ART produkt ervaringen.

Iemand misschien die mij kan helpen aan de handleiding van de Art SGX LT? Ik kan namelijk alleen die van de andere versies van de SGX vinden.
 
Ga morgen de ART VLA Pro II ophalen, deze heeft wel de release en attacktijden instelbaar.
 
Heb hem in m'n rack zitten, zelfs met de standaard buizen ECHT vet, het is geen transparante compressor, maar voor een groovy punch is die PERFECT. net ff snel een chain gemaakt met Distressors op drumbuss en VLA II en Tube Vitalizer op mainmix, klinkt echt lekker, goede aanvulling voor het geld.
 
tof! ja, die standaard ehx buizen zijn vrij gruizig, wellicht dat het net dat randje geeft dat lekker is voor drums. in deze bakken gebruiken ze een starved plate principe, dus de buis werkt niet optimaal. de verschillen met andere buizen merk je dan ook niet zo.

vind je hem snel genoeg? ik vond de oude VLA toch wat langzaam..
 
2 voorbeelden 1 met en 1 zonder

degene met is korst mogelijke attack en release op de mainbus (dus lekker kritisch op de complete mix, kan je het effect goed horen)
 
sovtek vind ik matig / duf klinken, ehx iets beter. (wel zelfde fabriek) tungsol vind ik best fijn, evenals jj. merk niet veel verschil tussen de twee. NOS spul begin ik niet aan, veel geld betalen voor buizen die misschien wel helemaal verlopen zijn - ik neem het risico niet :)

Van sovtek moet je de ECC83 LPS (longplate spiralfilment) nemen. Die hebben een uitzonderlijk goede kwaliteit. Voor de zelfde kwaliteit van een ander merk betaal je aanzienlijk meer. En de EHX buizen daar blijft na sovtek LPS nix meer van over. Tungsol en jj kunnen ook niet aan LPS tippen. Dit is gewoon de beste buis die sovtek ooit(per ongeluk?)gemaakt heeft.
 
sovtek LPS

daar ben ik wel benieuwd naar. ben nooit onder de indruk geweest van de standaard sovtek buizen. ik vind de standaard JJ ecc83s prima, en de ecc803s (long plate) helemaal. ik heb er een aantal van. heb nu een EHX 12bh7 gekocht voor een compressor, omdat ik zo snel geen ander merk kon vinden. nu is dit ook gewoon sovtek, maargoed, we zien wel :yamaha:

jammer dat ze in de VLA II geen high voltage setting hebben zoals op de MPA gold / II. had eigenlijk ook graag een VLA II gezien met een optical / vari mu selectie zoals in de prochannel.
 
Art maakt goede en minder goede producten. Zoals velen.

De art mpa gold was in mijn ogen echt een waardeloos apparaat.

De art pro vla II is wel aardig. Je kunt hem wel flink oppimpen door er echt goede NOS buizen in te doen.

Elektro, ik moet zeggen dat het verschil tussen tungsol (of zoals ik het altijd noem tongsol :P) en JJ etc niet zo groot is.

Verschil met Nos buizen is wel erg groot.

Ik heb voor een flink kapitaal buizen gekocht. Maar het is het wel waard.

Maargoed je moet wel een dealer hebben waarvan je weet dat ze echt NOS zijn en dat ze echt meten als nieuw.
 
alc, ben je er nog een beetje tevreden mee ? ik las ergens dat er iets mee was...

de mpa gold is een redelijke preamp, maar de pots zijn matig/slecht en een overload aan knoppen - heb je allemaal niet nodig.

tungsol en JJ zijn alletwee prima, het verschil is inderdaad niet heel erg groot.

wat betreft NOS: als je een tweekanaals apparaat hebt wil je natuurlijk wel een matched pair / identieke klank. maar voor losse kanalen etc. grijp ik in een bak met diverse. er zit van alles in: tungsol (oud, mooi strak!) sylvania (boomy, donker) en weet ik veel wat nog meer. via MP heb ik weleens een mystery pack met oude buizen gekocht, hier zit meestal wel wat leuk spul tussen, heel gevarieerd. staar je verder niet blind op bekende namen, er zijn zat onbekende merken die eigenlijk gewoon uit de goede fabrieken komen :)
 
Ik heb een ProVla MkII met NOS buizen erg mooi voor het geld en een Voice channel
met NOS buizen en dat komt griezzelig dicht bij een Avalon 737
 
alc, ben je er nog een beetje tevreden mee ? ik las ergens dat er iets mee was...

de mpa gold is een redelijke preamp, maar de pots zijn matig/slecht en een overload aan knoppen - heb je allemaal niet nodig.

tungsol en JJ zijn alletwee prima, het verschil is inderdaad niet heel erg groot.

wat betreft NOS: als je een tweekanaals apparaat hebt wil je natuurlijk wel een matched pair / identieke klank. maar voor losse kanalen etc. grijp ik in een bak met diverse. er zit van alles in: tungsol (oud, mooi strak!) sylvania (boomy, donker) en weet ik veel wat nog meer. via MP heb ik weleens een mystery pack met oude buizen gekocht, hier zit meestal wel wat leuk spul tussen, heel gevarieerd. staar je verder niet blind op bekende namen, er zijn zat onbekende merken die eigenlijk gewoon uit de goede fabrieken komen :)


Ik heb veel research gedaan :D en weken eerder maanden zitten testen. Ben nu echt happy met me setup. Heb veel buizen geprobeerd. Tis ook een beetje afhankelijk wat voor toepassing je het voor wil gebruiken.

Zelf neem ik puur vocalen op, en ik heb zelf een UAD solo 610l. met 2 buizen erin. De standaard JJ's zijn eruit, en wat bij mij het mooiste klonk op vocalen, althans mijn smaak natuurlijjk. Waren de Mullard NOS buizen. Blackburn. Echt ik heb ook songsols gehad in het begin, en dat verschil is tja. minimaal. Dat heb je zo'n beetje met alle huidige productie buizen.

Maar als je die NOS mullards hoort.. omfg :luv:

Lijkt het of je een preamp hebt staan die 2 keer zo duur is.

Zelf zit ik te denken om nog een keer een art pro vla aan de schakel toe te voegen. Maargoed ik vraag me af of het wel zin heeft. aangezien ik maar een klein beetje compressie gebruik voor ik me daw in ga. Dan benut je de buizen ook niet volledig denkik zo.

Maar bij een preamp.. kan niet anders zeggen. Is het gewoon een must 8~. Je moet het gewoon zelf met je eigen oren gehoord hebben.

En opzich lijkt het duur. (ok je betaald wel veel als je kijkt wat die krengen vroeger kosten). Maar aan de andere kant, die buizen gaan 8 keer zo lang mee als de huidige productie buizen. Dus tja.

Wij hadden een art mpa gold. Dat was echt bagger imo.

Wat betreft telefunken waar iedereen mee weg loopt, moah ik vind ze soms net even te wollig. Maar kan dus ook liggen aan de toepassing.

Maar als je echt goede NOS buizen hebt. Die meten als nieuw, en dan ook het beste van het beste. Het is gewoon echt fantastish :). zeker het geld waard.
 
Trouwens Grooveron. Jij hebt ook zo'n Art he.

Is deze om te schakelen naar 220 volt oid? Want in america kosten ze minder dan de helft.

Maar moet wel weten dat het werkt haha :-)
 
Trouwens Grooveron. Jij hebt ook zo'n Art he.

Is deze om te schakelen naar 220 volt oid? Want in america kosten ze minder dan de helft.

Maar moet wel weten dat het werkt haha :-)

Ja die kan je omzetten naar 220 volt met de zekering achterop. Ik heb net 2 pro vla II's besteld. Zit nog te kijken naar de buizen. Zit ook aan NOS buizen te denken voor die rauwe sound op een bus. Bijvoorbeeld 12ax7 Sylvania/Magnavox maar completen gemeten ben je dan wel flink wat geld kwijt maar de verhalen die ik lees is dat het waard. Al kan je ook de gok nemen met 2de hands. Voor mastering zit ik aan 12AT7WC JAN Philips te denken. Die zijn clean en minder bas maar dat heb je vooral op kanalen nodig en een mix licht limiten doet verandert niet veel aan de bas.

Wat volgens mij wel uit maakt is hoe hard je de compressor instuurt en uitstuurt. Dan hoef je nog niet zoveel te compressen om toch een rauwer geluid te krijgen. En dus niet van die uber lelijke compressie zoals in het voorbeeld hierboven te krijgen om te denken dat dat rauw is. Sorry R. :D

Anyway ik ben benieuwd.
 
Heb je wat nieuwe buizen geprobeerd? ik heb er voor iets meer dan een tientje een nieuwe Tungsol 12ax7 ingegooid en sinds dien heeft de bak een stuk meer in huis dan die stock buizen die ze er in gooien. Veel warmer en voller dan voorheen.
al vervalt dan wel je garantie :(
 
Back
Top