Hands-on Reverb / Delay

Bij een simpele maar toch fatsoenlijke reverb moet ik eigenlijk meteen aan een Lexicon MPX100 denken. Tweedehands vast goed aan te komen voor een leuk prijsje.

Van Zoom heb ik zelf de 1202 Studio, maar die ruist wel.......... Ik weet niet hoe de 1201 is, maar ik zou gevoelsmatig eerder een Lexicon kiezen.
 
MN4164 is een doodnormaal dynamisch rammetje... geen bbd.
Foto van de monarch eem3000. Zelfs op de pcb staat "Phonic PDD-3000" :)
IC216-IC218: MN4164P

Ook leuk als flanger/chorus. :okdan: (helaas mono :(, maar gelukkig heb ik er 2 :D )

attachment.php
 
MN4164 is een doodnormaal dynamisch rammetje... geen bbd.

Weer wat geleerd! :)
Al kan ik niet zeggen dat ik ze 'clean' vind klinken, maar in vergelijking met andere bbd weer wel.

edit:
Roland DEP3 of DEP5 is ook een lekkere hands-on bak.
 
Na wat onderzoek naar delay's lijkt het erop dat de Flashback X4 van TC Electronic alles doet wat ik zou willen voor een nog enigszins acceptabele prijs. De Eventide Timefactor lijkt me ook erg mooi, maar vind ik echt te duur worden. De Flashback X4 heeft goede transparante delay's, de dynamic delay en ook nog wat tape-delay achtige dingen en midi sync. Nadeel is wel dat die boven het budget zit dat ik voor de reverb en delay samen in gedachten had, dus dat wordt nog even sparen dan.. :D

En dan de reverb.. De MPX550 heeft een goede prijs / kwaliteitverhouding volgens mij, maar ik weet nog niet helemaal of het is wat ik zoek. Verder lees ik ook veel verschillende meningen, waarbij de discussie vooral tussen reverbs van TC of Lexicon gaat, de een vind de Lexicons te 'wollig' en de TC's mooi transparant, de ander vind de TC's te metalig en de Lexicons mooi warm. Wat ik zelf vind weet ik eigenlijk niet zo goed :P
 
In je eerste post heb je het over een reverb het liefst zonder menu's met alleen draaiknoppen om in te stellen en klaar. Dan begrijp ik niet dat je naar de MPX550 kijkt................ Heb je al naar die MPX100 gekeken? En Lexicon én geen menu's................maar het is jouw keus natuurlijk.
 
Ik had de MPX110, erg fijne bak vond ik altijd... Verkocht aan een orgelbouwer die zijn uiterste best deed om deze Lexicons 2e hands te vinden omdat de nieuwere niet naar zijn zin waren. Nu gebruik ik een LXP15 die naar mijn mening toch wel heel wat beter klinkt qua reverb/delay... maar wel met (niet diepe) menuutjes. Helaas maakt hij wel wat bijgeluid, de bak zelf dan, op de outputs is het allemaal piekfijn..
 
In je eerste post heb je het over een reverb het liefst zonder menu's met alleen draaiknoppen om in te stellen en klaar. Dan begrijp ik niet dat je naar de MPX550 kijkt................ Heb je al naar die MPX100 gekeken? En Lexicon én geen menu's................maar het is jouw keus natuurlijk.

Nou ik ben er ook nog niet uit hoor ;) En dat komt vooral doordat die MPX550 wel menu's heeft (maar ook draaiknoppen die misschien de belangrijkste parameters kunnen bedienen, wat in de meeste gevallen genoeg zou moeten zijn?)

Waarom ik er vooral naar aan het kijken was, was dat ik veel las dat de MPX100 / 110 beduidend minder goed zouden klinken. Nu weet ik natuurlijk niet wat dan de referentie is, of dat in vergelijking met bijvoorbeeld de nieuwere MX200 al duidelijk is, of dat het vooral om de high-end reverbs gaat dan.
 
Roland EF303 heeft delay, reverb, slechts een paar knoppen, midi sync. Helaas geen delay & reverb tegelijkertijd.
 
Waarom ik er vooral naar aan het kijken was, was dat ik veel las dat de MPX100 / 110 beduidend minder goed zouden klinken. Nu weet ik natuurlijk niet wat dan de referentie is, of dat in vergelijking met bijvoorbeeld de nieuwere MX200 al duidelijk is, of dat het vooral om de high-end reverbs gaat dan.

De mpx100/110 klinkt heel goed voor de prijs, de 500/550 amper een haartje beter, de laatste kan veel meer en mag toch nog een beetje hands on zijn.

'k Heb ook nog een mpx1 en pcm90, de mpx1 is zeker een aanrader kwa geluid maar de handson kan je vergeten, het is hier een presetbak :engel:.
De mpx110 en 550 gebruik ik juist veel door het meer bedieningsgemak.

Het is ook allemaal een beetje smaak hé en waarvoor je het gebruikt.

Yamaha reverbs zijn vreselijk :r ook hi-end met uitzondering op drums, dat is dat weer top :okdan:

'k heb een €20 behringer aan mn JP8 hangen. opzichzelf is de behringer superkut maar in combi met een bepaalde patch heb ik een klank die voor mij geslaagd is.
 
Hoe zit het met die alesis pico & nanoverbs en andere kleine kastjes? Ik weet even niet hoeveel varianten er zijn van alesis.

Is dat wat?
 
Toch dit topic maar even updaten, heb inmiddels al enige tijd een MX200. Uiteindelijk toch hiervoor gekozen, omdat deze net iets flexibeler in te zetten is dan de M350 (routing op frontpanel in te stellen, mogelijkheid om 2x reverb of 2x delay/fx te kiezen).

Bevalt goed, doet wat hij moet doen en is snel in te zetten tijdens het spelen. Voor meer controle en bij het uitwerken van dingen in Cubase gebruik ik eigenlijk vooral plugins.
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top