midi kanalen

B3-jojo

Hammond Wizard
Lid sinds
15 februari 2006
Berichten
116
Locatie
Enschede
Hallo,
ik ben op zoek naar een controllertje of zoiets dergelijks wat het mogelijk maakt om midi kanalen te veranderen.
Ik weet het het zit de meeste midi controllers, maar ik zoek een los dingetje wat er eigenlijk alleen maar voor hoeft te zorgen dat ik van midi kanaal kan verwisselen.
Ik gebruik namelijk een heel oud crappy yamaha keyboardje, die niet van midi kanaal kan verwisselen tijdens het spelen. Ook geen program change en zo.
Ga nu niet vragen wat voor een Yamaha het is en zo, ik wil alleen maar weten waarmee ik simpel en snel een midi kanaal kan veranderen tijdens het spelen.
 
Je wilt bijvoorbeeld een midisignaal op kanaal 5 doorsturen naar kanaal 9? Heb je een PC met midi-poort? Dan is MIDI-OX een oplossing denk ik. :eureka:
 
bijna goed, maar ik wil van midi kanalen wisselen tijdens het spelen.
Dus ik moet iets van hardware hebben.
Tenzij je bij dat programma sneltoetsen kunt instellen of zo. Maar die functie heb ik niet kunnen ontdekken.
 
Draadloos toetsenbord en muis bij je Yamaha? (gezicht wel richting beeldscherm dan natuurlijk hè)

En mocht je geen draadloos toetsenbord en muis hebben. Nieuw is Logitech waarschijnlijk bijna duurder dan een tweedehands oude synth waarmee je wel kunt schakelen! It your choice.

Suc6 ermee.
 
Het idee van bananaworld komt al heel erg dicht in de buurt.
Dat van arno echter niet.
Misschien kent iemand vergelijkbaar apparatuur zoals de roland A-220???:confused:
 
Back
Top