Help! Ik kom er niet uit.

travelan

Synth liefde
Lid sinds
4 december 2006
Berichten
461
Locatie
een grote paddestoel, rood met witte stippen.
Allereerst mijn excuses als deze vraag irritaties opwekt omdat hij al een aantal keren is gesteld, maar ik kon geen zinnige antwoorden vinden. Daarnaast weet ik niet zeker of dit thread wel goed in dit subforum past, zo niet wil een Mod deze dan verplaatsen?
Ik ben al een tijdje bezig met wat vrienden met hobby muziek maken. Dit deden wij vooral met software (vst enzo). Nu willen we graag een keer overstappen op echte hardware synths maar de keuze blijkt erg moeilijk. Wij maken (of doen pogingen tot) dance/trance/hardstyle. De ubersynth op dit vlak blijkt toch wel de Access Virus volgens velen, maar aangezien je hier al gauw ruim 1000 euro voor mag neertellen vind ik dat op dit moment iets te veel van het goede. Wie kan mij helpen een synth te vinden (al dan niet 2e hands) voor ongeveer 200 euro waarmee we ons kunnen inwijden in de hardware synths en die ook nog een beetje bij onze doelgroep past?

Alvast bedankt!
 
Goedkope synth thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=38293

Verder zou ik toch een beetje rondzoeken, vooral op het woord 'beginnen' (en dan bijv. alleen in de post-titels, dan vind je al ruim genoeg resultaten).

De standaard vraag bij dit soort dingen is, of je wel rekening hebt gehouden met de dingen die bij hardware komen kijken. Dwz. mengpanelen, monitors, standaards, kabels etc.
In totaal wil dat de prijs nog wel eens aardig opdrijven.
 
Oja stom.. ik vergeet altijd de helft te vermelden. Ik ben een aantal jaar serieus hobby DJ en heb een (te) groot mengpaneel en zeer redelijke boxen. Dat is verder geen probleem. Ik heb een huis-tuin-en-keuken keyboard dat midi functies heeft en mijn PC heeft een goede ASIO geluidskaart. In principe is het enige wat dan nog mist een hardware synth lijkt mij toch?

Thanks voor de zoektip, ga het gelijk eens proberen, is nog niet in mij opgekomen!
 
Mijn eerste échte synth was de Novation K-Station en daarop heb ik heel goed de basics geleerd van (subtractieve) synthese. Ik vond de interface ook erg aangenaam in de omgang.
Qua geluid klinkt 'ie wat trancy dus dat zal ongetwijfeld wel goed bij je muziek passen. :)

De rackversie heeft geen keys (daar heb je gelukkig al een MIDI-keyboard voor) maar is wel mulitimbraal en heeft geloof ik ook nog drums aan boord.
 
Ik heb vrijdag een Novation KS Rack gekocht en ben er tot nu toe erg tevreden over! Zoveel ervaring heb ik nu ook weer niet en naast het gekraak van sommige geluiden is het ding TOP! Zeker voor de prijs (200 euro, 2e hands) ben ik erg tevreden over het beestje.

Thanks
 
Back
Top