Favoriete synth uit je setup

M'n JX 1 of course. Heel gaaf geluid en je akn er lekker meej klooien. Geweldig. Die psr 70 is ook wel leuk zolang
er soundfonts voor worden gebruikt.

Favoriete soft synth is de FM 7 en de PRo 52 (upgraded naar 53 die nog beter klinkt. Wat warmer en helderder)

Zo genoeg gear aangeprezen???
 
mijn favoriet is op dit moment toch wel mijn Oberheim OBMX, niet 1 van de stabielste bakken?!, maar qua mogelijkheden en klank echt veruit de vetse vergeleken bij mijn andere synths (zie onder).
 
Favoriet is mijn formant modular... dat ding is magisch. Als ik met haar aan de slag ga, lijkt het meer op therapie dan muziek maken! Ik zit dan helemaal "erin"! Helemaal van de wereld.. uren lang!

Verder ooit een jx-3p met pg-200 gehad; dit was mijn eerste analoogje, en omdat hij toch iets vintage (nét geen houte zijkantjes) en cheapo was, verdient hij nog steeds een speciaal plaatsje in mijn hart! Hij had een heerlijk stepseq die aan gate te syncen was. Ik heb spijt dat ik hem weggedaan heb!
Nu heb ik de jx-10 ZONDER programmer, die kan lang niet tippen aan zijn kleine achterneefje!!!
 
Hard: Six-Trak (de enigste nu ook ff:()
Soft: FM-7, kort gevolgd door Pro-53
 
synth

synth

Nordrack 2....zonde dat ie zo dun is.......maar wat mij betreft ongeevenaard qua bediening & midi mogelijkheden.
(sh-101 blijft ook erg bruikbaar)
 
Al m'n synths doen hun taak met uitzonderlijke moed
en elegantie :D

Maar als er een is die ik boven alles kies is het de Jupiter-6.

Fantastisch om te zien, een droom om te programmeren,
en altijd bruikbaar geluid!

Mvg.

CoolRunning
 
Wel moeilijk hoor.

Mijn overall favo synth is toch wel de Nord Lead. Dit omdat ie net iets gebruiksvriendelijker is dan de MP4 vanwege het geheugen. Itt wat Tactic zegt, dit beestje heeft beslist geen dun geluid (of hij moet het over de behuizing hebben gehad)

Uiteraard is de MP4 een goeie 2e, heerlijk geluid en een prachtige interface! ... still wish it had some memory....
 
Origineel geplaatst door synthiaks
Absoluut de Oberheim Xpander dat ding spaced gewoon de pan uit met al z'n filters en lfo's.
Zeker weten DE synth waar ik nog jaren en jaren plezier van zal hebben :okdan:

En dan moet je ook nog die Synthex hebben???
Ik had er net het geld voor!

Hebberig mannetje??:stupid
 
dun

dun

Hoewel ik de nordlead absoluut te gek vind, heb ik toch problemen met het geluid.....het gaat prima als je veel andere geluiden gebruikt die uit v/a synths of softsynthts komen , maar las je er een juno-60 of iets anders analoogs naast zet, valt hij toch door de mand.
Ik denk dat het ook een kwestie van verwachting is...kijk, al die synths die claimen virtueel analoog te zijn etc. hadden ze veel beter kunnen omschrijven als makkelijk programmeerbare digitale synths.....dan was het verwachtings patroon ook niet zo hoog geweest...
En toch blijft het mijn favo -synth!

Trouwens.......slechtste synth: Novation Bass-station volgens mij......had juno 106 ofzo verwacht...maar ik vind het echt helemaal nix!
 
Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door fuse
Al dat gezever over van alles en nog wat.
Lets talk synths!

Wat is jouw favoriete (soft) synth en waarom ben je er zo gek op?
.


Zeggeehh..

Let's talk echte SYNTHS..geen software....=(

Synthesizers zijn toetsenborden met knoppen en een kast waar electronica in zit waarmee je geluiden kan maken...geen software pakketje voor op de PC...

mijn 1 cent...


:smeris: :biertje: =)
 
Ja, en sequencers zijn grote zwarte machines met knoppen en niet Cubase en muziekdragers zijn bandjes en vinyl en geen .wav of .mp3 en films zijn rollen tape op spoelen geen DVD's of DivX en en en....

Laat maar. Deze discussie gaan we hier niet nog een keer voeren .... ;)
 
Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Re: Re: Favoriete synth uit je setup

Origineel geplaatst door Bass
Synthesizers zijn toetsenborden met knoppen en een kast waar electronica in zit waarmee je geluiden kan maken...geen software pakketje voor op de PC...

Maar je Nova en JP8000 zijn toch ook maar stukjes software in een eigen plastic doosje? :D
 
als ik een ding over moest houden zou het de fully expanded Quasimidi 309 zijn. kan ik bijna alles mee wat ik wil. maar gelukkig mag ik m'n andere bakjes ook gewoon houden :)
want ze spelen altijd zo fijn samen..
 
Back
Top