Macbeth M5

cns

sfm
Lid sinds
3 april 2004
Berichten
1.226
Locatie
Waddinxveen
Ok, wie is er bekend met deze synth hier?

Ik heb hem namelijk gisteren even mogen aanraken en mee mogen spelen, maar poeh, wat een apparaat! Overigens is hij ook flink aan de prijs.

Zou je dan toch voor de oude arp moeten gaan of toch deze? Ik weet het even niet, misschien van de week nog maar eens pielen!
 
pffff,

moeilijke keuze... misschien de cwejman s1 ook maar bij betrekken???
 
In geval van twijfel. Allebei. :D

Zo moeilijk is het niet!
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
pffff,

moeilijke keuze... misschien de cwejman s1 ook maar bij betrekken???

lijkt me een goed idee.

wel een lekker dilemma trouwens.

ik denk dat een cwejman (ik weet het niet, ik denk het) meer op een oude arp lijkt, wat geluid betreft, dan een M5.
en dan natuurlijk de discussie: oud of nieuw. ik zou voor nieuw kiezen, dus inderdaad een cwejman of M5, of nog wat anders. wat investering betreft, als je de laatste tijd weer kijkt, is een ouwetje nog steeds iets gunstiger dan een nieuwe synth, hoewel een M5 of cwejman, omdat er zo weinig rondgaan, ook niet vlot afschrijven.
M5 is toruwens nog wel een slordige 1000 duurder dan de cwejman. 2500 of 3500 is ook nog een hele hobbel.

veel plezier met je keuze!
 
allebei? jij bent helemaal knetter natuurlijk :stupid

ik heb geen geldboom spijtig genoeg!

Ik had een arp maar goed de klank van dat ding is wel heftig hoor 8~ VAN die MACBETH maar ja de 1 zal zeggen het is het meer dan waard maar toch...
 
Ik zou persoonlijk ook eerder voor een nieuw analoog spul gaan als vintage arp....
 
precies al dat "vintage" is een beetje onderhavig aan de leeftijd en wie het gebruikt heeft! Als er iets kapot gaat wordt je niet blij, kans neemt naarmate de leeftijd toeneemt alleen maar toe. Dus vandaar dat ik dan voor het nieuwe spul ga, ook al is het ee paar ribjes uit mijn lijf!
 
nou die arp van hexagon ging blijkbaar weg voor 3300 (als dat geen vissers latijn is)

Vind ik geen kattepis, ik zou dat er ook nooit voor over hebben...

Voor 2750 heb je zo'n sunsyn met 8 stemmen...... ook erg vet hoor..
 
en voor 1500 vaak al en 2dehands andromeda met 16 stemmen en haast modulaire routing mogelijkheden.
 
Nou een a6 is vet maar toch niet vergelijkbaar met een M5 of een ARP.

de oscs klinken veel vetter als die van een a6. envelopes zijn sneller enz.
Ook een stuk sneller resultaat waar je U tegen zegt....

Elke knoppen stand is bijna lekker en dat is bij een A6 dan weer niet....
 
Origineel geplaatst door Alex Omega
Nou een a6 is vet maar toch niet vergelijkbaar met een M5 of een ARP.

de oscs klinken veel vetter als die van een a6. envelopes zijn sneller enz.
Ook een stuk sneller resultaat waar je U tegen zegt....

Elke knoppen stand is bijna lekker en dat is bij een A6 dan weer niet....

heb je gelijk in, maar als je de sunsyn erbij haalt voor een bedrag van 2750 dan is het vesrschil met een andromeda qua features en sound weer een stuk kleiner dan het vesrchil andromeda vs. M5. en als we zo door redeneren komen we vanzelf bij een virus B ofzo uit, haha :D

ik zou echt wel graag een M5 willen, lekker patchen, moddervet en ook lekker groot :D
 
Maar eff praktisch denken. Is die M5 geen monosynth zonder geheugen. Als dat zo is zou ik wel even goed over je toepassing nadenken. Of je moet veel van samplen houden, maar dan verlies je toch wat van het karakter van de synth.
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Maar eff praktisch denken. Is die M5 geen monosynth zonder geheugen. Als dat zo is zou ik wel even goed over je toepassing nadenken. Of je moet veel van samplen houden, maar dan verlies je toch wat van het karakter van de synth.

Dat ligt er maar net aan waarmee je het sampled:D
De EMU reeks voegt juist weer wat toe
 
Origineel geplaatst door BananaWorld
Maar eff praktisch denken. Is die M5 geen monosynth zonder geheugen. Als dat zo is zou ik wel even goed over je toepassing nadenken. Of je moet veel van samplen houden, maar dan verlies je toch wat van het karakter van de synth.

What voor die prijs en geen geheugen, hmmz, ga ik toch maar even wat minder enthousiast te werk, zint voor ge bemint toch :)

maar dat geen geheugen vind ik dan knap suf, dan druk ik me nog zwak uit! Samplen ach heb de computer en een yamaha
 
Vergeet het maar trash. Zelf's een EMU kan geen M5 samplen. :D

Maar je kan toch ook met een Mx3 beginnen? Of een SE1x of een Moog RME?
En daarmee je ding doen totdat je wel genoeg geld hebt voor die bruut!

En ach ja, dan kan je alsnog beslissen of een M5, 2600 of zelfs een Synthi nog wat voor je is.
 
Maar je kan toch ook met een Mx3 beginnen? Of een SE1x of een Moog RME?
Dat is misschien wel iets verstandiger. Ligt er trouwens ook aan wat voor apparatuur je al hebt staan.

Mocht je iets modular willen, misschien een doepfer starterskitje.
 
in aanloop naar de kerstbonus hou ik het toch voorlopig op die m5! Maar goed
 
Back
Top