T.C. Electronic Fireworx

Ik neem aan dat je je fireworx digitaal met je daw hebt geintregreerd? dus die fireworx gebruik je helemaal niet in je hardware setup ? of heb je hem ook nog aan een aux of aan een insert hangen.

Puur voor in de pc audio binnen cubase bewerken ?
 
Origineel geplaatst door anoniempje
Ik neem aan dat je je fireworx digitaal met je daw hebt geintregreerd? dus die fireworx gebruik je helemaal niet in je hardware setup ? of heb je hem ook nog aan een aux of aan een insert hangen.

Puur voor in de pc audio binnen cubase bewerken ?

Ik heb m ook nog via de ouderwetse kabels er aan hangen,mocht ik 'm op hardware willen gebruiken dan hoef ik dat alleen ff te veranderen in z'n set-up menuutje...
 
Origineel geplaatst door bobaphat
Weet iemand hoe je een factory reset doet? ik heb hier geen handleiding.

De "Overall bypass" knop ingedrukt houden tijdens aandoen...dan kom je in een reset menu...
 
thanx,

Bij heel wat effecten zit de reverb naar links of rechts gepand, sommige fx zijn dus raar gepanned. Deze zijn waarschijnlijk dual mono ofzo, kan je dat uitzetten ergens??
 
tja het is geen makkelijke bak

humm de room reverb,, niet echt een smaakmaker,, pfff die effecten, wat een helse zoektocht.
 
Origineel geplaatst door bobaphat
tja het is geen makkelijke bak

humm de room reverb,, niet echt een smaakmaker,, pfff die effecten, wat een helse zoektocht.



Het voordeel van apparaten die een zoektocht eisen is dat het een tijd duurt voordat je er op uitgekeken raakt...:D
 
na een uur pas, dat is nog heel wat :)

Ja het is vreselijk met mij, maar ik vind toch echt de reverb uit de fireworx geen HOL aan.

Kan je het trouwens niet uitzetten dat DUAL mono, mono en stereo staat dwars door elkaar in de menu??
 
Voor reverb alleen zou ik de Fireworx inderdaad niet gebruiken, maar dat was ook al eerder ter sprake gebracht. Dit is natuurlijk wel een machine waar je even moet voor gaan zitten, zo jammer dat er geen editor voor beschikbaar is. Ik zou in Sounddiver er allang 1 gemaakt hebben ware het niet dat de sysex implementatie, voor TC Electronic in het algemeen, een ramp is. Het is mij destijds gelukt voor de Finalizer, maar voor de Fireworx haak ik af.
 
Origineel geplaatst door bronswerk
Voor reverb alleen zou ik de Fireworx inderdaad niet gebruiken, maar dat was ook al eerder ter sprake gebracht. Dit is natuurlijk wel een machine waar je even moet voor gaan zitten, zo jammer dat er geen editor voor beschikbaar is. Ik zou in Sounddiver er allang 1 gemaakt hebben ware het niet dat de sysex implementatie, voor TC Electronic in het algemeen, een ramp is. Het is mij destijds gelukt voor de Finalizer, maar voor de Fireworx haak ik af.

humm hoop geld, marktplaats maar weer?? hahahaha
 
Ik zoek de laatste versie van de firmware voor mijn FireworX.
Kan iemand me hier helpen?

Ik kon gewoon effe langs met enkele lekkere Belgische :biertje: en
dan boot ik mijn FireworX eens met jouw nieuwe OS...

Alvast bedankt!

:doei:
 

Sjaak, als je even op de link in mijn vorige post geklikt zou hebben,
had je gezien dat ik er ook al zelf achter gekomen was maar dat
ik 110€ + VAT + shipping (dus waarschijnlijk zo'n 150€) wel
wat veel vind voor een firmware update die in principe gratis is.

Als iemand hier deze pcmcia kaart al heeft wil ik wel even langskomen
met mijn FireworX en even booten met dit pcmcia kaartje erin.
In ruil geef ik dan enkele Belgische :biertje:
 
Origineel geplaatst door r.5
Ik zoek de laatste versie van de firmware voor mijn FireworX.
Kan iemand me hier mee helpen?

Ik kon gewoon effe langs met enkele lekkere Belgische :biertje: en
dan boot ik mijn FireworX eens met jouw nieuwe OS...

Alvast bedankt!

:doei:

Niemand? :confused:
 
Ik heb ooit via tc electronics een update geregeld voor mijn fireworx. Ga naar je dealer en vraag of ze deze voor je willen bestellen. Dan betaal je die als een borg en kun je updaten. Daarna breng je hem terug naar de dealer en deze stuurt hem weer terug. Simpel. Waarschijnlijk moet je alleen de verzendkosten betalen.

Succer er mee.
 
Thanks guys! Ik heb net ook een mailtje gestuurd naar TCE met de vraag of ik de soft
zelf kan downloaden of toegemailed kan krijgen (is toch maar 1MB) en of ik het dan ook zelf
op een PCMCIA kaartje kan fikken (eventueel via de CF adapter).

Ik hou jullie op de hoogte...
 
Back
Top