Ongelooflijke vette sound.

zit nog even te wachten op 3.05

zit nog even te wachten op 3.05

die heb je nodig namelijk.. maar de mp3stream zijn van zeer goede kwaliteit en de leads.... AUW
 
Origineel geplaatst door TraiZor


hoe maak jij die rave geluiden?


2 osc's ....1 osc Detunen....b.v. High Pass filter....weinig env amount....beetje resonantie....korte AMP release...Ragguh!8D
 
Er zit ook nog iets hijgerigs overheen, dan kan komen door de resonantie redelijk op te draaien.

Ik vind het wel een bijzonder mooie sound. Niet echt vet, maar meer mysterieus / subtiel. Ja ja, het kan niet altijd vet zijn, vraag maar aan de huisarts !

De stijl waarin gespeeld wordt is net zoveel van belang. Speelt hij accoorden of losse noten (die dan natuurlijk lekker gedubbeld / getrippeld zijn en ge detuned). Ik denk dat hier losse noten gespeeld worden ...

Klinkt i.i.g. als een Va, ik denk niet analoog. Het heeft dat glazen karakter met veel ruis erin ...


Paul.
 
Wat kan de jp8080 wat de supernova niet kan (kijkend naar die 'superstrings dan')

wat maakt het bij de jp8080 zo makkelijk...?
 
De basis van dit geluid is volgens mij een redelijk dunne zaagtand. Pak een willekeurige virtueel analoge synth en daar ga je. De breedte zit puur in de effecten, volgens mij in dit geval een Lexicon MPX1, de ideale badkuip
 
Origineel geplaatst door speady
Wat kan de jp8080 wat de supernova niet kan (kijkend naar die 'superstrings dan')

wat maakt het bij de jp8080 zo makkelijk...?

kijk tis niet zo dat je met een nova geen superstring kan maken enz maar elke synth heeft wel zijn eigen karakter waardoor als je probeert precies hetzelfde geluid te maken op 2 verschillende synths het toch op beide synths anderes klinkt.

kheb t zelf laatst ook nog gedaan met mijn nova, alleen zit er een beetje een soort van his / ruis in het hoog als ik de cut off helemaal opendraai. kheb gewoon de 3 supersaws gepakt, beetje detunen, lage attack, unison van 5 stemmen erover, special filter gepakt van de nova: LPF + LPF en blazen maar.
 
Back
Top