1HU piano module, welke zijn er?

SpaceAgent202

Sinds 2001
Lid sinds
19 oktober 2001
Berichten
7.755
Locatie
Out there
Ik zoek nog een goede piano module, dat is eigenlijk de vraag. Ik heb geen flauw idee wat voor modules er allemaal zijn, wat ze allemaal kunnen, hoe goedkoop of duur ze zijn, et cetera. Daarom plaats ik mijn vraag maar hier

Het moet géééén:) general of xg midi toongenerator zijn, want die heb ik al. Ik zoek de alternatieven met gewoon een meega goede klank.

Ik zoek gewoon een fijne module. Ik ken een kleine module van Kurzweil. die op zich goed klinkt, maar tocg wat general midi achtig aandoet.

Waar moet ik naar opzoek???en het mag niet te duur zijn :engel: (anders spaar ik voor een nord electro)
 
Laatst gewijzigd:
Yamaha P50m? En bedoel je de Kurzweil MicroEnsemble?
Zoveel dedicated piano modules zijn er volgens mij niet. Of je moet gewoon voor een Fantom XR gaan, of een Yamaha Motif ES rack, maar dat is qua prijs wel in de ordegrootte van een Nord Electro Rack (zeg maar 1100 tot 1300 EUR).
 
Niet allemaal even super, maar ik noem ze toch maar even:

Alesis Nano Piano
Korg SG-Rack
Roland P-55
Kurzweil Micro Piano
GeneralMusic RealPiano Expander / RP-X (zelfde sound als de GRP800)

rp-x_450.jpg


Das neue RP-X Piano& Vintage Sound Modul beinhaltet viele Piano und Vintage Sounds aus dem GEM-PROMEGA 3, das wie man weis, als das REAL PIANO in der Musikbranche bekannt ist.

Dat de Promega 3 erg goed bekend staat, hoef ik natuurlijk niet te zeggen hierzo...
Die RP-X kost ongeveer 600 euro nieuw trouwens, niet ontzettend te gek dus.

Volgens mij zijn dit (m.u.v. de GEM RP-X, trouwens) wat oudere bakjes ... om je nou vast te pinnen op "piano-only" is misschien niet altijd erg verstandig...?
Wellicht ben je beter af met het kopen van een wat betere moderne rompler-bak, à-la Triton/Fantom/Motif en dan in de rack-versie. Kost wel wat meer natuurlijk. Mag het niets kosten, dan zou ik toch echt de wat latere generatie Sound Canvasjes niet vergeten - worden vaak voor een habbekrats weggedaan en klinken soms best fatsoenlijk qua piano.

PS... Nord Electro? Vind je die zo'n goeie piano hebben?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top