toon veranderen zonder pauze

Cake

Nieuwkomer
Lid sinds
18 januari 2007
Berichten
17
Hallo,

kan iemand me svp vertellen hoe ik in cubase sx3 aan een toon kan trekken zeg maar. Dus van een a naar een g gaan zonder pauzes of toon verandering. Vloeiend dus zoals in een houseplaat aan het einde van de break.
Bedankt
 
ik heb de term even opgezocht, maar ik denk idd dat ik dat bedoel. Kun je zoiets programmeren of moet het live gebeuren oftewel een sample ervan maken?
 
pitch bend

pitch bend

gewoon een pitch bend dus, met je pitch bend wiel of controller.
 
Welke toon ?

Een midi-noot die uitstuurt naar een hard- of soft- synth ? Een geimporteerde audiofile ?
 
Ja ik stuur gewoon een midi-noot naar bijv. absynth. Kan ik het dan ook regelen zonder aan m'n pitch bend op het keyboard te komen. Dan krijg ik het nooit precies. Mijn vraag is eigenlijk of daar een insert ofzoiets voor is, waarin je bijv kan aangeven dat je van de ene toon naar de ander wil gaan ofzo en dan met portomento.
 
Even aannemend dat Absynth een portamento functie heeft... schakel deze dus in en sla je beginnoot aan, als je vervolgens de noot aanslaat waar je heen wilt zal dit met een vloeiende overgang gaan. Over het algemeen heeft de portamento funtie op je synth ook een "time" parameter, hiermee stel je dus in hoe lang de overgang duurt.
 
Origineel geplaatst door King of Snake
Even aannemend dat Absynth een portamento functie heeft... schakel deze dus in en sla je beginnoot aan, als je vervolgens de noot aanslaat waar je heen wilt zal dit met een vloeiende overgang gaan. Over het algemeen heeft de portamento funtie op je synth ook een "time" parameter, hiermee stel je dus in hoe lang de overgang duurt.

time parameter? ik zie op mijn synthz vaak een portamento knop, maar geen aparte time functie. (die wel hetzelfde doet overigens ;))
 
ben nog steeds aan t zoeken naar de portamento-knop, maar ben toch een stuk wijzer geworden. Kan met de pitchbend toch meer doen dan ik dacht, maar ja in het begin klinkt toch alles wat je zelf maakt echt te relaxed, niet?.Sowieso bedankt alvast mannen, althans, daar ga ik wel van uit.....zou echt meteen verliefd worden op de vouw die hier serieus over meepraat.......slaap lekker! x
 
Origineel geplaatst door nomore
time parameter? ik zie op mijn synthz vaak een portamento knop, maar geen aparte time functie. (die wel hetzelfde doet overigens ;))

hehe, ik denk dat het net op de synth waar ik op aan het kijken was wel met time was aangeduid, maar idd meestal zal het portamento zijn :)
 
Back
Top