[track] Disease

Dr. RiPsaw

Ouwe rot
Lid sinds
1 februari 2002
Berichten
1.827
Locatie
in een huis
Ik heb al in geen tijden meer een track gepost, dus dan post ik maar eens een wat oudere (ik hoop binnenkort ff een beta van een nieuwe track te posten, wordt een mix tussen jazz/breakbeat/lounge/electronic en weet ik wat nog meer).

Maar bij deze m'n nummer Disease.
Het nummer is intussen al ruim 2-3 jaar uit, en ik heb er ook al 2 jaar niks meer mee gedaan. Maar ik vind het leuk om er af een toe eens naar te luisteren, zeker gezien het feit dat dit m'n eerste eigenlijke echte track is die ik maakte toen ik mijn Roland JV-1010 kocht.

Gear: Roland JV-1010, hobo-sampleduur
duur: 4:13min
Stijl: tja...lastig te zeggen. Mix van ballad, ambient, electronic en jazz.

Opmerking over de geluidskwaliteit: het nummer is nooit echt gemastered, en zal ik waarschijnlijk ook nooit meer doen. Hij is ooit opgenomen met m'n SBLive, dus de kwaliteit is niet echt super ofzo, maar absoluut niet slecht.


Ps. als je nog meer van mij wilt horen, het nummer Force4 staat hier ook op DSF:
https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=3346
 
Dit nummer is heel aangenaam om naar te luisteren.

Ik zou de piano partij op een echte Yamaha vleugel inspelen en opnemen... maar ja, uit ervaring weet ik dat het heel moeilijk is om een goede opname te maken van een echte piano, laat staan een vleugel, en die te mixen.
 
mijn complimenten, echt heel leuk om naar te luisteren

vooral de mooie akkoorden en de freestyle piano erbij zijn tof

dat stukje waarbij het hele nummer als het ware omslaat is ook heel erg leuk, erg onverwacht ook hehe
 
Gaaf, het lijkt wel op een demoliedje maar dan wel heeeeel smooth.

*zucht* kon ik maar ook zo piano spelen
 
Ik wil hem inderdaad misschien nog eens gaan inspelen op een goeie piano, maar ik denk dat ik wacht tot ik m'n Roland RD-700 heb, daar zitten echt mooie sounds is
 
Hmm..

Een gevoel van 'Eigen huis en tuin' krijg ik hierbij...
Een soort audio-visueel begeleidend muziekje...
 
ik vindt het heel moeilijk om op dit soort muziek commantaar te geven waar je ook echt iets mee kan.. Aangezien alles elektronisch is gemaakt vindt ik dat je knap werk hebt afgeleverd. Doet me echt denken aan die muziek die achter het spel mafia zit van die jaren 30 jazz.. lekker nummer..

greetz :L
 
Back
Top