Nord Rack ombouwen naar Nord Lead ???

Keuken ziet er goed uit, Leo. De ATAG-doos prijkt hier nog steeds als vergaarbak voor het oudpapier :)

Het zou mooi zijn als ik die outputs toch gefikst krijg. Laatst de voeding van m'n TR606 gerepareerd, en dat geeft toch wel een goed gevoel :). Dan ga ik alsnog op zoek naar een expanded Nord Rack, voor de expansion en eventueel de potmeters.

Veel plezier trouwens met je Poly Evolver. Ik heb hier de tabletop staan en dat ding klinkt al fantastisch.
 
Een subtiele maandagavondschop op dit topic: de Nord Lead leeft weer. Afgelopen weekend is de transformatie voltooid. Ik heb een tijdje terug een prachtige Nord Rack met expansion, memory card en recent os (2.6) op de kop weten te tikken. Complete binnenwerk omgewisseld met de Nord Lead (die met gare outputs, zonder expansion en os 2.3).

Het werkte allemaal fantastisch, op het modwheel en de pitchstick na. Nou is de pitchstick op die Nord de helft van de lol van het spelen met dat ding, dus ik baalde dat het niet werkte. Na korte inspectie van de controlpanel pcb's van beide bleek dat er op de oude (Lead) een aantal meer componenten zaten, en dat er op de nieuwe (Rack) een aantal draadbruggen zaten in plaats van condensatoren. Het overzetten ging prima, maar het gewenste resultaat bleef uit. Totdat ik weken later (afgelopen weekend dus) ontdekte dat ik een condensator/bruggetje vergeten was :kroon:

Om een lang verhaal kort te maken: ik heb nu een compleet werkende Nord Lead 1, met expansion, extra memory en nieuw os. Daarnaast nog een Nord Rack met gare outputs die ik binnenkort eens serieus onder de loep ga nemen. Dus, Leo, het antwoord op je eerste vraag luidt: het is zeker mogelijk een Nord Rack om te bouwen tot Nord Lead :D
 
knap werk en de moeite waard: een echte klassieker in perfecte staat is pas echt een echte klassieker.
zuinig op zijn. en plezier van hebben.
 
effe omhoog schoppen

heb namelijk ook problemen met nord modular , alle outputs weken goed (mono ) maar koptelefoon geeft alleen een mono signaal i.p.v.stereo ...weet niet hoeveel het me kost om te laten repareren ..iemand enig idee
Daar waar mono input aangegeven wordt moet uiteraard mono output zijn :)
 

Attachments

  • img_0620.jpg
    img_0620.jpg
    283 KB · Bekeken: 46
nog een ...zoals te zien op de foto heeft de jack een goed contact met stereooutput ( 2 clipjes )doch echter monosignaal ..vreemd
 

Attachments

  • klein.jpg
    klein.jpg
    73,8 KB · Bekeken: 48
Back
Top