waarop letten moog voyager

dennisb

Ouwe rot
Lid sinds
25 mei 2003
Berichten
756
Locatie
Amsterdam
ik wil een moog voyager RME kopen, gebruikt danwel nieuw, weet iemand of er hardwareverschillen zijn tussen versies of dat het alleen om software updates gaat welke eenvoudig zelf zijn uit te voeren. En zijn er verder nog issues met deze synth dat iemand weet.
 
Bedankt zeg, daar was ik nog niet opgekomen en ook nog nooit geweest:( . Soms is het prettig om een antwoord te krijgen van iemand die de bak in bezit heeft of gehad, marketing taal op een website zegt me niks.
 
Mooi ,conclusie = ik kan met een gerust hart een voyager kopen zonder me af te vragen of ik met een hardwarematig kinderzieke versie te maken heb (ala drumstation, die ligt dus in mijn prullenbak). Dat vooruitzicht maakt me :)
 
er was hier sprake van een conversatie, nu is het opeens een monoloog :confused: :confused: :confused:
 
Dan zal die post om wat voor reden wel weg gehaald zijn. Gebeurt wel vaker :P
Maar om ff op je vraag terug te komen. Ik heb zelf nooit met iets van Moog te maken gehad maar denk wel dat je de conclusie mag trekken dat ze ontzettend solide zijn gebouwt.

De zoekfunctie leverde mij enkel deze kapotte Moog Voyager op, maar die had je natuurlijk ook al gevonden ;)

https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?s=&threadid=55723&highlight=Voyager+kapot
 
nee die had ik nog niet gevonden maar het is iig wel goed gekomen met m. Ik heb nu op onderwerp gezocht en daar kwam meer relevante informatie uit, er is toch wel wat gedoe mee. Ik denk toch dat ik maar nieuw ga kopen, beter veilig dan sorry ;)
 
Origineel geplaatst door dennisb
er was hier sprake van een conversatie, nu is het opeens een monoloog :confused: :confused: :confused:

Ik heb even gekeken, het lijkt erop alsof de oorspronkelijke beantwoorder zelf z'n berichten heeft gewist.
Vanaf de moderatie-kant is er in ieder geval niet ingegrepen. :)
 
Re: waarop letten moog voyager

Origineel geplaatst door dennisb
ik wil een moog voyager RME kopen, gebruikt danwel nieuw, weet iemand of er hardwareverschillen zijn tussen versies of dat het alleen om software updates gaat welke eenvoudig zelf zijn uit te voeren. En zijn er verder nog issues met deze synth dat iemand weet.

Er is wel degelijk een verschil : de versies boven 3 bestaan ook uit een hardware update (waardoor je o.a. meer soundbanks hebt en dus meer geluiden kunt opslaan)....:
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=182
 
Re: Re: waarop letten moog voyager

Re: Re: waarop letten moog voyager

Origineel geplaatst door dione
Er is wel degelijk een verschil : de versies boven 3 bestaan ook uit een hardware update (waardoor je o.a. meer soundbanks hebt en dus meer geluiden kunt opslaan)....:
http://www.moogmusic.com/detail.php?main_product_id=182

Jij heb die eerdere toch, gedoe mee gehad? Die extra ruimte kan me niet zo boeien, als je meer sonische mogelijkheden zou hebben dan was dat een ander verhaal (voor mij). Ik vind het wat dat betreft OK om een pre 3 te kopen.
 
ik kom er trouwens niet helemaal achter of je die software update ook los kan krijgen, lijkt van niet, dat zou dan wel weer minder zijn.
 
Origineel geplaatst door dennisb
ik kom er trouwens niet helemaal achter of je die software update ook los kan krijgen, lijkt van niet, dat zou dan wel weer minder zijn.

Software updates kun je gewoon gratis downloaden hoor.
 
Als je een oude versie koopt (versie 2) kan je die laten upgraden door versie 3.
Dat is echt ook een hardware update zoals Dione al schreef.
Kost ongeveel 300 Euro wat ik er van kan checkken.
Mocht je het preciese bedrag willen weten pb me maar f vraa ik het na bij de importeur
 
Re: Re: Re: waarop letten moog voyager

Re: Re: Re: waarop letten moog voyager

Origineel geplaatst door dennisb
Jij heb die eerdere toch, gedoe mee gehad? Die extra ruimte kan me niet zo boeien, als je meer sonische mogelijkheden zou hebben dan was dat een ander verhaal (voor mij). Ik vind het wat dat betreft OK om een pre 3 te kopen.

Ik had problemen ooit ja,maar dat was een foute potmeter,had niks met de software te maken hoor...is nu weer prima in orde...

Als je de software editor koopt (heb ik niet trouwens) kun je natuurlijk zoveel geluiden opslaan als je zelf wilt...je hebt echter slechts 1 bank in je Voyager om alles in op te slaan...
 
over de rme heb ik toch (met name in het begin) regelmatig gehoord dat er een kapot was, op verschillende plaatsen.
volgens mij had recent een forumlid ook nog problemen net nadat hij er een had overgenomen.

de update naar 3 heeft ook wat andere kleine dingen geregeld, maar vooral de 8 banken (en de dubbelfunctie van een knop zodat je snel door de presets kan) zijn me bijgebleven.

een vriend heeft de versie 3. erg mooi apparaat, niet zo mooi als de keybord natuurlijk.
kost rond 1950 nieuw, bij sonoms.de
de upgrade is ongeveer 250-300 (helaas nog steeds niet als kit beschikbaar). dat maakt in mijn ogen de 'virtuele nieuwwaarde van een versie 2 zo rond de 16-1700. tweedehands lijkt me dan 1200-1250 mooi zat.
of rond 1500 misschien voor een versie 3?!
 
Origineel geplaatst door Leo
over de rme heb ik toch (met name in het begin) regelmatig gehoord dat er een kapot was, op verschillende plaatsen.
volgens mij had recent een forumlid ook nog problemen net nadat hij er een had overgenomen.

de update naar 3 heeft ook wat andere kleine dingen geregeld, maar vooral de 8 banken (en de dubbelfunctie van een knop zodat je snel door de presets kan) zijn me bijgebleven.

een vriend heeft de versie 3. erg mooi apparaat, niet zo mooi als de keybord natuurlijk.
kost rond 1950 nieuw, bij sonoms.de
de upgrade is ongeveer 250-300 (helaas nog steeds niet als kit beschikbaar). dat maakt in mijn ogen de 'virtuele nieuwwaarde van een versie 2 zo rond de 16-1700. tweedehands lijkt me dan 1200-1250 mooi zat.
of rond 1500 misschien voor een versie 3?!

thnks, ik zag er 1 nieuw bij dijkman als aanbieding voor 1800 maar dat bleek een versie 2 te zijn. Gaan we dus maar niet doen. Als ik er 1 zie 2de hands voor 1200 dan durf ik het wel aan maar voorlopig heb ik er nog geeneen gezien voor welke prijs dan ook. Dat is op zich een goed teken denk ik want dan doen mensen m blijkbaar niet graag weg.
 
waar zoek jij dan, ik doe mijn dagelijkse rondje veilingkijker, advertentiezoeker, ebay & synthforum en daar is ie al een hele tijd niet te vinden. De laatste die er hier 1 verkocht had was jij maar dat was geeneens een rme en dat was notabene in mei, toch?
 
Origineel geplaatst door Leo
het betekent ook dat je niet goed gekeken hebt ;)

Beetje mosterd na de maaltijd dit Leo. Het was ondertussen wel duidelijk voor hem, denk je van niet. Dus geen reden om nog zout op slakken te leggen.
 
Origineel geplaatst door RockSteadyBeat®
zout op slakken te leggen.

op slakken of in wonden?

ik zeg het alleen maar omdat hij er de conclusie aan verbindt dat mensen ze niet wegdoen. ik heb er het laatste half jaar zeker 3 te koop gezien, waaronder 1 hier op het forum. (rme's dan hè.)
verder bedoel ik het niet lullig of kwaad of zo.

ebay.de is een goede site om in de gaten te houden en ebay.com ook, met de huidige dollar.
 
Back
Top