Cubase & expansionboards.... probleem!

marc_olly

Nieuwkomer
Lid sinds
13 juni 2006
Berichten
11
Hey all,

Ik gebruik cubase sx3 met een jv-1080. De 1080 zit standaard als device in cubase en ik kan dan ook prima mijn sounds kiezen op in de tracks van cubase.

Ik heb, na het installeren van het expansionboard dit ook (is maanden geleden, weet niet meer hoe...) zichtbaard gekregen in cubase, maar niet met de gebruikelijke patchnamen, maar als preset 1, 2, 3, etc....

Dit is echt heel onhandig!

Nu heb ik in de handleiding gezien hoe ik door middel van een xml-file de presets zichtbaar kan maken. De enige config file die ik kan vinden is die van het board in combinatie met een xv3050 of zo. Ik heb het geprobeerd in te laden , maar zonder resultaat.

Iemand een goede tip? of een linkje naar een xml file die wel werkt ?

Ik kan natuurlijk ook handmatig alle patches namen gaan geven, maar dat is echt veel werk ;{
 
Op Yahoogroups is er een jv 1080 sectie. Misschien hebben die wat voor je?
 
oh shit waar was het ookalweer dat ik dat xml filetje heb gejat voor mijn xv-3080. Ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden. Ik heb overigens voor de srx boards wel enorm zitten tiepen. Avondje werk, maar dan heb je ook wat.
als ik het gevonden heb, stuur ik je wel een pbtje. Ik herinner me wel weer dat ik het via cubase.net heb gevonden. Eén of andere website vol met templates en instrument defenities.
 
Ik heb het voor een deel gevonden....

Het xml script moet in een aparte map in de cubase folder:
c:\program files\steinberg\patchbank\inactive

Dan werkt het, en verschijnt het board in je device set up.
Maar... dan maakt hij van je x-board een apart device en kloppen de program changes niet.

Ik ga nu de xml file aanpassen met behulp van excel (!) en de midi implementation chart uit het manual.
Daarna creeer je weer een xml met excel en dan zou het moeten werken.

Ik laat het jullie weten. En anders geef ik het op en ga ik gewoon een avondje typen :-(
 
Back
Top