The Man Machine
Gedeactiveerd account
- Lid sinds
- 25 april 2017
- Berichten
- 109
Ik ga elke discussie aan maar ik word hier weggezet als een gekke audiophiel.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Het filmpje gaat NIET over analoog maar over verschillende keuzes, in dit geval mastering.
Atlantic had in eerste instantie een hot cut uitgebracht die op brakke platenspelers van de supermarkt niet goed speelden. Toen had men besloten om de kwaliteit te verminderen met een tweede persing en de eerste uit roelatie te halen.
Zelfs in het youtube filmpje hoor je de verschillen.
Maar wanneer je bron brak is valt er weinig eer aan te behalen.
Helaas Arno,
Ik heb alles tussen €300 en €200.000 ( twee ton) beluisterd, en je hoort het!
Ben in Vledhoven geweest bij de high end en in Krefeld (D) en het is echt ongeloofelijk wat je daar te horen krijgt!
Zelf heb ik een Synthesis Nimis ClassA buizen, Lehmannaudio Decade, Clearaudio Concept MC en WIlson Watt Puppy speakers.
Klinkt lekker als de buisjes warm zijn
Kwaliteit van het vinyl maakt tegenwoordig minder uit, mastering is waar je naar kijkt en innersleeves, papier en karton geeft veel static.
Ik sta echt stom verbaasd over hoe muziekanten met hun eigen goed omgaan.
Zelf heb ik een (en zal wel afgeschoten worden) phono amp van €1350, das niet de versterker das de phono versterker die het signaal op line niveau krijgt.
Met een hot cut loopt de klandizie terug omdat er weinig "betere" platenspelers zijn en nu zeker er een hoop rotzooi op de markt is.
Punt is, ik wil het van begin af goed hebben.
Garbage in is garbage out. Maar er is ook te veel troep qua platenspelers op de markt.
PS Arno ik quote maar dat blijkt niet te werken.
Zal wel een buis kapot zijn
Ik geloof je hoor. Maar klinkt het dan niet vooral 'anders'. Want wat is dan de referentie. Wat dat betreft denk ik niet dat er iets is aan 'true' weergevers anders dan vlak. En vlak is kleurloos. En dat is niet mooi. Wat dat betreft begrijp ik dat als je budget het toelaat, je hetgeen koopt wat het mooiste klinkt. Maar dat is dan ook niet direct 'beter'. En mooi is weer vooral een kwestie van smaak. Dat zal voor de een anders zijn dan voor de ander. Ook daarom zijn er verschillende merken met verschillende klanken. Allemaal duur. Allemaal bewerend dat zij het beste zijn.
Vorral weten wat jij prettig vind klinken.
De één vind een knetterharde oude Denon versterker prettig, de ander een relaxtere Marantz. kwestie van ervaring en smaak, beide.
Het lastige is dat wanneer je high end audio hebt en je muziek wilt maken het al snel lofi klinkt.
Dit bedoel ik niet denigrerend maar wanneer je luisterd is het een pijnpuntje.
Iets waar ik waarschijnlijk mee moet leren leven.
Mijn doel is op Kraftwerk geinspireerde muziek te maken. Geen Hip Hop, beetje in de lijn van Gary NUman, Fad Gadget en Skinny Puppy.
Kraftwerk heb ik veel te laat ontdekt...Skinny Puppy heb ik al drie keer live gezien.
Hangt dat niet mede af van de kwaliteit van je studio en je kennis/kunde om het daar goed te laten klinken? Al heb je maar budget kwaliteit in je studio, kun je het nog acceptabel laten klinken. Je moet gewoon je best doen op ieder spoor en ieder instrument om het zo te laten klinken dat jij het mooi vind. En als je dan fatsoelijke afluistering hebt, kun je een heel eind komen....
Kraftwerk speelde bij de start van de Tour de France in Utrecht 2 jaar geleden nog live. En ze speelden toen rond die tijd ook in 7 avonden integraal 7 albums (iedere avond 1 dus) Dat was ook in NL.
Skinny Puppy zat Bill Leeb vroeger bij. Heb ik niets van. Wel van FLA en Delerium (ook Bill Leeb). Prachtige geluidskwaliteit trouwens, de albums van Delerium. Als je van een mooi geluid houdt, een aanrader.
Leuk dat je het genre kent.
FLA heb ik ook nog een CD van maar nooit live gezien.
FLA was ik vorig jaar nog in Baroeg in Rotterdam. Daar heb ik nog met Rhys Fulber gesproken! Zat jaren bij FLA (nu live gastoptreden) en nog o.a. aktief bij Delerium
Wel aan goede kabels denken dan ;-) https://www.highendcableshop.nl/product-categorie/interlinks/
En hier geloof ik dus niet in. Een kabel kan het geluid niet beter maken en wat minder dure kabels heb je echt geen hoorbaar verlies door. In vergelijking met fatsoenlijke goedkopere kabels dan. De allergoedkoopste kabels loop ik ook liever met een boogje omheen als het kan, alleen al wegens brakke connectors. Die gaan na verloop van tijd vaak storen. Maar nog steeds niet wegens het geluid. Ik ben niet zo van de kabel-fabels.
En in de studio geen doen trouwens. Ik heb vele honderden meters in de studio liggen. Misschien wel een kilometer.
Zou ook al helemaal nutteloos zijn als niet je hele studio high-end is met alleen maar TubeTech, Massenburg, SSL en SPL (toplijn dan) en dat soort merken. Als ik mijn hardware op dat kwaliteitsniveau in de studio zou hebben, was ik al wel meer dan een half miljoen kwijt geweest.
Van den Hul heeft volgens mij Abbey Road opnieuw gedaan.
Ah u keek blijkbaar over mijn smiley heen,
Ik dacht, mijnheer MM zal ook wel kabels van 400 euri ps gebruiken , als purist met blijkbaar dikke portemonnee,
Ik heb dat soort figuren wel eens horen beweren dat een geluid uit, God betere het , een cs1x
bij de voornoemde purist voor zeker weten , analoog was..