Editor voor audio in Cubase?

Sauron

Nieuwkomer
Lid sinds
11 januari 2007
Berichten
3
Locatie
Rhoon
Ben sinds januari met Cubase SX versie 2.0 bezig. Daarvoor ruim een jaar met fruity loops gewerkt. Het liefst werk ik alleen met audio, maar tot mijn grote verbazing heeft cubase (voor zover ik ontdekt heb) geen editors voor audio.

Nu kan ik het wel via een omweg doen (melodie inspelen op audio editor van fruityloops). Exporteren naar wave-file en vervolgens als audio sample importeren in cubase maar ja dat werkt niet echt lekker....
Is er toevallig een plug-in editor voor audio te krijgen voor Cubase?
Of een vst-instrument waarmee ik audiosamples kan importeren en vervolgens als midi kan inspelen via de editors in Cubase?

Wie kan mij helpen?
 
Waarom niet gewoon een audio editor gebruiken?

http://audacity.sourceforge.net/

Kost niks, doet 't goed :).

Overigens zit er in mijn SX wel een audio-editor - dubbelklik eens op een golfvorm als je 'm opgenomen hebt? Cut, Copy en paste werkt allemaal zoals 't hoort :). Als 't gaat om gewone .wav files die je inlaadt - goed, da's een ander verhaal.
 
Re: Editor voor audio in Cubase?

Origineel geplaatst door Sauron
Ben sinds januari met Cubase SX versie 2.0 bezig. Daarvoor ruim een jaar met fruity loops gewerkt. Het liefst werk ik alleen met audio, maar tot mijn grote verbazing heeft cubase (voor zover ik ontdekt heb) geen editors voor audio.

Nu kan ik het wel via een omweg doen (melodie inspelen op audio editor van fruityloops). Exporteren naar wave-file en vervolgens als audio sample importeren in cubase maar ja dat werkt niet echt lekker....
Is er toevallig een plug-in editor voor audio te krijgen voor Cubase?


Er zit wel degelijk een audio editor in Cubase (handleiding?)

Of een vst-instrument waarmee ik audiosamples kan importeren en vervolgens als midi kan inspelen via de editors in Cubase?

dat is weer wat anders lijkt me. Om samples via midi af te spelen heb je een sampler nodig. Er zijn zat software samplers (plugins) te krijgen die dit voor je kunnen doen. Een erg leuke gratis sampler is bijvoorbeeld Shortcircuit van Vemberaudio. (de gratis versie is wel gelimiteerd tot 2 noten tegelijk)
 
Thnx voor de tips!

Met editor bedoelde ik een editor voor audio met dezelfde mogelijkheden als bijv. de MIDI key editor om via bijv. een pianorol verchillende noten in te spelen.

Ga de gratis editor van shortcircuit n's downloaden, kijken of dat is wat ik zoek!
 
Origineel geplaatst door Sauron
Thnx voor de tips!

Met editor bedoelde ik een editor voor audio met dezelfde mogelijkheden als bijv. de MIDI key editor om via bijv. een pianorol verchillende noten in te spelen.

Ga de gratis editor van shortcircuit n's downloaden, kijken of dat is wat ik zoek!

dan denk ik dat je inderdaad een sampler zoekt en geen audio editor (een audio editor is voor het bewerken van audio, niet voor het afspelen van verschillende noten).
Ik heb ook het idee dat je je misschien nog een beetje moet informeren over het verschil tussen audio en midi. De manier van midi programmeren met een pianoroll kun je niet zomaar direct vertalen naar werken met audio.
In een sampler kun je wel audio files inladen en die vervolgens via midi afspelen als losse noten.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
dan denk ik dat je inderdaad een sampler zoekt en geen audio editor (een audio editor is voor het bewerken van audio, niet voor het afspelen van verschillende noten).
Ik heb ook het idee dat je je misschien nog een beetje moet informeren over het verschil tussen audio en midi. De manier van midi programmeren met een pianoroll kun je niet zomaar direct vertalen naar werken met audio.
In een sampler kun je wel audio files inladen en die vervolgens via midi afspelen als losse noten.

In dat geval ben ik inderdaad op zoek naar een VST-sampler. Zijn er naast Shortcircuit van Vemberauido nog meer software samplers die jullie mij aan kunnen raden...heb ik wat vergelijingsmateriaal.

Wederom bedankt!
 
...en Halion van Steinberg. Halion en Kontakt zijn de twee "grote" samplers en die kosten ook een paar duiten (krijg je ook gelijk een grote sample library bij). Er zijn er vast meer, misschien kun je even kijken op KVR daar kun je vast meer info vinden.
 
Back
Top