hoe maak je een SLAP

Origineel geplaatst door machine

hmm.. ik geloof er niet veel van eerlijk gezegd.


Origineel geplaatst door machine

knap gespot furious maar daar gaat het dus niet om

Origineel geplaatst door mikemix
Vind het allemaal wat negatief benaderd, voor mensen die jou, lees jou, behulpzaam zijn :confused:

Trek een sample cd, staat zat op

Ik vond het ook nogal een botte reactie :confused:

Er stond trouwens gisteren een reply van machine zelf dat het gesampled wat van beastie boys, tegelijkertijd met mijn reply dat het een beat van mr oizo was, maar die eerste is blijkbaar gewist??

Maar goed, ik vind dat slap a la anoniempje het beste klinkt :okdan:
 
Origineel geplaatst door anoniempje
die van geitenbreier doet me wel het meest denken aan "natuurlijk" slappen

idd, maar ik dacht meer aan een snare die gedistort achtig iets is en met wat revb. Maar die van onze 'geit' vind ik anders heel erg erop lijken. Good job geit. ;) :okdan:
 
Dit haal ik uit de Waldorf Attack VSTi, niet bepaald de dikste drumsynth die er is. Dit is ooit begonnen als een snare, ik heb meer envelope op de sinus of tri gegooid en de decay van de vca wat aangepast, en meer envelope op het filter. Ik zal ff kijken of ik hem kan posten.

Volgens mij zit ik wel in de goede richting, maar is het geluid gewoon simpelweg met een enorm dikke analoge drumsynth gemaakt. De attack is gigantisch kort, en de ruis is gewoon erg smerig.

En dit loopje is ook nog eens door een SP-1200 ofzo gehaald, dat maakt het denk ik ook helemaal af verder.
 

Attachments

  • whip.mp3
    72,7 KB · Bekeken: 45
Het is BP ipv LP, nu zit die 'snap' aan het begin er wel in maar geitenbreier heeft dat geluid van de noise veel beter.
 
lijkt me gewoon een gefilterde snare + een clapje met wat decay en reverb
 
mja die bedriegT misschien

maar uit de vermona haal ik m wel zo :D
 
Origineel geplaatst door fjoesz
mja die bedriegT misschien

maar uit de vermona haal ik m wel zo :D

Whut? Die heb ik hier ook nog gehad :/

Maak eens samples.....
 
Origineel geplaatst door Mhika Ra
Ik heb es ff zitten prutsen...

Crappy Slap

De slap is gemaakt met een ultra hi-end analogue simulator VSTi Synth , met 128-Bit, 512kHz 32X Oversampling Digital Interpolation Filters....

Dure shit dus... :D

thanks voor dit (slapsynth) supercoole crappy dingetje, werkt erg goed, heb je er nog meer?
 
Het schijnt uit de 12" versie van "PumpinĀ“it up" van "the P-Funk Allstars" te komen, ben nu even aan het zoeken of ik dat ergens kan vinden.

Ik ben nog steeds aan het proberen om het geluid goed te krijgen, maar ik lijk echt iets cruciaals verkeerd te doen. GeitenBreijer?
 
EQ!

Veel analoge snares zijn zoals eerder hier al vermeld opgebouwd uit 3 delen:

-Een korte puls voor eerste tik
-Een of twee sinus of triangle achtige vco's al dan niet met pitch envelope.
-Ruis.

De ruis maakt in dit voorbeeld de slap tot wat hij is, hij heeft nl een vrij lange decay.
Daarom is het essentieel om deze te filteren/equeen om hem de juiste kleur te geven, anders is en blijft het gewoon een platte ruis.
In een 606 zitten ook van die bandpass filters die zo gedimensioneerd zjin dat er vrij smalle pieken ontstaan.

Ik heb mn computer waarmee ik die slap gemaakt heb niet bij de hand, maar meen me te herrineneren dat ik de ruis met een behoorlijke en smal parametrische eq rond de 3 khz heb geboost.

Kan het wel nakijken als je het echt wilt weten :)
 
Het lijkt hier fout te gaan:

De truc zit ehm toch denk ik in het erg kort sweepen van de ruis met een lp filter met wat resonantie.

OK, dat doe ik, plus nog een resonantie piekje. Maar het wordt veel te dof of juist alleen maar hoog als ik het met een low-band-high pass filter doe (voorbeeldje staat hier ergens met de Waldorf Attack, maar ik heb ook NI Massive geprobeerd).

Die tik die heb ik inderdaad er niet ingezet, maar dat is gewoon even spieken bij 808 snare presets ergens. Dus het is eigenlijk een 808 achtige snare met verlengde ruis component en twee pieken ergens in de ruis?
 
Ik heb de ruis ook niet helemaal dicht laten swepen.
Maar van zeg 20 khz tot 9 ofzo en dat ook heel snel.

En daarna heb ik de ruis nog wat geequed met een piek rond die 3khz en verder nog wat minder belangrijke lo en hioghpass filters.
 
Back
Top