijn: Nord Rack 2, lekker veel knoppen, prachtig geluid, vind hem niet bepaald dun klinken, maar deze klinkt toch vetter:

Pro-One software (Creamware/Sequential) , deze verbaasd mij nog altijd met de kwaliteit van het geluid, zeker net zo lekker als de Nord, maar dan dikker, en met een mooie stepsequencer aan boord.
 
Mijn toppertje is toch wel de Machinedrum .... VETTU beats in een mum van tijd en synthsounds die ik nergens anders uit weet te halen !! Op de voet gevolgd door de oude blauwe waldorf Qkb ...... pfffffffffffff wat een sounds man !!

(patsen mocht toch !!!)
 
Mijn Waldorf Micro Q. Hard op weg naar een echte Q, want dat ding blijft me verbazen.
 
Origineel geplaatst door olafmol
ja de interface....

liever een simpele synth met goede interface die goed klinkt dan een supercomplexe synth die niet te bedienen is....

Olaf


het is offtopic en alzo vaak besproken. Maar goed, door de interdace vond ik mijn jx-3p MET programmer zóveel beter als de jx-10 met druktoetjes en irritante alpha-dial... terwijl de jx-10 toch echt bruter zou moeten zijn!!
Interface is altijd belangrijk!
 
Mijn favoriete synth uit mijn HELE set up moet toch wel de Triton LE zijn!

Eric

(Dat ik naast de Triton alleen nog een jv1010 heb laat ik buiten beschouwing!) *LOL*
 
Origineel geplaatst door olafmol
ja de interface....

voor de rest is het hetzelfde..... het lijkt me sterk dat een MS2000 zoveel beter klinkt dan een goed geprogrammeerde softsynth..tenzij je natuurlijk een soundblaster met groundloop in je PC hebt..... bij DSP gebaseerde synths heb je hetzelfde probleem met aliasing etc. als bij softsynths..... ik ben echter wel een groot gelover in de kracht van de interface.... je kan je engine nog zo geweldig maken, als je interface niet goed is kan je er alleen maar rotzooi uit halen..... ik zie de juno altijd als voorbeeld van een simpele sound-engine met een erg goede interface...daar kan je bijna niets fout mee doen, klinkt gewoon altijd goed.....imho is de laatste jaren teveel gefocussed op specs en mogelijkheden waardoor de interface ondegeschikt is geraakt.... liever een simpele synth met goede interface die goed klinkt dan een supercomplexe synth die niet te bedienen is....

Olaf

Couldn't agree more!!! daarom vinnik de korg ms2000 echt een topsynth... ook al is ie simpel qua soundengine en niet super qua specs... het is een droom om hem te programmeren. Alles heeft een knopje! nou ja, bijna alles... ik had graag knopjes gezien voor de eq maarja, je kan niet alles hebben he? :P
 
Mijn volledig van alle opties en uitbreidingen voorziene Kurzweil K2500XS (patsen mocht toch).
Voor 30 jaar mogelijkheden om te onderzoeken en te ontdekken en te sequencen en dat alles
met een geluid!! "Solid, smooth and with 3d depth" (om mezelf maar weer 'ns te citeren).

Weest gegroet,

ISPdeRuiter
 
de ms2000r is mijn favo (en is ie al 2 jaar ook)... maar als je mn gearlist bekijkt denk ik dat dat wel voor de hand lag.
morgen krijg ik echter een mks-50, dus dan moet ik denk maar even herevalueren... :P
vooralsnog sluit ik me aan bij het groepje ms2000 liefhebbers :)
 
moeilijke keuze..... :(
softsynth: uh ik heb veel softsynths geprobeerd maar de meeste vind ik eigenlijk helemaal niet mooi, FM7 is m'n favo.
 
Ik heb sinds kort een SY99. Nagenoeg onmogelijk om zelf iets te programmeren.
Maar de kwaliteit van de effecten en de geluiden, zijn nagenoeg onverslaanbaar.


Peace :)

JFS-EF
 
Back
Top