Behringer EQs

Ramoonus

Gepokt en gemazeld
Lid sinds
25 april 2005
Berichten
5.229
Locatie
Zeeland
Ik wil binnenkort een hardware equalizer aanschaffen, en kwam financieel gezien uit bij behringers en phonics.
Nu heb ik een oogje op de Behringer DEQ 1024 ( http://www.behringer.com/DEQ1024/index.cfm?lang=ENG )

Ik zit met de volgende vraag:
Hoe verhouden de verschillende behringer equalizers qua kwaliteit tegenover elkaar en tegenover de phonics?
 
Ik denk eerlijk gezegd dat je virtuele eq's beter klinken dan die Phonic en Behringer meuk. Zeker in het geval van Behringer t.o.v. Cubase 4.
 
je kan altijd bij thomann zo'n behringer kopen en als t een miskoop is heb je 30 dagen de tijd die zooi terug te sturen..

behringer is altijd een grote gok, en vooral vragen aan mensen hoe de EQ klinken zul je niet veel mee opschieten
over mn vorige 3282a mixer werd in reviews gezegd dat de eq's erg muzikaal waren.. persoonlijk vond ik ze zwaar ruk..
de persoon echter die mn tafel toen heeft overgenomen is er weer erg blij mee dus..

als je qua geld geen andere optie heb als de behringer EQ bakkies zou ik er maar gewoon 1 of 2 bestellen en de dozen en de thomann verpakking bewaren voor een kleine maand :)

Origineel geplaatst door Deimos
Ik denk eerlijk gezegd dat je virtuele eq's beter klinken dan die Phonic en Behringer meuk. Zeker in het geval van Behringer t.o.v. Cubase 4.

virtuele eq's kunnen erg goed klinken maar een degelijke hardware eq die gewoon zn ding doet, hoeft verder niks speciaals te zijn klinkt over t algemeen toch fijner vooral in t laag het beste is een combi van beide imo :)

maar goed, dit is natuurlijk erg persoonlijk
 
Origineel geplaatst door Deimos
Ik denk eerlijk gezegd dat je virtuele eq's beter klinken dan die Phonic en Behringer meuk. Zeker in het geval van Behringer t.o.v. Cubase 4.
laat ik nou net GEEN cubase 4 hebben
en opzoek zijn naar hardware
 
Waarvoor wil je de EQ gaan gebruiken?

Je zoekt een 2 x 31 band?
 
Origineel geplaatst door Acidfever
Waarvoor wil je de EQ gaan gebruiken?

Je zoekt een 2 x 31 band?
1x 31 band is ook ok, als ie maar wel stereo is
en goedkoop :)

maare ik heb nogsteeds geen antwoord op mn vraag 8o)
 
koop de Phonic + de Behringer..

maak voor jezelf de keuze binnen een maand en stuur 1 van de 2 terug :eureka:

persoonlijk zou ik trouwens niet eens naar Phonic kijken,
heb bij dat phonic spul al helemaal t idee dat je er niet te lang naar moet kijken want dan valt t uitelkaar

kun je niet beter ff een advertentie plaatsen voor een goeie 2e hands eq van een top merk

en dan eens kijken wat er op je pad komt?
 
Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
kun je niet beter ff een advertentie plaatsen voor een goeie 2e hands eq van een top merk

en dan eens kijken wat er op je pad komt?
je bedoeld kijken naar:
DBX 2231
DBX 1231
DBX 231
en vergelijkbare modellen?
 
De vraag is nog steeds, waarvoor zoek je een 31 band eq?

Dit soort EQ's worden doorgaans niet voor soundshaping gebruikt maar eerder voor geluidafsteling etc voor monitors en PA's (wegwerken van probleem frequenties etc).

Je kunt ze natuurlijk overal voor gebruiken maar dan zou ik eerder een 3 of 4 band parametrische zoeken, stuk beter in te zetten voor soundshaping.

Of is dat wat je zoekt?
 
Origineel geplaatst door Ramoonus
je bedoeld kijken naar:
DBX 2231
DBX 1231
DBX 231
en vergelijkbare modellen?

als ik me niet vergis had niel laatst ook een leuke eq te koop van mackie of een ander topmerk voor erg weinig geld

dus ik zou eerder 2e hands even gaan zoeken naar wat er te krijgen is voordat ik nieuw behringer spul zou overwegen :)
 
Origineel geplaatst door Acidfever
De vraag is nog steeds, waarvoor zoek je een 31 band eq?

Dit soort EQ's worden doorgaans niet voor soundshaping gebruikt maar eerder voor geluidafsteling etc voor monitors en PA's (wegwerken van probleem frequenties etc).

Je kunt ze natuurlijk overal voor gebruiken maar dan zou ik eerder een 3 of 4 band parametrische zoeken, stuk beter in te zetten voor soundshaping.

Of is dat wat je zoekt?
ik wil juist een 31 bands voor soundshaping
ieder zn smaak
 
neem nou gewoon zo'n dbx of een van een ander gerenomeerd merk. duurkoop is . . . . je weet wel ;)
Al die B en P meuk :kont: , zeker waneer je iets zoekt met karakter om je sound mee te bewerken.
 
Origineel geplaatst door Bigbang
Ik zou een tweedehands Klark-Technik kopen. Dan heb je echte kwaliteit en het klinkt ook nog erg goed.

Ik denk dat Klark-Technik en bv Rane tweedehands nog steeds een veelvoud kosten van Behringer.

Deze heb ik zelf en is ook wel aardig. De Alesis DEQ230d Dan heb je een digitale 2x30bands EQ met graphic analyzer (leuk speeltje). En (maar) € 300,-. Met s/pdif, 24-bits en user presets.
http://www.laenenmusic.nl/index.html?lang=nl&target=d56.html
 
Back
Top